روش های افزایش دقت در سوالات محاسباتی
نوشته شده توسط : sevda

روش های مختلفی برای افزایش دقت در سوالات محاسباتی وجود داره از جمله منظم و پیوسته نوشتن محاسبات و ذهنی محاسبه نکردن که داوطلبا با رعایت این موارد و داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب قبل از امتحان می تونن دقت خودشون رو افزایش بدن .

 

 

مطمئنا بارها پیش اومده که برای آزمونی خیلی خوب مطالعه کردین و تقریبا روی اون درس تسلط دارین، با این حال به خاطر یه بی دقتی کوچیک و یه اشکال ساده محاسباتی گزینه اشتباه رو انتخاب کردید. این مشکل در کنکور که تا حدی استرس زاست بیشتر دیده شده.

به همین خاطر دانش آموزا باید قبل از رسیدن به این آزمون سرنوشت ساز به دنبال کاهش بی دقتی در سوالات محاسباتی باشن تا چنین اشتباهی رو نکنن. در این زمینه باید بدونید که بیشتر اطلاعات ما از طریق حس بیناییمون درک میشن و به همین دلیل بیشتر بی دقتی ها هم از این طریق ایجاد میشن. در این مقاله انواع روش های افزایش دقت در سوالات محاسباتی معرفی شدن تا میزان بی دقتی رو به حداقل برسونید. 

 

 

روش های افزایش دقت در سوالات محاسباتی

عواملی مثل تمرکز پایین، استفاده مداوم از ماشین حساب و یا درست نخوندن سوال باعث بی دقتی در سوالات محاسباتی میشه. زمانی که از جواب سوال مطمئن هستین با این حال بازم پاسخ غلط میدین، علتش اینه که جواب همه تست ها رو نخوندین و یا اینکه دانش کافی برای پاسخ نداشتین. به همین خاطر برای کاهش بی دقتی در سوالات محاسباتی کنکور بهتره از روش های زیر استفاده کنین: 

 

 1. منظم و پیوسته نوشتن:

یعنی مسیر حل سوال رو به صورت منظم و توی یک صفحه بنویسین. اینطور نباشه که بخشی رو توی یک سمت و بخش دیگه رو جای دیگه حل کنید.


 2. ذهنی محاسبه نکنید:

وقتی دارین سوال محاسباتی حل می کنین بهتره تمام قسمت ها رو روی کاغذ بیارین. اگه بخشی از سوال رو ذهنی حل کنین ممکنه تمرکزتون کاهش پیدا کنه. شاید فکر کنین که سرعت و زمانتون کاهش پیدا میکنه اما زمانی که ذهنی مساله ای رو حل می کنید به خاطر حس عدم اطمینانی که دارین سرعت محاسبتون پایین تر میاد و علاوه بر این، زدن دو تست صحیح بهتره از زدن سه تست غلط به خاطر بی دقتیه.

 
 3. نداشتن اضطراب:

یکی از مهمترین دلایلی که باعث بی دقتی میشه، حس اضطراب به دلیل کمبود وقته. این موضوع باعث میشه داوطلبا سریع تر به سوال ها پاسخ بدن و در نتیجه دقت کمتری هم داشته باشن. دقت کنین که کیفیت سوالایی که جواب میدین اهمیت بیشتری داره.


 4. دقیق خواندن سوال:

از بهترین و ساده ترین روش ها برای کاهش بی دقتی در سوالات محاسباتی، دقیق خوندن سواله. گاهی فقط به خاطر سرسری خوندن سوال و دقت نکردن به یک کلمه باعث میشه جواب به دست اومده اشتباه باشه. پس آرامش خودتون رو حفظ کنین و سوال رو آهسته و با دقت بخونین. 


 5. تست زنی در خانه:

تمرین نقش خیلی مهمی در کاهش بی دقتی داره. هر چقدر در خانه و آزمون های آزمایشی تمرین بیشتری داشته باشین، میزان بی دقتی تون هم کم میشه.  

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 

 

 

 

 

مشاوره افزایش دقت در سوالات محاسباتی

برای داشتن آرامش بیشتر و استرس کمتر در روز آزمون، سعی کنین شب قبل از کنکور یه شام سبک بخورید و حداکثر ساعت 10 یا 11 شب بخوابید. یعنی بهتره 8 ساعت شب قبل کنکور بخوابید تا بدنتون سر حال و شاداب باشه.

اگه خوابتون نمی بره از مسکن استفاده نکنین چون تمرکزتون رو در روز آزمون کم می کنه، بهتره یک لیوان شیر گرم بنوشید و ذهنتون رو از افکار دیگه خالی کنین. برای افزایش دقت در سوالات محاسباتی کنکور، روز قبل از آزمون اصلا مطالعه نکنید تا ذهنتون درگیر نشه چون ممکنه به موضوعی برسین و نتونین حلش کنین و دچار استرس بشین. 

بیشتر بخوانید: شک بین دو گزینه در حل تست

صبح روز آزمون به موقع بیدار بشین و یک صبحانه مقوی و سبک بخورین. بهتره یک ماده قندی مثل کشمش و خرما همراه تون داشته باشین. اگر بتونین زودتر از خونه خارج بشین و یک پیاده روی هم داشته باشین عالی میشه. ورزش حتما روی افزایش انرژی شما تاثیر می ذاره.

در محل آزمون راجع به موضوعات درسی با کسی صحبت نکنین تا استرس کمتری داشته باشین. صحبت در این باره باعث میشه شما حس کنین روی دروس تسلط ندارین و مطالعه کمی داشتین و موضوعاتی رو هم که خوندین فراموش کنین. پس آرامش خودتون رو حفظ کنین و به خدا توکل داشته باشین مطمئنا نتیجه زحماتتون رو خواهید دید. 

اگه سوال یا ابهامی در مورد افزایش دقت در سوالات محاسباتی داشتین ، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا برای موفقیت تو کنکور استفاده کنین . همچنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری از همه اخبار مربوط به کنکور مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: استرس کنکور و راه مقابله با آن

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه مواردی بی دقتی داوطلبا رو در حل کردن سوالات محاسباتی افزایش میده ؟

✔️ یکی از مواردی که باعث افزایش بی دقتی داوطلبا میشه نامنظم نوشتن مراحله که بقیه موارد دیگه در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه کارهایی می تونه بی دقتی داوطلبا رو سر جلسه امتحان کم کنه ؟

✔️ یکی از مواردی که باعث کم کردن بی دقتی میشه دقیق خوندن سوالات امتحانه که بقیه موارد دیگه در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ چه عواملی باعث کاهش استرس در روز امتحان میشه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد یکی از مواردی که باعث کاهش استرس امتحان میشه، اینه که بهتره داوطلبا خواب کافی و تغذیه مناسبی قبل از امتحان داشته باشن.

منبع : روش های افزایش دقت در سوالات محاسباتی





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: