قبولی پزشکی در یک ماه
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا برای قبول شدن در رشته پزشکی در یک ماه باید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشن و با استفاده از بودجه بندی کنکور، استفاده از جمع بندی، آشنایی با روش های تست زنی و مدیریت زمان خودشون برای رسیدن به رتبه دلخواه آماده کنن. 



به طور قطع می تونیم بگیم که 90 درصد افرادی که رشته تجربی رو انتخاب می کنند، فقط برای علاقمندی به قبولی در رشته پزشکی و یا پیراپزشکیه. البته باید بگیم که صرفا علاقه کافی نیست و برای ورود به این رشته ها باید تلاش خیلی خیلی زیادی داشته باشید.

حالا فرض کنید که شرایطی پیش اومد و نشد زمان کافی رو برای مطالعه دروس رشته تجربی، بذارید. با این تفاسیر باید باور کنید که قبولی پزشکی در ماه های پایانی کنکور، وجود داره یا نه؟ شاید از نظر خیلی از شما این واقعیت نداشته باشه اما قراره در این مقاله ما به این بحث بپردازیم که آیا قبولی پزشکی در یک ماه ممکن است یا خیر؟

 

 

آیا قبولی پزشکی در یک ماه امکان دارد؟

قبولی پزشکی در یک ماه، شاید به نظر دور از دسترس بیاد ولی امکانش وجود داره البته لازمه بعضی کارها رو انجام بدین. بعضی نکات رو بیشتر بهش توجه کنید و نا امید نباشید. ممارست و سرسختی مهمترین اصل برای رسیدن به نتیجه دلخواهه.

 

 برنامه ریزی قوی:

برای قبولی پزشکی در ماه های پایانی کنکور، مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید برنامه ریزی کنکور قوی و منسجم در این ماه های آخره. با توجه به شرایط خودتون می تونید بفهمید که مشکل شما از چی ناشی میشه مثلا مطالعه غلط یا نذاشتن وقت کافی برای مطالعه بهتر با بازدهی بیشتر.

در هر صورت در این برنامه ریزی کوتاه مدت در ماه های نهایی تا کنکور، بهتره روی نقاط ضعف خودتون مانور بدید تا وقت رو بیشتر از این هدر ندید. البته توجه به نقاط قوت خودتون هم خوبه. چون هم باعث میشه که اعتماد به‌ نفس تون بالاتر بره و هم اینکه با مانور بیشتر روی اون ها، درصد هاتون رو از چیزی که هست، بالاتر ببرید.

 

 داشتن نظم و انضباط در حین مطالعه:

سعی کنید برای قبولی پزشکی در ماه های پایانی کنکور، دور و برتون رو زیاد شلوغ نکنید و بیشتر جزوات و کتاب هایی که تاثیرگذارتر هستند رو دم دست خودتون قرار بدید. چون خیلی از این منابع و تست ها و کتاب ها نه تنها در این فرصت خونده نمی شن بلکه بیشتر استرس به شما منتقل می کنند که این سم مهلکیه برای رسیدن به موفقیت.

 

 به دروس عمومی بیشتر توجه کنید:

در این فرصت باقیمونده، اینکه قرار باشه فقط ذهنتون رو پر از فرمول و محاسبه ها کنید، شاید در نهایت نتیجه دلخواه رو به همراه نیاره. شما همونطور که به دروس اختصاصی حساسیت دارید، باید برای دروس عمومی هم اهمیت بالایی قائل باشید. چون همین دروس عمومی می تونند خیلی در بالا رفتن تراز و رتبه شما مؤثر واقع بشوند. پس بهتره با نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور بیشتر آشنا بشین.

 

 مباحث پرتکرار را بیشتر بخوانید:

شما چون باید از این زمان کوتاه بیشترین استفاده رو بکنید، بهتره به جای اینکه از اول تا آخر یک کتاب رو تند تند بخونید و آخرش هم چیزی تو ذهنتون نمونه، مباحث پرتکرار که در سال های گذشته سؤالات بیشتری از اون قسمت ها مطرح شده رو مورد مطالعه قرار بدید.

مثلا در مورد درس عربی حدودا 8 تا تست فقط راجع به ترجمه آورده میشه و این یعنی اینکه اگر وقتتون رو بر ترجمه بگذارید با جواب صحیح دادن به همین  8 تا تست میشه درصد خوبی رو به دست آورد. به همین ترتیب راجع به قسمت های دیگه.

 

 

 تست زنی در ماه های آخر:

سعی کنید تست های مربوط به 7، 8 سال اخیر رو در این زمان محدود باقیمونده، بخونید و بزنید. به هر حال ممکنه شبیه به همین تست ها در آزمون شما هم مطرح بشه. احتمالش همیشه بالا بوده! علاوه بر این با آشنایی با روش های تست زنی و مدیرت زمان آزمون می تونین عملکرد خودتون رو سر جلسه کنکور بالا ببرین.

بیشتر بخوانید: روش های تست زنی

 

 

 

 

 

نحوه برنامه ریزی برای قبولی پزشکی در یک ماه

حالا به این مرحله می رسیم که چه طوری باید برنامه ریزی کنیم تا قبولی پزشکی در ماه های پایانی کنکور، اتفاق بیفته؟

 

 جمع بندی دروس:

به دلیل نبود وقت کافی، بهتره خلاصه دروسی که در طی سال خوندین و در دفترخلاصه نویسی نوشتین که همون جمع بندی نهایی میشه رو مورد مطالعه قرار بدید که باعث مرور و یادآوری مطالب بشه .

 شرکت در آزمون های آزمایشی جمع بندی:

شرکت در این آزمون ها باعث میشه که شما نقاط ضعف و قوت خودتون رو بهتر بشناسید و روزهای پایانی رو فقط به تقویت اونها اختصاص بدید.

 

 افزایش سرعت و مهارت های تست زنی:

بیشتر تست بزنید و سرعت خودتون رو افزایش بدید. به این ترتیب هم استرس شما کم خواهد شد و هم با تست زنی، نقاط ضعف تون رو می تونید شناسایی کنید. با راه های افزایش سرعت تست زنی هم آشنا بشین.

 

 بررسی بودجه بندی کنکور:

این بودجه بندی به شما کمک زیادی می کنه که وقت خودتون رو روی مطالبی که تاثیر زیادی در درصد و رتبه شما نداره، صرف نکنید. اینجوری دیگه متوجه می شین که کدوم قسمت از هر درس اهمیت بلالایی داره و حتما تو کنکور ازش سوال میاد.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور

 استفاده از روش مطالعه اختصاصی هر درس:

هر درسی روش خاص خودش رو برای مطالعه می طلبه. زمان و نحوه مطالعه دروس عمومی و اختصاصی با هم دیگه متفاوته. مثلا دروس عمومی که بیشتر جنبه حفظی دارند و باید مدام تکرار بشند رو زودتر می تونید تموم کنید، اما دروس اختصاصی که نیاز به تجزیه و تحلیل داره رو زمان بیشتری باید براش در نظر بگیرید.

 

قبولی پزشکی در یک ماه

 

 

 

مشاوره قبولی در پزشکی در یک ماه

با توجه به مطالب بالا اگر باز هم پیش خودتون سؤال پیش میاد که آیا می توان در یک ماه پزشکی قبول شد؟ یا نه، باید جواب بدیم که همه چیز به خودتون بر می گرده و اینکه چقدر به این مسئله باور داشته باشید. اگر باور و اطمینانی وجود نداشته باشه مطمئن باشید اگر یکسال هم مدام درس بخونید، نتیجه ای نخواهد داشت. ایمان و باور قلبی مهمترین اصل برای رسیدن به هر موفقیته.

البته این رو هم در نظر داشته باشین که باید واقع بین باشین و به نسبت مطالعه و تلاشی که تو طول سال داشتین از خودتون انتظار داشته باشین. کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص قبولی پزشکی در یک ماه پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: موفقیت در کنکور در زمان کم

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا قبولی پزشکی در یک ماه امکان دارد؟

✔️ داوطلبا با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب و مواردی که در این مقاله گفته شده می تونن امکان قبولی در رشته پزشکی در یک ماه رو داشته باشن.

2- ✔️ در ماه های آخر کنکور چه عواملی می تونه در موفقیت داوطلبا تاثیر بذاره؟

✔️ یکی از عواملی که در موفقیت داوطلبا در ماه های آخر کنکور تاثیر گذاره آشنایی با روش های تست زنی و مدیریت زمان آزمونه که در این مقاله توضیحات بیشتر داده شده.

3- ✔️ داوطلبا چطور می تونن از مباحث مهم و پر تکرار کنکور سراسری با خبر بشن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، داوطلبا با استفاده از بودجه بندی کنکور می تونن با مباحث مهم و پر تکرار کنکور سراسری آشنا بشن.

منبع : قبولی پزشکی در یک ماه





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: