راه های کم کردن تعداد غلط ها در جلسه کنکور
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا با آشنایی با راه های کم کردن تعداد غلط ها سر جلسه کنکور از جمله مقابله با استرس، کم کردن بی دقتی، نحوه پاسخگویی به سوالات شک دار و ... می تونن به راحتی تعداد سوالات اشتباهشون رو در جلسه کنکور به حداقل برسونن و خودشون رو برای کسب رتبه دلخواه نزدیک تر کنن.

 

کنکور سراسری برای همه داوطلبا نمره منفی داره و پاسخ غلط دادن به هر سوال باعث میشه از درصد اون درس تو کنکور کم بشه. پس داوطلبا باید تا اونجایی که میشه تعداد غلط ها و اشتباهاتشون رو در سر جلسه کنکور کم کنن تا نمره منفی اون تست براشون لحاظ نشه.

بنابراین آشنایی با مهارت هایی که باعث میشه تعداد غلط سر جلسه کنکور کم بشه برای همه اونایی که می خوان به رتبه دلخواه برسن لازمه، تا با یادگیری و تمرین این مهارت بتونن به راحتی تعداد سوالات اشتباه در کنکور رو به حداقل برسونن. برای آشنایی با این مهارت ها با ما همراه باشین.

 

راه های کم ‌کردن تعداد غلط ها در جلسه کنکور

بیشتر وقتا داوطلبان کنکور سراسری به دلایل پیش پا افتاده و قابل حلی تعدادی از سوالات رو اشتباه جواب می دهد که همین موضوع باعث میشه که با لحاظ شدن نمره منفی اون تست، از ارزش پاسخ های درستشون هم کم بشه، برای همین داوطلبا باید برای کم کردن تعداد غلط هاشون در جلسه کنکور حتما مواردی که در زیر گفته شده رو رعایت کنن تا تعداد اشتباهاتشون به حداقل برسه.

 

 کم کردن بی دقتی

 در بیشتر مواقع بسیاری از داوطلبا با اینکه جواب سوال رو صد درصد می دونستن، ولی به خاطر بی دقتی در پاسخنامه گزینه اشتباه رو زدن. این بی دقتی ها گاها باعث شده که داوطلب به نتیجه دلخواه خودش نرسه. پس برای جلوگیری از این بی دقتی ها باید راه کارهای که باعث میشه که دقت خودتون رو بالا ببرین.

برای کاهش بی دقتیا باید ارزیابی و تحلیل جدی آزمون های آزمایشی، طبقه بندی صحیح اطلاعات و خلاصه نویسی، دقت در وارد کردن پاسخ درست در پاسخنامه و مدیریت زمان، رو اجرا کنین تا بتونین در جلسه اصلی کنکور تمرکز و دقت خودتون رو بالا ببرین و از تعداد غلط هاتون کم کنین.

 

 مقابله با استرس

هر داوطلبی در آزمون سراسری کم تا بیش استرس داره و دوام این استرس می تونه باعث عدم موفقیت در کنکور بشه‌. شما اگه بتونید استرس خودتون رو کنترل کنید قطعا می تونین با تمرکز و دقت بیشتری سوالات آزمون رو پاسخ بدین و به جواب درست دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: استرس کنکور و راه های مقابله با آن

 نحوه پاسخگویی به سوالات شک دار

 بعضی از داوطلبان کنکور سراسری وقتی بین گزینه ها شک دارن به صورت شانسی و بدون هیچ دلیلی اون سوال رو جواب میدن و یا ممکنه بین دو گزینه شک داشته باشن و گزینه که بیشترین حدس رو برای درست بودنش میدن رو انتخاب کنن. شک کردن در پاسخ سوالات بیشترین دلیلی هست که یک داوطلب نمره منفی کسب می کنه، چون بیشتر از ۸۰ درصد جواب هایی که از روی حدس و گمان انتخاب شده اشتباه هستن و بهتربن راه حل اینه که کلا داوطلب به سوالات شک دار جواب نده، حتی اگه بین دو گزینه شک داشته باشه.

 

 آشنایی با مدیریت زمان آزمون

اگه بخوایید سر جلسه کنکور با کمبود وقت مواجه نشین بهتره که با تکنیک های مدیریت زمان آشنایی کامل داشته باشید‌. در مرحله اول بهتره که یک دور کامل سوالات رو بخونین و همزمان سوالاتی که آسون هستن و اطمینان دارید که جواب درست رو می دونین جواب بدین.

در مرحله دوم سراغ سوالات نسبتا سخت و در نهایت سوالات سخت برید. این شیوه در وقت شما صرفه جویی می کنه و باعث می شه شما با آرامش بیشتری سوالات رو جواب بدین. در کنکور سراسری برای هر درسی زمان تقریبی پاسخگویی مشخص شده و شما بهتره که بیشتر از آن زمان، وقت خودتون رو به یک درس اختصاص ندین.

بیشتر بخوانید: تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مشاوره کم کردن غلط های آزمون

یکی از کارهایی که باعث میشه تعداد غلط های شما سر جلسه کنکور کم بشه آشنایی با تکنیک های تست زنیه. داوطلبا با آشنایی با این تکنیک ها و تنها با تمرین کردن، می تونن عملکرد خودشون رو در پاسخگویی به سوالات بالا ببرن و گزینه درست رو راحت تر انتخاب کنن.

بعد از حل هر تست هم، راه و روشی که شما رو به جواب اون تست رسونده حتما یادداشت کنید و هیچ وقت برای جواب دادن به سوالاتتون به دنبال پاسخ تشریحی نرید، چون پاسخ تشریحی فرصت فکر کردن و تحلیل تست ها رو از شما می گیره و باعث میشه جواب تست فقط برای مدت کوتاهی در ذهن شما باقی بمونه.

اگه بعداز خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد راه های کم کردن تعداد غلط های آزمون داشتین، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا برای موفقیت تو کنکور استفاده کنین . همچنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری از همه اخبار مربوط به کنکور مطلع بشین .

در ادامه بخوانید : آشنایی با روش های تست زنی

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ داوطلبا چه جوری می تونن تعداد سوالات اشتباهشون رو در کنکور به حداقل برسونن ؟

✔️ یکی از راه های کم کردن تعداد سوالات اشتباه، مقابله با ترسه که بقیه راه های در این مقاله گقته شده.

2- ✔️ آشنایی با تکنیک های تست زنی چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، آشنایی با روش های تست زنی باعث کم شدن اشتباهات در کنکور سراسری میشه.

3- ✔️ نحوه پاسخگویی به سوالات شکدار در کنکور باید چه جوری باشه؟

✔️ داوطلبا برای پاسخ به این سوالا باید دقت لازم به به کار ببرن و به صورت شانسی جواب ندن، که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : راه های کم کردن تعداد غلط ها در جلسه کنکور





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: