راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزای پایه نهم برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی می تونن با استفاده از راه هایی مثل انتخاب منابع مناسب، آشنایی با روش های تست زنی، خلاصه نویسی و ... ، عملکرد خیلی بهتری در جلسه آزمون داشته باشن و نمره قبولی برای پذیرش در این مدارس رو کسب کنن.



همه به خوبی می دونن که آزمون نمونه دولتی که در پایه نهم برگزار میشه، اهمیت خیلی زیادی داره و تعداد زیادی از دانش اموزا هرساله سعی می کنن تا در این آزمون شرکت کنن. از اونجایی که مدارس نمونه دولتی در مقایسه با خدماتی که ارائه میدن، شهریه ی خیلی کمی و دریافت می کنن، می تونیم بگیم که این مدارس یکی از بهترین گزینه های تحصیلی برای دانش آموزا به حساب میان.

اطلاع از راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی به دانش اموزا کمک می کنه تا بتونن راحت تر در آزمون این مدارس پذیرش بشن و با توجه به اینکه احتمال قبول شدن دانش آموزا برای تحصیل در این مدارس خیلی بیشتر از مدارس تیزهوشانه و خدمات ارائه شده به دانش اموزا هم سطح کیفی خیلی خوب و معقولی دارن، دانش آموزا سعی میکنن تا تلاش کنن و راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی رو یاد بگیرن. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشین.

 

 

راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی

اولین سوالی که برای داوطلبای قبولی در آزمون نمونه دولتی پیش میاد اینه که چگونه در آزمون نمونه دولتی قبول شویم؟ برای پاسخ به این سوال به چند مورد از مهم ترین راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی اشاره می کنیم تا با انها اشنا شید و بعد از ثبت نام مدارس نمونه دولتی، با استفاده از روش ها بتونید نمره قبولی در این آزمون رو کسب کنین .

 

 انتخاب منابع مناسب:

مسلما برای آزمون نمونه دولتی هر سال هزاران کتاب چاپ میشه و منابع مختلف خیلی زیادی هم وجود دارد. اما نکته مهم اینه که دانش آموزا دچار محدودیت زمانی هستن و نمی تونن تمام این منابع رو مطالعه کنن، از طرفی دیگر باید به این موضوع توجه کرد که خوندن منابع مختلف و زیاد باعث سردرگمی و حواس پرتی و آشفته شدن ذهن میشه.

به همین دلیل هم از مهم ترین راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی، انتخاب منابع مناسبه. منابع باید طوری انتخاب بشن و دروس باید جوری خونده بشن که کاملا مناسب با جدول ضرایب امتحان باشن.

 

 آشنایی با روش های تست زنی:

دانش اموزا نیاز دارن تا برای پاسخگویی به سوالات امتحانی آزمون نمونه دولتی با روش های مختلف تست زنی آشنا بشن و برای مدیریت زمان اماده بشن. مسلما برای دانش آموزایی که تا حالا پشت میز و نیمکت مدرسه تنها با روش تشریحی پاسخ به سوالات و مسائل آشنا شدن ممکنه این موضوع که قراره تو یه آزمون جامع تستی شرکت کنن یکم عجیب باشه و یادگیری روش تست زنی براشون مشکل باشه اما یادگیری این روش بهشون کمک میکنه عملکرد خیلی بالاتریدر جلسه امتحان داشته باشن.

 

 خلاصه نویسی:

خلاصه نویسی و یا مختصر نویسی به دانش اموزا کمک می کنه تا علاوه بر مطالعه بهتر و با کیفیت تر، یک منبع خیلی مناسب برای جمع بندی دروس داشته باشن و بتونن خیلی راحت تر در زمان های کوتاه، تعداد صفحات زیادی را از طریق مطالعه خلاصه نویسی، جمع بندی کنن.

 

 حل تست های آزمون سال های قبل:

هر ساله تعداد زیادی از سوالاتی که در آزمون نمونه دولتی میاد از سوالات آزمون های سال های قبل برداشته میشه و مباحث مهم مجددا تکرار میشن. به همین خاطر هم متقاضیای قبولی در آزمون نمونه دولتی بهتره تست های آزمون سال های قبل و بزنن و اون ها رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی

  مدیریت زمان:

مدیریت کردن زمان با توجه به تعداد سوالات و فرصت کمی که در اختیار دانش اموزا برای پاسخ دهی به سوالات گذاشته میشه خیلی مهمه و دانش آموزا باید اون رو خوب یاد بگیرن. مسلما مسئله مدیریت زمان برای دانش اموزایی که تا حالا فقط در آزمون مدرسه شرکت کردن، یکم سخت و نا آشنا به نظر میاد اما با کمی تلاش و آموزش درست، همه متقاضیا می تونن اون رو یاد بگیرن.

 

راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی

 

 از اونجایی که ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت استانی انجام میشه برای اطلاع از سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استانتون می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 

 

 

 

 

مشاوره قبولی در مدارس نمونه دولتی

شاید وقتی که در مورد راه های قبولی در آزمون نمونه دولتی صحبت می کنیم، این تصور اشتباه به وجود بیاد که شرکت در آزمون جامع و پاسخ به تست ها تنها شرط قبولی در این مدارسه، اما حقیقت اینه که یکی از شروط بسیار مهم اینه که متقاضی شرکت در آزمون نمونه دولتی، معدل و نمره خوبی و در چند سال اخیر کسب کرده باشه.

چون علاوه بر مطالعه بر اساس موارد گفته شده در بالا و موفقیت در جلسه امتحان، 50 درصد از قبولی داوطلبا به معدل پایه نهم اون ها بستگی داره. پس یعنی اگه معدل بالایی دارین تقریبا نصف مسیر قبولی نمونه دولتی رو طی کردین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی پاسخ بدن شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا در این زمینه استفاده کنین .

در ادامه بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای قبولی در مدارس نمونه دولتی بهتره چه اقداماتی انجام بشه ؟

✔️ یکی از اقدامات لازم برای ورود به این مدارس استفاده از منابع مناسب برای این آزمونه که بقیه اقدامات در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ معدل دانش آموزا چقدر در قبولی آزمون نمونه دولتی تاثیر گذاره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، 50 درصد قبولی داوطلبا بر اساس معدل پایه نهمه اونهاست.

3- ✔️ دانش آموزا چطور می تونن با نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی آشنا بشن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم دانش آموزا می تونن نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی سال های گذشته رو دانلود و بررسی کنن.

منبع : راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: