ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام آزمون نظام مهندسی هر ساله در دو نوبت مهر و اسفند ماه توسط سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی ساختمان و زیر نظر وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار می شه . این ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام میشه و هدف از این آزمون صدور پروانه مهندسی به واجدین شرایطه .



امروزه با تغییر سبک زندگی مردم ، بیشتر شغل هایی مورد توجه قرار می گیره که پاسخگوی نیاز های مردم باشه . همچنین با تخصصی تر شدن کار ها ، دست یابی به مشاغل ، بیشتر از اینکه بر اساس تجربه باشه ، به تحصیلات دانشگاهی کشیده شده .

مثلا اگر در گذشته کسی تحصیلات دانشگاهی در رشته مکانیک داشت عموما جایگاهی نزد مردم نسبت به کسی که دوره های این درس را به شکل شاگردی و تجربی گذرونده بود ، نداشت . اما امروزه با تغییر تفکرات و اعتماد به فارغ التحصیلان دانشگاهی ، شرکت های بزرگ برای جذب نیروی متخصص بیشتر به دنبال افراد موفق در دانشگاه ها هستن .

آزمون نظام مهندسی از جمله آزمون هاییه که برای تشخیص افراد موفق در دانشگاه ها نسبت به سایرین در این رشته هر سال دوبار توسط سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی ساختمان و زیر نظر وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار می شه . در ادامه این مقاله در مورد زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 طبق اطلاعیه منتشر شده یکبار در تیر و بار دیگر در اردیبهشت ماهه که ثبت نام آن از از 17 اسفند ماه شروع شده و داوطلبا فرصت دارن تا تاریخ 22 اسفند ماه با ورود به سایت مربوطه فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنن.

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی تا تاریخ  تا ساعت 16 تاریخ 26 اسفند تمدید شد.

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

شرایط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

همونطور که گفته شد شرکت در آزمون نظام مهندسی تابع یک سری شرایط و مقررات خاصیه که فقط داوطلبایی که همه این شرایط رو داشته باشن می تونن متقاضی ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ رشته مد نظرشون باشن . در ادامه شرایط لازم برای شرکت در این آزمون رو گفتیم .

 

 

 اولین شرط حضور در آزمون نظام مهندسی ، داشتن مدرک تحصیلی معتبره که مورد تایید وزارت علوم باشه . داشتن مدرک تحصیلی معتبر رشته های اعلام شده در دوره های کاردانی فنی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا مورد قبوله .

 

رشته های اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی کشور عبارتند از : معماری ، عمران ، تأسیسات مكانیكی ، تأسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیك ؛ همچنین افراد تجربی بدون مدرک دانشگاهی نیز تحت شرایطی حق حضور در آزمون رو دارن .

 

دومین شرط حضور در این آزمون داشتن حداقل سن مورد نیازه . البته برای دارندگان مدرک دانشگاهی این شرط ذکر نشده اما باید حداقل 18 سال رو داشته باشن . همچنین برای کسایی که مدرک دانشگاهی ندارن شرط سنی اونا بین 25 تا 36 سال متغیر ه .

 

اگر داوطلبی قصد پذیرش در چند رشته رو داره ، باید در هر کدوم از آزمون های این رشته ها به صورت جداگانه شرکت کنه تا موفق به کسب پروانه نظام مهندسی بشه .

 

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای افراد دارای مدرک دانشگاهی برای شرکت در آزمون الزامی نیست اما افراد ی که مدرک دانشگاهی ندارن برای حضور در آزمون حتما باید وضعیت خدمت خودشون رو معلوم کرده باشن و در زمان ثبت نام ، مدرک اون رو ارائه بدن .

 

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 به صورت اینترنتی و در سایت inbr.ir انجام می شه . همونطور که گفته شد این آزمون دو مرتبه در سال برگزار میشه که برای شرکت در هر نوبت ، داوطلبا باید در اون ثبت نام کنن . در زمان ثبت نام هم حتما توجه داشته باشین که اطلاعات خودتون رو به درستی وارد کنین .

در صورت اشتباه در وارد کردن اطلاعات خودتون حتما در زمان گفته شده اون رو ویرایش و تصحیح کنین وگرنه مسئولیت اشتباه در ثبت اطلاعات بر عهده خود داوطلبه .

افراد دارای معلولیت باید به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنن و با ارائه مدرک ، وضعیت معلولیت خودشون رو ثبت کنن و پس از اون ثبت نام آزمون نظام مهندسی رو انجام بدن .

هزینه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی در دوره مهرماه ۱۴۰۰ ، حدودا بین 80 الی 95 هزار تومان بود که باید به صورت اینترنتی و داشتن رمز دوم کارت پرداخت میشد . هنوز هزینه ثبت نام آزمون نظان مهندسی بهمن ماه مشخص نشده که به محض اعلام ، در این مقاله اطلاع میدیم .

 

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 1400 تمامی رشته ها به میزان 110 هزار تومان می باشد. هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی صلاحیت های ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان سال 1400 به میزان 200 هزار تومان می باشد .

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی

مشاوره آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

به هیچ وجه موقع شرکت در این آزمون ، استرس نداشته باشین . چون به دلیل برگزار شدن آزمون نظام مهندسی در دو نوبت در سال ، از تعداد داوطلبای شرکت کننده کم شده و شما برای موفقیت در این آزمون با مشکلی جدی رو به رو نیستین .

 

حتما بعد از ثبت نام در این آزمون ، اطلاعات ثبت شده خودتون رو یکبار دیگه چک کنین تا به دلیل وجود اشتباه در اطلاعات داوطلب ، مشکلی برای شما پیش نیاد .

 

به افرادی که مدرک دانشگاهی ندارن و به صورت تجربی این کار رو یاد گرفتن پیشنهاد می شه حتما پس از کسب مقدار تجربه اعلام شده و تعیین وضعیت پایان خدمت خود ، جهت کسب مدرک پروانه نظام مهندسی خودشون اقدام کرده و در آزمون نظام مهندسی شرکت کنن . چون که امروزه مردم و شرکت ها بیشتر از تکیه به تجربه افراد ، به مدرک دانشگاهی آن ها توجه می کنن و اون رو ملاک قرار میدن .

 

افراد تجربی بدون مدرک دانشگاهی هم می تونن با رعایت شرایط مقرر، در آزمون نظام مهندسی شرکت کنن .

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

پس اگر مدرک و شرایط گفته شده رو جهت شرکت در آزمون نظام مهندسی دارین ، حتما شانستون رو در این آزمون با مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی امتحان کنن . امیدواریم با تکیه بر خداوند و داشتن اطلاعات مورد نیاز، موفق باشین . کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .



سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ ثبت نام آزمون نظام مهندسی دو بار در سال انجام میشه و زمان ثبت نام برای هر رشته متفاوته که زمان ثبت نام هر رشته در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ اولین شرط لازم داشتن مدرک دانشگاهی مورد تایید وزارت علومه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده .

3- ✔️ کسایی که مدرک دانشگاهی هم ندارن می تونن در آزمون نطظام مهندسی شرکت کنن ؟

✔️ بله ، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، داوطلبایی که مدرک دانشگاهی ندارن در صورت داشتن شرایط لازم ذکر شده در مقاله می تونن در این آزمون شرکت کنن .

منبع : ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: