بهترین برنامه ریزی عید با 6 مرحله ساده اما تاثیرگذار
نوشته شده توسط : sevda

تعطیلات نوروز تبدیل شده به یک فرصت طلایی برای داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور سراسری رو دارن . داوطلبا تو این تعطیلات می تونن با یک برنامه ریزی دقیق نقاط ضعفشون رو برطرف کنن و با آمادگی بیشتری خودشون رو برای این رقابت بزرگ آماده کنن .

 

تقریبا میشه گفت که چیزی به عید نمونده و داریم به تعطیلات نوروزی یا همون دوران طلایی کنکور نزدیک می شیم . خیلیا تا الان حسابی خوندن و می خوان تو این تعطیلات استراحت و خوش گذرونی کنن خیلیام هر چی تا الان کم کاری کردن می خوان تو عید ، با یک برنامه ریزی اصولی جبران کنن و بتونن به اون هدفشون برسن .

اما الان روی صحبتمون بیشتر با کساییه که تا الان یکم کم کاری کردن و احساس می کنن از بقیه عقبن . حالا می خوایم ببنیم که آیا واقعا میشه رو این تعطیلات عید حساب کرد یا نه ؟ یا اصلا بهترین برنامه ریزی عید چیه ؟ پس اگه شما هم جزو این افراد هستین و می خواین حسابی از فرصتتون استفاده کنین تا ادامه این مقاله با همراه باشین تا بریم سراغ بهترین برنامه ریزی عید با 6 مرحله ساده اما تاثیرگذار !

” اینکه دیرتر شروع کردی و یا از بقیه عقب موندی مهم نیست ! جهش های بزرگ نیاز به دور خیز داره . “

 

اصلا در عید برای کنکور بخوانیم یا نه

درسته که تو عید دیگه خبری از کلاس و مدرسه و امتحان نیست و میشه حسابی تفریح کرد ، ولی حیفه که تو این سال به این مهمی که قراره سرنوشت و آیندمون رو رقم بزنه بخوایم کل این تعطیلات رو به تفریح و خوش گذرونی بگذرونیم . شنیدین میگن یک سال بخور نون و تره صد سال بخور نون و کره ! دقیقا مثل همین برنامه ریزی تو عیده

پیشنهاد ما اینه که 15 ، 20 روز عید امسال رو وقت بزار و کامل بخون به جاش از سال بعد همه عیدا رو استراحت و تفریح کن . البته توقعی هم نیست که تو این فرصت کوتاه یک اتفاق شگرف و عجیب براتون بیفته ولی این دوران طلایی می تونه شما رو خیلی از رقیبا جلو بندازه . اونم به چند دلیل :

برنامه ریزی عید

 

اولیش اینه خیلی از داوطلبا که ازشون عقب بودین تو دوران عید درس و برنامه ریزی رو میذارن کنار و به تفریح و استراحت می پردازن . اینجوری خیلی راحت می تونین خودتون رو به اونا برسونین و با مطالعه ، هر روز فاصلتون رو باهاشون کمتر کنین .

شاید الان پیش خودتون بگین مگه میشه درسی که بقیه تو چند ماه خوندن و من بخوام تو 20 روز جمع کنم و بهشون برسم ؟ شاید یه خورده غیر ممکن باشه ولی مطمئنا میشه . حالا چه جوری ؟ شما این رو در نظر بگیرین که همه رقیبای شما تو طول سال تحصیلی همزمان با کلاس ، مدرسه و امتحان برای کنکور خوندن . اما تو عید دیگه خبری از کلاس و امتحان مدرسه نیست و شما می تونین قشنگ روزی 10 ساعت فقط و فقط برای کنکور بخونین و تست بزنین .

البته نوع خوندنم مهمه ها ! اینکه با نحوه مطالعه هر درس آشنا باشین ، خلاصه نویسی کنین ، تست آموزشی ، تست تکمیلی و یا تست مرور بزنین . که هر کدوم از این موارد قلق خاص خودش رو داره . اینجوری نه تنها خودتون رو روز به روز به رقیبا نزدیک تر می کنین ، بلکه ممکنه همین تعطیلات باعث بشه از خیلی از داوطلبا که تا الان خوندن و دارن تو عید استراحت می کنن جلو بیفتین . پس از همین الان بلند شین و یه برنامه ریزی حسابی برای عیدتون بکنین . 

 

شما می تونین با بررسی سوالای کنکور سالای قبل ، با روند سوالای کنکور بیشتر آشنا شین .

بیشتر بخوانید : دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور 99

 

 

 

 

 

جدول برنامه ریزی عید

اول از هر چیزی بهتون بگم که پاشین و دقیقا بعد از خوندن این مقاله این کار رو انجام بدین و یه قانونی که میخوام براتون بزارم اینه که از همین الان کلمه " از " رو از ذهنتون پاک کنین .

 

یعنی دیگه از الان به بعد " از فردا " ، " از شنبه " ، " از اول هفته " و " از اول ماه " نداریم .

 

چون اگه خودتونم قبول داشته باشین تا الان خیلی ازین " از " ها استفاده کردین و هیچ وقتم به بار نشسته . حالا اگه آماده این بریم سراغ برنامه ریزیمون . قبل از هر چیزی یکبار دیگه هدف اصلی و نهایی خودتون رو مشخص کنین و بعد یک نقشه اساسی و دقیق برای خودتون بکشین . 

داوطلبا می تونن با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه قبولی کنکور سراسری تحصیلیکو با وارد کردن درصدای احتمالیشون حدود رتبشون رو تخمین بزنن .

بیشتر بخوانید : نرم افزار  تخمین رتبه کنکور

برنامه ریزی عید

 

حالا اولین کاری که باید بکنین اینه که سطح علمی خودتون رو توی هر مبحثی مشخص کنین تا ببینین وضعیتتون تو هر درس چه جوریه  . این کار بهتون کمک می کنه تا بدونین توی هر مبحثی چطوری باید مطالعه کنین و چقدر وقت بزارین .

مثلا اگه توی مبحثی مثل مثلثات ضیعیفین برای مطالعه باید هم تست آموزشی ، هم تست تکمیلی و هم تست مرور بزنیم ولی توی مبحثی مثل تابع که قوی هستین فقط باید از تست مرور و تست تکمیلی برای تثبیت مطالب استفاده کنین .

هدف اصلی از برنامه ریزی عید اینه که درسایی که قوی هستیم توی سطح خودش ، درسای متوسط به سطح قوی و درسای ضعیف رو به متوسط برسونیم . اینجوری دیگه مجبور به حذف هم نیستیم .

 

پس مراحل برنامه ریزی عید به طور خلاصه :

مشخص کردن هدف و راه رسیدن به اون

تشخیص وضعیت در هر درس و مبحث

مشخص کردن منابع مطالعاتی مناسب                                                         

زمان بندی مناسب

نحوه برنامه ریزی

نحوه مطالعه

 

مشخص کردن هدف و راه رسیدن به آن :

تقریبا تو دوره جمع بندی عید هر داوطلبی با توجه به علاقه خودش باید دانشگاه و رشته مورد علاقش رو انتخاب کنه تا بدونه که حداقل رتبه و درصدهایی که برای اون رشته و دانشگاه می خواد چنده و برای رسیدن به اون چقدر باید تلاش کنه .

 

تشخیص وضعیت هر درس و مبحث :

داوطلبا باید بیان وضعیتشون رو تو همه درسا و مباحث مربوط به اون درس مشخص کنن . در این وضعیت اطلاع از بودجه بندی کنکور سراسری خیلی می تونه به داوطلبا کمک کنه. تو جدول زیر یه مثال براتون زدیم تا کاملا متوجه بشین .

 

نام درس نام مبحث وضعیت درس علت وضعیت کنونی تمایل به خواندن
ریاضی مثلثات عالی مطالعه با کیفیت ، تعداد تست متوسط ، میانگین درصد در آزمون بین 60 تا 100  زیاد
تابع  متوسط عدم مطالعه عمقی ، تست کم کار شده ، میانگین درصد در آزمون بین 30 تا 60 متوسط
مشتق ضعیف کم کاری در مطالعه ، تست کم کار شده ، میانگین درصد در آزمون زیر 30 زیاد

 

مشخص کردن منابع مطالعاتی مناسب :

قرار نیست شما کتاب جدیدی تهیه کنین ! فقط از بین منابع تستی و کمک آموزشی که دارین یدونه که بهتر می تونین باهاش ارتباط برقرار کنین و قدرت یادگیری تون باهاش بیشتره به عنوان منبع در کنار کتاب درسی انتخاب می کنین ؛ برای هر درس یه کتاب .

 

اگه هنوز منابع مطالعاتی مناسبی تهیه نکردین پیشنهاد میدیم بهترین منابع گروه های مورد نظرتون رو از مقاله های تحصیلیکو  بخونین .

بیشتر بخوانید: بهترین منابع کنکور

زمان بندی مناسب :

هر کسی با توجه به راندمان و بازدهی خودش می تونه برنامه ریزی کاملی برای این دوره داشته باشه . چون تو این بازه شرایط هر داوطلبی با اون یکی متفاوته پس هرکسی با توجه به تایم ، برنامه ریزی و وضعیت خودش تو هر درس می تونه زمان بندی مناسبی تو هر درس تعیین کنه.

 

نحوه برنامه ریزی :

دیگه بعد از گذشت 9 ماه دستتون اومده که نحوه برنامه ریزی و زمان بندی برنامه ارتباط مستقیم داره با وضعیتتون تو هر درس . پس نحوه برنامه ریزی برای همه با هم متفاوته . چون شرایط تحصیلی همه با هم فرق می کنه و هیچ دو نفری نیستن که شرایط یکسانی داشته باشن .

 

نحوه مطالعه هر درس :

اگه بخواین تو این دوره بهترین بازدهی و راندمان رو داشته باشین باید برای هر درسی طبق اصول یادگیری اون درس پیش برین تا بتونین از این دوره طلایی عید ، بهترین استفاده رو ببرین .

 

داوطلبا می تونن برای اطلاع از نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری مقاله زیر رو بخونن.

بیشتر بخوانید : نحوه مطالعه دروس کنکور

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوالی براتون پیش اومد و دچار ابهامی شدین می تونین از طریق سیسیتم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکر تماس بگیرین و تمام سوالای خودتون رو در مورد نحوه برنامه ریزی عید ، نحوه مطالعه هر درس ، نحوه تست زنی و ... از کارشناسای تحصیلیکو بپرسین . هم چنین اگه در مورد موضوع خاصی دوست دارین بیشتر بدونین ، می تونین نظرتون رو برامون ارسال کنین .

در ادامه بخوانید : بهترین زمان جمع بندی کنکور

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا برنامه ریزی عید برای داوطلبایی که تا الان برای کنکور کم خوندن هم مفیده ؟

✔️ بله ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح دادیم برنامه ریزی تو عید می تونه دانش آموزا رو تا حد زیادی به رقیبا نزدیک کنه و حتی می تونن از رقیببا هم جلو بزنن .

2- ✔️ اولدین قدم برای برنامه ریزی عید چیه ؟

✔️ اولین قدم برای انجام یک برنامه ریزی دقیق و کامل مشخص کردن هدف هستش که تمام مراحل به طور کامل تو این مقاله گفته شده .

3- ✔️ نحوه برنامه ریزی عید باید چه جوری باشه ؟

✔️ برنامه ریزی باید کامل و اصولی باشه و ابتدا باید یک جدول برنامه ریزی مطابق به جدولی که تو این مقاله گفتیم تهیه کنین . 

منبع : بهترین برنامه ریزی عید با 6 مرحله ساده اما تاثیرگذار





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: