امکانات مدارس تیزهوشان
نوشته شده توسط : sevda

مدارس تیزهوشان با هدف کشف استعدادهای خاص و برتر تاسیس شده و امکانات زیادی رو در اختیار دانش آموزای خودش قرار میده که از جمله امکانات مدارس تیزهوشان میشه به آموزش های ویژه، اتلاف وقت دانش آموزا و ... اشاره کرد.

 

حتما تا حالا اسم مدارس تیزهوشان رو شنیدید و با این مدارس اشنایی پیدا کردین. مدارس سمپاد در حقیقت زیر نظر سازمان پرورش استعداد های درخشان اداره میشه و برای اینکه بتونید به این مدارس وارد بشین باید حتما در مقطع ششم یا نهم در ازمون جامع مدارس تیزهوشان شرکت کنین.

امروزه امکانات مدارس تیزهوشان در مقایسه مدارس عادی خیلی بیشتره و به همین خاطر هم خیلی از خانواده ها ترجیح میدن تا بچه هاشون وارد این مدارس بشن و از امکانات تیزهوشان برای پیشرفت اون ها استفاده بشه.

مدارس سمپاد در چند دهه اخیر که تاسیس شدن موفقیت های خیلی زیادی رو به دست آوردن و بین مردم خیلی معروف شدن. حالا در ادامه این مقاله امکاناتی که این مدارس در اختیار دانش آموزا می ذاره رو گفتیم.

 

 

امکانات مدارس تیزهوشان

الان مهم ترین سوالی که ممکنه برای والدین و حتی دانش آموزا پیش بیاد اینه که دقیقا امکانات مدارس تیزهوشان چیا هستن و چه فرقی با مدارس دیگه دارن؟ در پاسخ به این سوال می تونیم به موارد زیر به عنوان امکانات مدارس تیزهوشان اشاره کنیم:

 

 بهره گیری از توان حداکثری دانش آموزا:

مدارس تیزهوشان با برنامه ریزی های دقیقی که دارن و کلاس ها فوق برنامه، ان امکان رو به وجود آوردن که از استعدادها توانایی های حداکثری ذهن دانش آموزا استفاده بشه.

 

 کاهش اتلاف وقت:

آموزش های تیزهوشان محدود به محیط مدرسه نیست و مشاورین برتر این مدارس جوری برنامه درسی بچه ها رو تنظیم می کنن که اون ها وقتی که تو خونه هستن هم بیشتر وقتشون و به درس خوندن اختصاص بدن.

 

 توجه به استعدادها و خلاقیت های هر دانش آموز:

مسلما همه آدما یه شکل نیستن و هر کسی ویژگی های متمایزی از دیگری داره، به همین خاطر هم یکی از امکانات مدارس تیزهوشان اینه که سعی می کنه استعداد ها و خلاقیت های هر دانش آموز و شناسایی کنه و برنامه های درسی و آموزشی منطبق با توانایی های فرد ارائه بده.

 

 آموزش های ویژه:

مسلما آموزش دادن یکی از مهم ترین ارکان رشد و پرورش بچه ها در مدارس استعداد های درخشانه و به همین خاطر هم کادر تدریس این مدارس با حساسیت خیلی بیشتری انتخاب میشه و از کتاب های کمک درسی خاص و ویژه استعداد های درخشان هم در طول سال استفاده میشه.

 

 افزایش انگیزه دانش آموزا:

این مدارس با در نظر گرفتن امکان خستگی دانش آموزا و یا احتمال تنبلی کردن اون ها، برنامه های انگیزه ای رو در نظر می گیره تا حس و حال رقابت بین دانش آموزا بیشتر بشه و تلاش اون ها هم چند برابر بشه تا بتونن تو مسیر موفقیت تندتر قدم بردارن و تلاششون و برای درس خوندن چند برابر کنن.

بیشتر بخوانید : مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

مشاوره امکانات مدارس تیزهوشان

همون طور که اشاره کردیم، امکانات مدارس تیزهوشان متنوعه و در زمینه های مختلفی ارائه میشه که با هدف پرورش استعداد های درخشان این برنامه ها طراحی شدن، اما باید خانواده ها و والدین دانش اموزا این موضوع را در نظر بگیرن که ممکنه بعضی از بچه ها نتونن یا نخوان تا با این برنامه های خاص پیش برن و این برنامه ها طوری باشن که به زندگی عادی و روزمره اونها، آسیب وارد کنه، به همین خاطر هم بهتره قبل از هر اقدامی برای ثبت نام سمپاد ، خانواده ها و والدین از یک مشاور با تجربه در این زمینه کمک بگیرن تا فرزند اون ها در آینده دچار مشکلات مختلف روحی نشه و احساس زدگی از درس پیدا نکنه.

به طور کلی هدف اصلی از تاسیس مدارس تیزهوشان، کشف استعدادهای خاص بود و برتر بود. امکانات مدارس تیزهوشان به نحوی در اختیار دانش آموزا قرار می گیره که اونا بتونن استفاده صد در صدی و کاملی از این امکانات داشته باشن.

اما باید به این نکته دقت کنین که ممکنه یه عده از دانش اموزا به دلیل شرایط خاصی که دارن نتونن از این امکانات استفاده کنن و یا حتی این امکانات برای اون ها مناسب نباشه، در چنین مواردی که مشاور متخصص و حرفه ای می تونه اطلاعات جامع و کاملی و در این زمینه ارائه بده.

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد نحوه مطالعه و تست زنی در آزمون تیزهوشان جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک بگیرین .

در ادامه بخوانید : چطور در آزمون تیزهوشان قبول شویم

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ مدارس تیزهوشان چه امکاناتی رو در اختیار دانش آموزا میذاره؟

✔️ یکی از امکانات این مدارس بهره گیری از توان حداکثری دانش آموزاست که بقیه امکانات در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ هدف از ایجاد مدارس سمپاد چیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، هدف از ایجاد این مدارس کشف استعداد های دانش آموزاست.

3- ✔️ آیا مدارس تزهوشان می تونه انتخاب مناسبی برای همه دانش آموزا باشه ؟

✔️ خیر، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، این مدارس برای همه دانش آموزا مناسب نیست و ممکنه باعث زدگی بعضی ها از درس بشه.

منبع : امکانات مدارس تیزهوشان





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: