نقل و انتقالات دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد داوطلبایی که از محل قبولی خودشون راضی نیستن می تونن با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰ مثل مهمانی بر اساس ضابطه چند دانشجویی و یا انتقالی بر اساس جدول همترازی از فرصت انتقالی و یا مهمانی استفاده کنن .

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجوها مخصوصا دانشجوهای دختر اینه که تو شهر محل سکونت و یا نزدیکترین شهر به محل سکونتشون تحصیل کنن . اما بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام میشه ، با داوطلبایی رو به رو میشیم که به دلیل عدم اطلاع از چینش انتخاب رشته و یا هر دلیل دیگه ای تو رشته محلی پذیرش شدن که از محل قبولی راضی نیستن و به دنبال راهی برای مهمانی و یا انتقالی گرفتن به دانشگاه مد نظرشون هستن .

اما خیلی از داوطلبا که می خوان از این امتیاز برای مهمانی و انتقالی 99 - 1400 استفاده کنن نمی دونن برای ثبت درخواستشون چه شرایطی لازمه و چه زمانی باید برای اون اقدام کنن . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰ صحبت کردیم .

 

زمان و نحوه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد کاملا به صورت اینترنتی تو سامانه منادا به آدرس monada.iau.ac.ir انجام میشه و اصلا نیازی به مراجعه حضوری دانشجو به واحدای مبدا و مقصد نیست . فقط کافیه تو زمان اعلام شده وارد سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بشین . اطلاعات خواسته شده رو وارد و مدارک لازم رو بارگذاری کنین و در آخر هزینه بررسی درخواستتون رو واریز کنین .

بعد از اینکه درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۹۹ - ۱۴۰۰ رو ثبت کردین ، درخواست شما توسط معاونت مرکزی دانشگاه آزاد بررسی میشه و در صورتی که شرایط نقل و انتقالات داشته باشین این درخواست به واحدای مبدا و مقصد ارسال میشه . چون موافقت واحدای مبدا و مقصد برای نقل و انتقالات الزامیه .

 

    زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۹۹ - ۱۴۰۰ برای ورودی مهر ماه :

سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد تو طول سال بازه و دانشجوها می تونن وارد این سامانه بشن اما برای اینکه دانشجوها بخوان درخواست انتقالی و یا مهمانی خودشون رو ثبت کنن باید تو تاریخ های اعلام شده توسط این سامانه اقدام کنن که معمولا برای ورودی مهر ماه زمان ثبت درخواست نقل و انتقالی دانشگاه آزاد تو خرداد ماهه . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .

به محض اینکه زمان دقیق نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای مهرماه اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

    زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 99 - 1400 برای ورودی بهمن ماه :

داوطلبایی که می خوان درخواست نقل و انتقالی خودشون رو برای نیم سال دوم و یا بهمن ماه انجام بدن معمولا سامانه ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد تو آذر ماه فعال میشه . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .

به محض اینکه زمان دقیق نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای بهمن ماه اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

 اگه داوطلب کنکور سراسری بودین و از محل قبولیتون راضی نیستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هم امتحان کنین .



 
شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

اما برای انتقالی یا مهمانی گرفتن به دانشگاه دلخواه شرایط و ضوابط خاصی لازمه که فقط کسایی که این شرایط رو داشته باشن می تونن درخواست انتقالی و یا مهمانیشون رو ثبت کنن حالا در ادامه در مورد شرایط مهمانی و نقل و انتقالات 99 - 1400 دانشگاه آزاد صحبت کردیم .

 

شرایط عمومی :

 نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه

 دانشجوی متقاضی باید حداقل یک نیمسال تو واحد مبدأ ثبت نام تحصیل کرده باشه . ( به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )

 انتقال صرفاً براي پذیرفته شده های با آزمون امکان پذیره

 انتقال و میهمانی دانشجوهای دوره های خودگردان فقط به واحدای مجري دوره های خودگردان امکان پذیره .

 انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی تو واحد مقصد امکان پذیره .

 امکان انتقالی تو ترم آخر وجود نداره .

 انتقال و میهمانی تو مقطع دکتری تخصصی ممنوعه . اگه دانشجوی دکتری هستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دکتری امتحان کنین .

 انتقال مجدد تو هر مقطع تحصیلی ممنوعه .

 انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی ( با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدا ممنوعه .

 انتقال و میهمانی از واحدای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی امکان پذیره .

 انتقال و میهمانی از واحدای برون مرزی به سایر واحدای دانشگاهی تو داخل کشور ممنوعه .

 انتقال و میهمانی دانشجوهای پژوهش محور ممنوعه .

 انتقال و میهمانی کارکنا و اعضای هیات علمی واحدای دانشگاهی به محل خدمت ممنوعه .

 و در آخر درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی هستش .

 اگه دانشجوی ارشد هم هستین و شرایط نقل و انتقالات رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور ارشد هم امتحان کنین . 


 شرایط خصوصی :

 نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس ازدواج یا متارکه ( طلاق ) :

* بر این اساس همه دانشجوهای دختر که بعد از ثبت نام تو آزمون دانشگاه آزاد ازدواج دائم کردن می تونن به شهر محل سکونت همسر خودشون انتقالی یا مهمانی بگیرن .

* انتقال یا مهمانی دانشجوهای مرد که پس از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد ازدواج کردن به محل سکونت یا اشتغال ( به استثنا دانشگاه های گروه 1 جدول هم ترازی ) امکان پذیره .

* همچنین انتقال یا مهمانی دانشجوهای متاهل زن که بعد از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد از همسرشون خود جدا شدن به شهر محل سکونت خانواده خود امکان پذیره .

 نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس خانواده شاهد یا ایثارگر

 نقل و انتقال یا مهمانی دانشجویان معلول و بیمار

* استفاده از این گزینه تنها بعد از تایید پزشک معتمد واحد یا مرکز دانشگاهی ، انجمنای بیماران خاص و کمیسیون های پزشکی امکان پذیره .

نقل و انتقال یا مهمانی براساس سرپرستی

 مهمانی براساس چند دانشجویی

* این گزینه برای خانواده هایی ممکنه که بیشتر از یک دانشجو بطور همزمان تو دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستن .

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس فوت والدین ، همسر و فرزند

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد

 نقل و انتقال یا مهمانی همسران و فرزندان اعضای هیئت علمی ( شاغل و بازنشسته )

نقل و انتقال یا مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفراء

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس موارد خاص

 نقل و انتقال یا مهمانی براساس جدول همترازی

* جدول همترازی دانشگاه آزاد جدولیه که تو اون همه واحدای دانشگاه آزاد به 7 گروه دسته بندی شدن . هر دسته هم شامل دانشگاه های هم سطحه . نقل و انتقالی براساس جدول همترازی این امکان رو فراهم می کنه که هر دانشجو بتونه در صورت موافقت واحدای مبدا و مقصد و سازمان مرکزی ، به واحدای همتراز یا پایین تر انتقال یا مهمانی بگیره .

 

اگر دلیل مورد نظر دانشجو برای استفاده از نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد جزو هیچ کدوم از دلایل گفته شده در بالا نباشه ، دانشجو می تونه دلایل و مدارک مستند خودش رو تو سامانه ثبت کنه تا موضوع انتقالش تو کمیسیون نقل و انتقال موارد خاص بررسی بشه .

اگه متقاصی کنکور سراسری بودین و شرایط نقل و انتقالی رو ندارین می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه آزاد امتحان کنین .


زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۹۹ - ۱۴۰۰

داوطلبایی که شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد رو دارن و درخواستشون رو ثبت کردن منتظر اعلام نتایج این درخواست هستن تا ببینن آیا با درخواست اونا موافقت شده یا نه . زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر خلاف بقیه نتایج ها که بعد از تموم شدن زمان ثبت نام اعلام میشه ، نیست .

یعنی بعد از اینکه درخواست انتقالی و یا مهمانی خودتون رو وارد کردین باید مدام وارد سامانه منادا بشین و ببینین با درخواستتون موافقت شده یا خیر . یعنی امکان داره حتی یک روز بعد از ثبت درخواست انتقالی و مهمانی نتیجه براتون مشخص بشه .

 اگه بعد از بررسی شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد این شرایط رو نداشتین و یا بعد از اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیدین که با درخواستتون موافقت نشده می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت هم امتحان کنین .


 اگه در خصوص نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با سوال و مشکلی مواجه شدین می تونین سوالای خودتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین . برای این کار می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین . 

 

 
سوالات متداول

1- اگه بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد از محل قبولی راضی نبودیم باید چیکار کنیم ؟
می تونین از فرصت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد استفاده کنین که تو این مقاله این موضوع به طور کامل توضیح داده شده .

2- درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد چه زمانی باید ثبت بشه ؟
این ثبت درخواست دو بار در سال برای ورودی مهر حدودا تو خرداد و برای ورودی بهمن حدودا تو آذر ماه امکان پذیره که زمان دقیق ثبت درخواست نقل و انتقالات تو این مقاله گفته شده .

3- برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد چه شرایطی لازمه ؟
یکی از این شرایط انتقالی و یا مهمانی بر اساس جدول همترازی هستش که بقیه شرایط لازم برای مهمانی و انتقالی تو این مقاله به طور کامل گفته شده .
منبع : نقل و انتقالات دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: