زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰ معمولا بعد از تموم شدن امتحانات خرداده که همه دانش آموزای پایه نهم که در آزمون های مشاوره ای هم شرکت کردن باید در این مهلت مشخص شده برای تعیین رشته خودشون اقدام کنن.



یکی از حساس ترین مراحل تحصیلی زمانیه که قراره انتخاب رشته صورت بگیره. در حقیقت این انتخاب می تونه در موفق بودن یا نبودن دانش آموز در آینده نقش اساسی رو داشته باشه. در شرایط جدید آموزشی، زمان انتخاب رشته نهم به دهم بعد از امتحانات پایان سال اتفاق میفته و در اون تاریخ با توجه به شرایط نمرات فرد، میشه در ارتباط با رشته ای که می تونه در اون ادامه تحصیل بده و البته استعداد و توانایی شو هم داره، نظر داد.

یعنی بعد از اتمام امتحانات خرداد ماه و بعد از اینکه در امتحانات هدایت تحصیلی شرکت کرد، دانش آموزی که پایه نهم در متوسطه اوله می تونه برای سال جدیدی تحصیلی رشته اش رو انتخاب کنه. حالا در ادامه این مقاله زمان دقیق انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰ رو گفتیم.

 

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰

پایه نهم برای هر دانش آموزی خیلی پایه مهمیه. چون بعد از پشت سر گذاشتن امتحانای این پایه و شرکت در امتحان هدایت تحصیلی، متوجه میشه که آیا میتونه در رشته دلخواهش شرکت کنه یا نه؟

این مسئله که بچه ها از طریق امتحانات هدایت تحصیلی و مشاوره با مشاوران بتونن رشته ای که توش استعداد دارن رو بشناسن و انتخاب کنن، خیلی اتفاق خوبیه. چون تمام این مراحل از طریق علمی و استعدادیابی و علاقه پیش میره و نه صرفا خواست والدین و یا حتی خواست خود دانش آموز.

شرکت در امتحانات مربوط به انتخاب رشته، زمان مشخصی داره که اگه در این زمان دانش آموز اقدام نکنه، فرصت انتخاب رشته رو از دست میده و بدون انتخاب رشته هم اجازه ادامه تحصیل در دبیرستان رو نخواهد داشت.

زمان انتخاب رشته نهم به دهم در سال تحصیلی 1400 احتمالا بعد از امتحانات خردادماه میشه. البته هنوز تاریخ دقیقی برای انتخاب رشته پایه نهم اعلام نشده، اما می تونین عضو تلگرام تحصیلیکو باشین تا به محض اینکه تاریخ دقیق اعلام شد مطلع بشین.

 

به محض ایکه زمان دقیق انتخاب رشته نهم 99 - 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

زمان تعیین رشته نهم به دهم  99 - 1400

 

 برای اینکه فرایند انتخاب رشتتون رو بتونین کامل و بی نقص انجام بدین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم

 

 

 

 

 

مهلت انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰

معمولا انتخاب رشته نهم به دهم، بعد از پایان امتحانات خردادماه انجام میشه و علاوه بر پشت سرگذاشتن امتحانات، باید حتما دانش آموز امتحانای هدایت تحصیلی رو هم انجام داده باشن. زمان برگزاری امتحانای هدایت تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ از اواسط آبان 99 شروع میشه تا 15 اسفند 99 هم ادامه داره.

دانش‌آموزایی که می خوان در این امتحانات هدایت تحصیلی شرکت کنن، باید سری به سایت همگام بزنن و در اون سایت ها به سوالاتی که براشون در نظر گرفته شده، جواب بدن.

حتما باید توجه داشته باشین زمانی رو که برای شرکت در امتحان هدایت تحصیلی گفتیم، از دست ندین! در غیر اینصورت و با اتمام این مهلت چند ماهه، که تمدید هم نمیشه، نمی تونین انتخاب رشته برای پایه دهم داشته باشین.

بعد از اینکه این مدت تموم شد، نتایج آزمون ها اعلام میشه و با توجه به اونها، دانش آموز ها می تونن برای انتخاب رشته شون اقدام کنن.

بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی سایت همگام

 

نحوه شرکت در آزمون های انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰

برای اینکه بتونین در امتحانات هدایت تحصیلی که به شکل سراسری و آنلاین برگزار میشه شرکت کنین باید به وب سایت همگام مدارس مراجعه کنین و در اونجا اول ثبت نام کنین. ثبت نام و شرکت در این امتحانات رو اصلا فراموش کنین چون بدون مجوز این امتحان نمی تونین رشته ای که در اون استعداد دارین رو شناسایی کنین و به این ترتیب آینده تون در خطر میافته.

سوال هایی که در این سایت یعنی سایت همگام مطرح میشه، ذهن بچه ها رو کمی درباره رشته ها، درگیر میکنه، برای همین بهتره با این سایت تا حدودی اول، آشنا بشین.

  • نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام به طور خلاصه

 ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.mudu.ir

 انتخاب گزینه ورود

 وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 ورود به پورتال شخص و انتخاب گزینه آزمون های مشاوره ای

بیشتر بخوانید : آزمون سلامت روان سایت همگام

  • راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای پورتال همگام

ابتدا وارد سایت همگام بشین از بالای صفحه گزینه ورود رو انتخاب کنین .

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰

 

در ادامه نام کاربری و رمزتون رو در قسمت مشخص شده وارد کنین .

 

زمان انتخاب رشته نهم

 

سپس گزینه آزمون های مشاوره ای رو انتخاب کنین .

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم

 

در ادامه روی گزینه آزمون خود ارزیابی کلیک کنین .

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم 99 - 1400

 

بعد از پاسخگویی به سوالات روی گزینه تایید نهایی کلیک کنین .

 

مهلت انتخاب رشته نهم به دهم

 

برای ورود به پورتال همگام کلیک کنید .

 

 با خوندن مقاله زیر می تونین با روند شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام آشنا بشین.

بیشتر بخوانید: چگونه در سایت همگام آزمون مشاوره ای دهیم

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰

انتخاب رشته تحصیلی در دوران دبیرستان یکی از مهم ترین انتخاب هاییه که برای هر فردی پیش میاد. اگر بخواد این مرحله خیلی سرسری گرفته بشه، بدون شک در آینده مشکلات زیادی در انتظار بچه ها خواهد بود.

نارضایتی، عدم اشتیاق و علاقه نشون دادن برای ادامه تحصیل، شکست های پی درپی، دلزدگی و نا امیدی و یا وقت گذاشتن برای موارد غیردرسی، همگی می تونن از پیامدهای یک انتخاب رشته نادرست در پایه نهم باشه.

البته برای پیدا کردن استعداد و توانایی های بچه ها در رشته های تحصیلی، فقط نباید به دوره نهم و آزمون های هدایت تحصیلی اکتفا کنیم. بلکه باید کل فعالیت های دانش آموز رو در طول سال هایی که گذرونده، در نظر داشته باشیم.

 

زمان تعیین رشته نهم به دهم

 

علاقه در خیلی از موارد شاید مهم تر از استعداد هم باشه. مثلا خیلی از دانش آموزها هستن که چون خیلی از نظر نمرات و استعداد و ضریب هوشی قوی و بالا هستن، از طرف والدین فقط به سمت رشته هایی مثل پزشکی و مهندسی سوق داده میشن بدون اینکه به علاقه واقعی اون ها اهمیت داده بشه. که این کار البته نتایج خودش رو در سال های بعد نشون میده.

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلیکو  آمادن تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو تو انتخاب رشته پایه نهم به دهم شما رو راهنمایی کرده و پاسخگوی همه سوالای شما در این خصوص باشن . همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: عوامل موثر در انتخاب رشته نهم به دهم

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب رشته نهم به دهم چه زمانی انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته پایه نهم بعد از امتحانت خرداد برگزار میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه کسایی می تونن در انتخاب رشته نهم به دهم شرکت کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، همه دانش آموزای نهم که در آزمون های مشاوره ای شرکت کردن می تونن فرایند انتخاب رشته رو تکمیل کنن.

3- ✔️ نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای به چه صورتیه ؟

✔️ آزمون های مشاوره ای به صورت اینترنتی در سایت همگام برای دانش آموزا ایجاد شده که نحوه شرکت در این آزمون ها در این مقاله توضیح داده شده.

منبع : زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۹۹ - ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: