بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰ می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .



متقاضیان کنکور سراسری در مطالعه دروس همیشه به دنبال روش هایی هستن که بازدهی بالایی داشته باشه. در گروه آزمایشی ریاضی درس فیزیک اهمیت زیادی داره و برای اینکه دید کلی و دورنمایی از این درس داشته باشین بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی به شما کمک شایانی می کنه تا تمرکز مطالعاتی خود را بر روی سرفصل های مهم داشته باشین.

در دفترچه ی ثبت نام اهمیت زیرگروه های رشته ریاضی قابل مشاهدست. هر چه ضریب یک درس بالا باشه از اهمیت بیشتری در کنکور برخورداره و درس فیزیک هم در گروه ریاضی ضریب بالایی داره پس اطلاع از بودجه بندی این درس تاثیر زیادی روی عملکرد داوطلبا برای پاسخ به سوالات کنکور این درس می ذاره. به همین دلیل در ادامه این مقاله در خصوص اهمیت بودجه فیزیک کنکور ریاضی توضیح دادیم.

 

 

بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰

برای کسب رتبه برتر در کنکور سراسری رشته ریاضی و فیزیک از اهمیت درس فیزیک غافل نشوین. اگر بر روی بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی حساب خاصی باز کنین قطعا به نتیجه دلخواه خود می رسین. بودجه بندی نه تنها متقاضی را با مطالب مهم آشنا می کنه بلکه در آموزش و کسب رتبه نهایی هم موثره.

داوطلبان کنکور سراسری رشته ریاضی باید از همان ابتدای سال و همزمان با شروع برنامه ریزی بر اساس بودجه بندی درس فیزیک رو شروع کنن. در کنکور ریاضی تعداد ۴۵ سوال به درس فیزیک اختصاص داده می شه و زمان پاسخگویی به آن ۵۵ دقیقست. درس فیزیک در دسته دروس تخصصی و از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم سوالات طراحی می شن.

داوطلبا با اطلاع از بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی می تونن با تعداد سوالاتی که از هر درس در کنکور میاد آشنا بشن و بدونن برای کدوl فصل ها باید زمان بیشتری برای مطالعه بذارن. برای دسترسی راحت تر شما داوطلبا به تعداد سوالات، بودجه بندی فیزیک ریاضی رو در جدول زیر قرار دادیم.

 

بودجه بندی فیزیک کنکور 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث  تعداد سوالات
حرکت شناسی 4 سوال کاروانرژی 3 سوال نوسان و موج 4 سوال
فیزیک هسته ای  2 سوال جریان الکتریکی و مدار 4 سوال القای مغناطیسی 2 سوال
ترمودینامیک 4 سوال دینامیک 5 سوال برهم کنش موج ها 2 سوال
فیزیک اتمی 2 سوال  الکتریسیته ساکن 5 سوال مغناطیس 2 سوال
ویژگی مواد 1 سوال دما و گرما 5 سوال  

 

 

 برای اطلاع از بودجه بندی کامل دروس کنکور ریاضی می تونین مقاله زیر رو بخونین. 

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور ریاضی

 

 

 

 

 

اهمیت بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰

اطلاع از بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی برای متقاضیان کنکور سراسری یکی از کلیدی ترین و مفیدترین گنجینه برای هر کنکوریه. آشنایی با نحوه طراحی سوالات درس فیزیک و اهمیت موضوعات، آمادگی فرد رو برای کنکور بیشتر می کنه. شما با بودجه بندی از اهمیت هر مبحث مطلع می شید و دورنما و دید کلی از درس فیزیک رو می بینین و با برنامه ریزی و زمان بندی وقت خودتون رو بیشتر معطوف موضوعات پرتکرار می کنین.

موضوع مهمی که هر داوطلب کنکور باید به آن توجه کنه ضریب درس فیزیک در زیرگروه های ریاضیه. ابتدا باید شما تعیین کنین که به چه رشته ای علاقه دارین و این رشته در کدام زیر گروه قرار داره. رشته ریاضی از سه زیر گروه اصلی تشکیل شده و هر زیر گروه در برگیرنده ی رشته های خاصیه و هر داوطلب باید با اطلاع از زیر شاخه ها و ضرایب اوها، دروس رو مطالعه کنن.

مطالعه با برنامه ریزی بر طبق بودجه بندی موجب می شه که در درس فیزیک که ضریب بالایی دارد بتونین به سوالات بیشتری جواب بدید و با کسب درصد بالاتر بتوانید شانس قبولی خود را بالا ببرین. چون هر چه ضریب درس بالاتر باشه اهمیت آن هم بیشتره و ضریب هر سرفصل درس فیزیک مشخص می کنه که کدام بخش بیشترین سوالات رو در سال های قبل به خود اختصاص میده.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی در فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید: بهترین منابع کنکور ریاضی

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس فیزیک آشنا بشیم ؟

✔️ برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .

2- ✔️ بودجه بندی درس فیزیک چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن .

3- ✔️ چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس فیزیک کنکور ریاضی داشته باشیم ؟

✔️ یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : بودجه بندی درس فیزیک کنکور ریاضی





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: