چگونه شیوه یادگیری خود را بهتر کنیم
نوشته شده توسط : sevda

راه های مختلقی برای افزایش شیوه یادگیری داوطلبا وجود داره از جمله مشخص کردن هدف، ایجاد انگیزه برای خود، تند خوانی، خلاصه نویسی و ... که افراد با به کارگیری این روش ها و پیدا کردن شیوه مطالعه خود، می تونن به مرور، فرایند یادگیری خودشون رو افزایش بدن.

 

حتما شما هم از روند پیشرفت تکنولوژی شگفت زده شدین. اگر می خواید که خودتون رو با شرایط جدید و تغییرات مثبت تکنولوژی همراه کنین لازمه که تغییر کنید اما تاکید می کنیم که تغییر مثبت خوبه اینکه شما بتونید شرایط خود را مطابق با تغییرات تغییر بدید که لازمه تغییر مثبت، سرعت در یادگیریه.

برای اینکه پیشرفت در زندگی رو تجربه کنین باید شیوه  یادگیری بهتر رو بیاموزید. برای اینکه هماهنگ با رشد دنیای امروزی مهارت یادگیری خودتون رو هم بالا ببرین نیاز دارین که تکنیک های مختلف رو یاد بگیرین. با ما همراه باشید تا شما رو باشیوه  یادگیری بهتر آشنا کنیم و متوجه بشین که چطور باید باعث بهبود شیوه یادگیری خودتون بشین.

 

 

چگونه شیوه یادگیری خود را بهتر کنیم

شما هر چقدر به دنبال انتخاب شیوه یادگیری بهتر باشین قطعا نتیجه بهتری هم می گیرین. یادگیری یک مهارت و هر کسی می تونه این مهارت رو بهبود ببخشه و با سعی و تلاشش حافظه و یادگیری رو در خودش افزایش بده. به شما بستگی داره که از چه روش هایی استفاده کنین و ببینین که چه روش هایی به درد شما می خوره و هر چه بیشتر از مغز خودتون کار بکشید بازدهی بالاتری هم دریافت می کنین. حالا در ادامه به چندین نمونه از روش ها و تکنیک های موثر در یادگیری اشاره می کنیم.

 

 مشخص کردن هدف:

در شیوه یادگیری بهتر، شما نیاز دارین هدف های بزرگی برای خود و زندگیتون مشخص کنین. هر شخصی بر اساس آرمان هایی که داره هدف های متفاوتی رو دنبال می کنه بعضی از افراد ممکنه به دنبال استفاده بهتر از اوقات فراغتشون باشن و یا اینکه به دنبال بهتر زندگی کردن و کسب آگاهی بیشتر باشن.

اهداف متفاوت در هر فرد و تعیین میزان اهمیت اهداف، شوق یادگیری رو بیشتر می کنه. شاید از نظر بعضی از افراد هدف ها ساده و قابل دسترسی باشن و برای برخی دیگر جزو بزرگ ترین هدف ها باشن که همه اهداف می تونه برای آینده افراد مهم باشه. اگه هدف شما بزرگ باشه و شما نتونید به راحتی به اون دست پیدا کنین ممکنه سرخورده بشید ولی با یادگیری بهتر می تونید اهداف بزرگ رو به کوچک تبدیل کنید و کم کم به موفقیت نزدیک تر بشین.

 

 افزایش انگیزه برای خود:

در یادگیری داشتن انگیزه و علاقه بسیار مهمه و عاملی برای موفقیت محسوب می شه. اگه بخواهید تو کاری که احتمال موفقیت شما در اون کار بالاست تلاش کنید باید بدونین چه راهکاری در افزایش انگیزه موثرن و باعث بهبود شیوه یادگیری هم میشه. مثلا یک برنامه ریزی انگیزی برای کنکور داشته باشین.

 

 تندخوانی در مطالعه:

مطالعه باید بر اساس نوع مطلب شما انجام بشه به این معنی که اگر شما بخواید مطالب دشوار رو مطالعه کنین باید سرعت مطالعتون رو کم کنین و اگر بخواهید مطالب آسونتر را مطالعه کنین باید تندخوانی و سرعت رو در مطالعه به کار ببرید ولی همچنان دقت و تامل رو در مطالعه رعایت کنین.

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تند خوانی در کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: تند خوانی در مطالعه

 دوری کردن از مواردی که حواس شما را پرت می کنه:

در حین مطالعه و یادگیری تمام حواس خودتون رو بر روی موضوع مورد مطالعه بگذارین و چیزهایی که حواس شما را پرت می کنن کنار بذارید. با این شیوه شما بیشترین تاثیر رو از مطالعه می گیرین و غرق در موضوع می شین.

 

 خلاصه نویسی کردن:

سعی کنید از مطالبی که برای یادگیری بیشتر انتخاب می کنید خلاصه نویسی کنین و نکات مهم مطالب رو یادداشت برداری کنید تا بعدا با مرور مطالب بتوانید یادگیری خودتون رو کامل تر کنین.

 

 خواب کافی:

توانایی یادگیری شما زمانی بالا می ره که الگوی طبیعی بدن شما حفظ بشه. خواب کافی و منظم به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کنه. پس تا جایی که می تونین از دیر خوابیدن و بیدار ماندن زیاد جلوگیری کنین.

 

 تغذیه مناسب داشتن:

تنظیم درست وعده های غذایی و پیروی از یک الگوی صحیح تغذیه می تونه بدن شما رو برای یادگیری و فعالیت آماده کنه. سعی کنین هر وعده غذایی رو در ساعات مشخص مصرف کنین تا بتونین برنامه ریزی درستی برای کارهای خودتون داشته باشید.

 

 ورزش کردن:

ورزش کنین تا بتونید در طول روز هوشیاری بالایی داشته باشید و تقویت قلب و عضلات خودتون رو تضمین کنین. سلامت ذهنی در گرو سلامت بدنیه وقتی ذهن شما بتونه هوشیارتر و سالم تر فعالیت خودش رو ادامه بده بهتر می تونین مطالعه کنین.

 

 زمان مناسب برای مطالعه:

هر فردی در ساعات خاصی از شبانه روز عملکرد مغزی بهتری داره به طور کلی بهتره که مطالعه رو در ساعات اولیه صبح انجام دهید چون مغز بعد از خواب شبانه آمادگی بالایی برای یادگیری بهتر داره و باعث بهبود شیوه یادگیری میشه .

بیشتر بخوانید روش های افزایش زمان مطالعه

 

چگونه شیوه یادگیری خود را بهتر کنیم

 

 

 

 

 

 

مشاوره پیدا کردن شیوه یادگیری بهتر

شیوه یادگیری بهتر در واقع روشیه که به شما نشون میده که چطور مطالعه کنین تا از اون لذت ببرین. اینکه چطور مهارت های یادگیری خودتون رو افزایش بدین، ولی اینکه چگونه یادگیری خودتون رو بهتر کنین به سبک یادگیری بستگی داره ممکنه فرد در یک محیط منظم و در یک شرایط خاص عملکرد بهتری برای یادگیری داشته باشه .

بهتره از روشی استفاده کنین که در اون به نتیجه بهتری رسیده بودین مثلا در محیط گرم بودید یا سرد؟ چه زمانی از شبانه روز مطالعه می کردین؟ حالت بدنی شما موقع مطالعه چطور بود؟ تایم استراحت و مطالعه شما به چه نحوی بود؟ مطالعه شما به صورت فردی بود یا گروهی؟ و در پایان هنگام یادگیری مطالب مهم ذهن شما در چه حالتی بود آیا هیجان داشتید و یا چه احساسی در شما انگیزه یادگیری در شما رو بالا برده. پی بردن به تمام این موارد و فراهم کردن اونا می تونه شما رو به یادگیری بهتر و پربارتر سوق بده.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای پیدا کردن شیوه یادگیری دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید: چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه راه هایی باعث افزایش یادگیری افراد میشه ؟

✔️ کی از راه هایی که باعث افزاش یادگیری در افراد میشه مشخص کردن هدفه که بقیه موارد لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ خلاصه نویسی کردن از مطالب چه کمکی به افراد میکنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده افراد با خلاصه نویسی کردن می تونن میزان یادگیری خودشون رو بهتر کنن.

3- ✔️ داوطلبا چطور می تونن شیوه یادگیری خودشون رو بهتر کنن؟

✔️ اینکه چطور شیوه یادگیری رو بهتر کنن به سبک یادگیری بستگی داره ممکنه یک فردی در یک محیط منظم و در یک شرایط خاص عملکرد بهتری برای یادگیری داشته باشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : چگونه شیوه یادگیری خود را بهتر کنیم





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: