کاردانی دامپزشکی بدون کنکور
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای علاقه مند به ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی به سه روش می تونن وارد این رشته بشن : شرکت تو کنکور سراسری ، ثبت نام تو مقطع کاردانی ناپیوسته دامپزشکی دانشگاه آزاد و تحصیل در رشته دامپزشکی خارج از کشور .

رشته دامپزشکی جزو زیر گروه یک رشته علوم تجربیه که بعد از پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی از پرطرفدارترین رشته های این گروه آزمایشیه . هدف از رشته دامپزشکی شناخت ، درمان و پیشگیری از بیماری های حیوانات و همچنین ارائه راهکارهایی برای کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دامه .

با سنگین شدن رقابت تو کنکور بین رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی ، به تبع قبولی تو این رشته ها خیلی سخت تر شده . اما هر ساله داوطلبایی هستن که علاقه شدید به رشته دامپزشکی دارن و برای قبولی تو این رشته چندین بار تو کنکور سراسری شرکت کردن اما به نتیجه دلخواهشون نرسیدن . یکی از دغدغه های این دسته از افراد نحوه ورود به دانشگاه تو رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکوره .

ممکنه سوالایی مثل " واقعا دامپزشکی بدون کنکور وجود داره ؟ " ، " تفاوت دامپزشکی بدون کنکور با دامپزشکی با کنکور تو چیه ؟ " ، " چه اقداماتی برای پذیرش دامپزشکی بدون کنکور باید انجام داد " و ... ذهن خیلی از داوطلبا رو به خودش مشغول کرده باشه . پس اگه شما هم جزو اون دسته از داوطلبایی هستین که قصد ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکور رو دارن ، تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

کاردانی دامپزشکی بدون کنکور

رشته دامپزشکی یکی از محبوب ترین رشته های گروه تجربیه ، ادامه تحصیل تو این رشته آرزوی خیلی از داوطلبای کنکور این رشتس . همونطور که گفتیم برای ورود به رشته دام پزشکی از دو مقطع دکترای حرفه ای و کاردانی ناپیوسته میشه اقدام کرد .

پذیرش تو مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ( معدل کتبی ) انجام میشه . بنابراین داوطلبایی که موفق به قبولی تو این رشته از طریق کنکور سراسری نشدن ، می تونن شانس خودشون رو از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تو مقطع کاردانی ناپیوسته هم امتحان کنن .

چون پذیرش دامپزشکی تو مقطع کاردانی دانشگاه آزاد به صورت ناپیوستس ، پس کسایی می تونن تو این رشته ثبت نام کنن که دیپلم نظام جدید (3-3-6) ، دیپلم و پیش دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی و یا یک مدرک کاردانی داشته باشن .

 

 فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی که قصد ادامه تحصیل تو این رشته رو دارن ، می تونن با از یکی از دو روش زیر اقدام به ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی کنن :

 

1. داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو مقاطع بالاتر رو دارن : این دسته از داوطلبا باید اقدام به گذروندن مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های مربوط به دامپزشکی کرده و بعد از اون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته رو بگذرونن . فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی می تونن فعالیت های زیر رو انجام بدن :

    مسئولیت انجام امور درمانگاهی و کشتارگاهی و آزمایشگاهی

    راهنمایی دانش آموزای دبیرستان های فنی حرفه ای رشته امور دامی

    داوطلبایی که از طریق کاردانی وارد رشته دامپزشکی شدن ، ادامه تحصیل دادن و موفق به اخذ مدرک دکتری دامپزشکی تو گرایش علوم آزمایشگاهی دام شدن ، اجازه تاسیس آزمایشگاه علوم دامی رو دارن .

 

2. ادامه تحصیل تو دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی : کاردانی دامپزشکی یه دوره مستقله و هیچ ارتباطی با دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی نداره ، بنابراین داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی رو دارن باید دوباره تو کنکور رشته تجربی شرکت کرده و در صورت قبولی تو رشته دکترای تخصصی دامپزشکی از اول تو مقطع دکترای حرفه ای این رشته رو شروع کنن . 

فارغ التحصیلای دکترای حرفه ای دامپزشکی شماره نظام دامپزشکی دارن ، بنابراین داوطلبای علاقمند به این رشته باید توجه داشته باشن در صورتی که فارغ التحصیل مقطع دکترای حرفه ای دامپزشکی باشن می تونن به عنوان یک دامپزشک اقدام به فعالیت کنن .



 
تحصیل رشته دامپزشکی در خارج از کشور

اکثر خانواده هایی که فرزندشون علاقه به تحصیل تو رشته دامپزشکی داره ولی موفق به کسب نتیجه مطلوب برای ورود به دانشگاه تو این رشته نشدن ، سعی می کنن تا برای تحقق این آرزوی فرزندشون  ، اون رو برای تحصیل تو رشته مورد علاقش در خارج از کشور آماده کنن . کشورای خیلی زیادی هستن که اقدام به پذیرش دانشجو تو رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور می کنن .

هزینه های ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی تقریبا با هزینه تحصیل این رشته تو دوره پردیس های و خودگران برابری می کنه ولی این بین هستن کشورایی که اقدام به پذیرش دانشجو به صورت رایگان و پرداخت هیچ هزینه ای برای ادامه تحصیل می کنن .

داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو رشته دامپزشکی در خارج از کشور رو دارن بهتره تا قبل از این که بخوان اقدامی انجام بدن راجع به تمام دانشگاه هایی که بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنن ، اطلاعاتی داشته باشن و با توجه به شرایط خودشون و مقایسه دانشگاه ها با هم بهترین دانشگاه رو برای تحصیل تو رشته دامپزشکی انتخاب کنن .

 

دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع کاردانی ، اقدام به پذیرش دانشجو تو و زیر گروه های رشته دامپزشکی مثل علوم آزمایشگاهی دامپزشکی می کنه . 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا پاسخگوی تموم سوالا و ابهامای شما در مورد راه های پذیرش بدون کنکور دامپزشکی ، به طور کامل و جامع باشن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرامی تحصیلیکو از همه اخبار مربوط به پذیرش بدون آزمون دامپزشکی مطلع بشین .

 

 
سوالات متداول

1- چه راه هایی برای ورود به رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکور وجود داره  ؟
کاردانی دامپزشکی و تحصیل در خارج راه های پذیرش بدون آزمون رشته دامپزشکی هستن که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی چه فعالیت هایی می تونن ، انجام بدن ؟
همون طور که تو متن مقاله به طور کامل گفته شد یکی از فعایت هایی که فارغ التحصیلای مقطع کاردانی دامپزشکی می تونن انجام بدن : مسئولیت انجام امور درمانگاهی و کشتارگاهی و آزمایشگاهیه .

3- هزینه تحصیل دامپزشکی تو خارج از کشور چقدره ؟
هزینه های ادامه تحصیل رشته دامپزشکی خارج از کشور تقریبا با هزینه تحصیل رشته دامپزشکی تو دوره های پردیس های خودگران برابری می کنه که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده . 

منبع : کاردانی دامپزشکی بدون کنکور





:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: