بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور
نوشته شده توسط : sevda

دینی یکی از درسای عمومی تو کنکوره که با مطالعه و جمع بندی اصولی این درس می تونین نتیجه خیلی بهتری تو کنکورتون بگیرین . نکته ای که تو جمع بندی درس دین و زندگی مهمه توجه ویژه طراح سوال به پیام آیه هاست به خاطر همین توجه ، لازمه تا داوطلبا وقت بیشتری برای یادگیری و تسلط کامل رو این قسمت بزارن .


خیلی از داوطلبا به خاطر زیاد بودن حجم مطالب درسی ، کمبود زمان ، استرس و مشکلات دیگه تو دوران آمادگی برای کنکور مطالعه خیلی منسجمی ندارن یا از نحوه مطالعشون تو این مدت راضی نیستن . با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری همه داوطلبا با هر سطح علمی که دارن به دنبال روش جمع بندی معتبری هستن تا بتونن تو این زمان باقی مونده ، همه مباحثی که خوندن رو یک بار دیگه مرور کنن و تو ذهنشون به یک دسته بندی استاندارد و مطابق چینش سوالای کنکور سراسری برسن .

دینی یکی از درسای عمومی تو دفترچه کنکور سراسریه که اگه داوطلبا مطالعه درست و اصولی برای این درس داشته باشن ، درس کمک کننده ای تو نتیجه آزمونشونه و اگه مطالعه خوبی نداشته باشن نتیجه عکس میده . کتاب دینی داوطلبای رشته علوم انسانی با کتاب دینی سایر گروه ها فرق داره ، دین و زندگی رشته انسانی 9 درس بیشتر از بقیه گروه های آزمایشی داره و این باعث میشه که حجم مطالب دین و زندگی برای داوطلبای رشته انسانی بیشتر از سایر گروه های آزمایشی باشه . با این که ضریب درس دین و زندگی تو کنکور سراسری 2 در نظر گرفته شده اما با مطالعه و جمع بندی درست و اصولی این درس میشه درصد بالایی رو کسب کرد و راحت تر به نتیجه دلخواه رسید .

به خاطر اهمیت جمع بندی درس دینی تو نتیجه کنکور سراسری داوطلبا ، تو این مقاله درباره 4 اصل مهم برای جمع بندی درس دینی کنکور و بهترین منابع جمع بندی این درس توضیح دادیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

4 نکته ضروری جمع بندی دینی از نظر رتبه های برتر کنکور

استمرار تو جمع بندی و مطالعه دینی می تونه این درس رو به یکی از ساده ترین درسای کنکور تبدیل کنه . برای نتیجه گیری بهتر از جمع بندی درس دینی ، رعایت کردن یکسری نکات خیلی می تونه کمک کننده باشه . برای این که یک جمع بندی خوب و اصولی داشته باشین ، رعایت نکات گفته شده تو تمام گروه های آزمایشی لازمه . این نکات شامل موراد زیر میشه :

 

 1. به این نکته توجه داشته باشین که درسای دینی رو جوری بخونین تا همه سر تیترهای هر درس به خوبی تو ذهنتون باقی بمونه و اصطلاحا ملکه ی ذهنتون بشن . مطالعه همه تیترها جوری باشه که با یادآوری هر سر تیتر بدونین تو متن مربوط به اون سر تیتر دقیقا راجع به چی صحبت شده و نکات مهم مربوط به اون تیتر چه کلماتیه .

 

 2. سعی کنین یک بار آیات و متن درس رو به دقت خونده و زیر نکات مهم خط بکشین یا با استفاده از مارکر ، جملات کلیدی و مهم رو هایلایت کنین . بعد از خوندن هر پارگراف پیام آیه مرتبط با اون تیتر رو پیدا کنین . تو درس دینی اصلی ترین منبع مطالعه ، برای همه داوطلبا کتاب درسیه . اما برای پیام آیه ها و متن و هم چنین نکته های این درس می تونین از کتابای کمک آموزشی استفاده کنین .

 

 3. زمان مطالعه آیه ها سعی کنین ترجمه مربوط به هر ایه رو یاد گرفته و تیترهایی از متن درس که ارتباط معنایی با آیه ها دارن رو مشخص کنین . تو اکثر کتابای آموزشی این قسمت به خوبی مشخص شده و می تونین از کتابای کمک آموزشی که دارین تو این زمینه استفاده کنین .

 

 4. زمان جمع بندی درس دینی از حل و تحلیل تستای جامع غافل نشین . سعی کنین تمام مباحثی که مطالعه کردین رو تو تست هم پیاده کنین . حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین . با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین .

 

 
بهترین منابع جمع بندی دینی کنکور

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور ، همه داوطلبای کنکوری ترجیح میدن به جای یادگرفتن مطالب جدید تو این فرصت باقی مونده با استفاده از منابع مناسب هر درس ، همه مطالبی که تا الان خوندن رو مرور کرده تا به یک دسته بندی خوبی برسن .

یکی از درسایی که در عین ساده بودن ، نکات زیادی داره و داوطلبا باید رو کلمات و مفهوم جمله ها خیلی توجه داشته باشن درس دین و زندگیه . داوطلبا با تهیه یک منبع مناسب می تونن به راحتی رو تمام قسمت های مختلف این درس مسلط بشن . پس انتخاب منبع مناسب برای جمع بندی درس دینی نیازمند دقت زیادیه .

 

 همیشه و تو همه درسا ، بهترین و کامل ترین منبع جمع بندی و مرور سریع ، خلاصه های نوشته شده توسط خود داوطلبه . از اونجایی که تو سال کنکور زمان بیشتری صرف مطالعه و تست زنی میشه ، داوطلبایی هستن که متاسفانه تو طول سال یا مطالعه درستی نداشته ، یا فرصت نوشتن خلاصه نویسی رو نداشتن و یا به هر دلیلی تمایلی به خوندن خلاصه خودشون ندارن و بیشتر دنبال یک منبع مناسب هستن که تمام نکات دینی رو پوشش داده باشه .

کارشناسای مر کز مشاوره تحصیلیکو ، بهترین منابع جمع بندی دینی رو تو جدول زیر براتون مشخص کردن . کافیه تا یکی از این منابع رو تهیه کنین و برای مرور و جمع بندی از اون منبع استفاده کنین اما اگه کتابی داشتین که تو این جدول نبود هم می تونین ازش استفاده کنین .

 
نام کتاب      انتشارات     سری     دانلود بخشی از کتاب
کتاب دین و زندگی جامع کنکور     گاج     سری خط ویژه     کلیک کنید
جمع بندی دین و زندگی     خیلی سبز     جمع بندی     کلیک کنید

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد نحوه جمع بندی دین و زندگی کنکور سراسری داشتین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تموم اخبار مرتبط با کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 بحث زمان تو کنکور سراسری از اهمیت زیادی برخورداره ، لازمه تا داوطلبای کنکوری با استفاده از چند تکنیک ساده تو زمانشون خیلی صرفه جویی کنن . استفاده از تکنیک زمان های نقصانی به تنهایی تو کنکور سراسری هیچ تاثیری نمی تونه داشته باشه اما به همراه تکنیک ضربدر منها خیلی می تونه کمک کنه .

 

 
سوالات متداول

1- تهیه همه منابع گفته شده تو مقاله برای جمع بندی درس دینی لازمه ؟
خیر ، همون طور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تهیه یکی از منابع جمع بندی با توجه به شرایط علمی هر داوطلب کافیه .  

2- چرا زمان جمع بندی تاکید زیادی رو حل تست و تحلیل جواب این تستا هست ؟
همون طور که تومتن مقاله به طور کامل توضیح داده شده ، چون حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین هم چنین با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین .

3- بهترین منبع برای جمع بندی متن درس دینی چه کتابیه ؟
هر داوطلبی باید متناسب با سطح علمی خودش تو درس دینی ، بهترین منبع رو انتخاب کنه که به طور کامل تو متن مقاله توضیح داده شده . 

منبع : بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور





:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: