ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور
نوشته شده توسط : sevda

امکان ثبت نام بدون کنکور هوشبری فقط از طریق ثبت نام پیراپزشکی های بدون آزمون سراسری امکان پذیره و فقط داوطلبایی ک شریط این پذیرش رو داشته باشن، در صورت ارائه این رشته، می تونن ثبت نام بدون کنکور هوشبری رو انجام بدن.

 

شرکت کردن در کنکور برای افرادی که در رشته تجربی تحصیل میکنن، یکم سخت تر از افرادیه که در
رشته های دیگه درس می خونن، چون تعداد داوطلب برای کنکور رشته تجربی زیادتر از رشته های دیگست. همین اتفاق موجب شده که بیشتر افرادی که در رشته تجربی درس می خونن، نگرانی قبولی در دانشگاه ها باشن.

یکی ار رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی تجربی، رشته هوشبریه. و از اونجایی که قبولی در این رشته از طریق کنکور یه مفدار سخته برای داوطلبا سوال پیش میاد که آیا امکان ثبت نام هوشبری بدون کنکور هم وجود داره؟ در این مقاله قصد داریم به تمام ابهامات رشته هوشبری بدون آزمون پاسخ بدیم. پس با ما همراه باشین.

 

ثبت نام هوشبری بدون کنکور

این آرزو برای افرادی که در رشته تجربی درس می خونن، کاملا منطقیه که بعضی از رشته های پیراپزشکی هم به صورت بدون آزمون پذیرش داشته باشن، چون همونطور که می دونین بسیاری از رشته های مهندسی یا رشته های مدیریت و روانشناسی و ... ثبت نام بدون کنکور دارن. البته ثبت نام در این رشته ها هم شرایط خاص خودش رو داره و همه دانشگاه ها، ثبت نام بدون آزمون ندارن، اما این سوال پیش میاد که آیا برای رشته هوشبری هم ثبت نام بدون کنکور وجود داره؟

جالبه که بدونین بعضی از رشته های پیراپزشکی مثل رشته هوشبری اولین بار در سال 1394 بدون کنکور ثبت نام داشت. افرادی که متقاضی ثبت نام هوشبری بدون کنکور بودن، باید طبق شرایط خاصی در رشته هوشبری بدون آزمون ثبت نام می کردن و اگه واجد شرایط بودن درسشون رو در یکی از دانشگاه های مورد نظر ادامه میدادن.  البته این پذیرش شرایط خاصی رو داره و همه افرادی که قصد ثبت نام بدون کنکور رشته هوشبری رو داشتن نمی تونستن این کار رو انجام بدن.

افرادی که واجد شرایط ثبت نام هوشبری بدون کنکور بودن، میتونستن در زمان مشخص و با سوابق تحصیلی خودشون به سایت سنجش وارد بشن و ثبت نام این رشته رو انجام بدن. ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی با مصاحبه انجام میشد.

اما متاسفانه این اتفاق فقط برای سال 1394 تا 1397 بود و بعد از اون رشته های پیراپزشکی مثل مامایی، پرستاری و هوشبری بدون کنکور، از لیست های رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری حذف شد و دیگه افراد نمی تونن ثبت نام هوشبری بدون کنکور رو انجام بدن. پس اگه جایی شنیدین که امکان ثبت نام هوشبری بدون آزمون وجود داره، به صحت ماجرا شک کنین! چون که این اتفاق مال سال های قبل بوده و الان دیگه وجود نداره.

اما از اونجایی که وزارت بهداشت برای تامین نیروی انسانی خودش در اون سال ها اقدام به پذیرش ای رشته هایبه صورت بدون کنکور کرده بود این امکان وجود داره که دوباره این رشته در سال های بعد پذیرش بدون کنکور داشته باشه. البته به محض اینکه رشته های بدون کنکور پیراپزشکی از جمله هوشبری ارائه بشه این مقاله به روز رسانی میشه.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیراپزشکی های بدون کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: پیراپزشکی بدون کنکور

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام هوشبری بدون کنکور

همونطور که گفتیم که همه افراد نمی تونستن ثبت نام هوشبری بدون آزمون رو انجام بدن و شرایط خاصی برای ثبت نام وجود داشت و افرادی که واجد شرایط ثبت نام هوشبری بدون کنکور بودن، باید در زمان مقرر که سازمان سنجش اعلام می کرد به سایت سنجش وارد میشدن و ثبت نام خودشون رو انجام میدادن. حالا در ادامه شرایط ثبت نام هوشبری بدون کنکور رو گفتیم :

متقاضیان باید دارای شرایط روحی و جسمی مناسب برای خدمت کردن در رشته هوشبری باشن.

حداقل سن برای ثبت نام در رشته هوشبری بدون آزمون برای خانم ها 25 سال تمام و برای آقایان 27 سال بود.

یکی از شرایط اصلی برای پذیرش هوشبری بدون کنکور این بوده که افراد متقاضی باید جزء بومی های محل مورد درخواست وزارت بهداشت می بودن. همچنین، وزارت بهداشت معمولا این افراد رو برای خدمت در شهرهای محروم پذیرش میکردن.

داوطلبان باید بعد از ارسال سوابق تحصیلیشون آماده مصاحبه هم میشدن. اگه سوابق تحصیلی افراد مورد قبول بود، به اون ها خبر داده میشد و یک مصاحبه از افراد  گرفته میشد.

افراد داوطلب برای رشته هوشبری بدون کنکور باید فرم تعهد خدمتشون که 3 برابر دوران تحصیلشون هست رو به دانشگاه محل تحصیل خودشون ارائه میدادن.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته پزشکی بدون کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: پزشکی بدون کنکور

 

شرایط ثبت نام هوشبری بدون کنکور در خارج از کشور

شاید بسیاری از دانش آموزانی که می تونن هزینه مالی مربوط به شهریه های دانشگاه های خارج از کشور رو بدن، به فکر پذیرش هوشبری در دانشگاه های خارج از کشور بیفتن. خوشبختانه امکان تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور در دانشگاه های مختلف خارج از کشور وجود داره، البته برای تحصیل در خارج از کشور هم شرایط خاصی وجود داره.

به طور مثال آقایانی که قصد خروج از کشور رو دارن باید معافیت تحصیلی دریافت کنن که متاسفانه امکان ادامه تحصیل برای آقایانی که در داخل کشور ایران مقیم هستن و برای تحصیل در رشته کارشناسی هوشبری قصد خروج از کشور رو دارن، مهیا نیست!

به هر حال افرادی که قصد تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور رو در یکی از دانشگاه های خارج از کشور رو دارن باید رزومه خودشون رو به آدرس اون دانشگاه ارسال کنن و منتظر جواب دانشگاه بمونن. تقریبا برای وارد شدن به هیچ یک از دانشگاه های خارج از کشور نیازی به دادن کنکور نیست و شما می تونین بر حسب شرایطی که خود دانشگاه برای شما تعیین میکنه بدون کنکور سراسری در رشته هوشبری تحصیل کنین.

البته تحصیل کردن در رشته هوشبری بدون داشتن بورسیه هزینه های خاص خودش رو داره. پس قبل از هر اقدامی باید ببینین که می تونین از پس هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه بر بیاین یا نه؟

بعضی از دانش آموزان سوال می کنن که برای تحصیل در رشته هوشبری بدون آزمون در خارج از کشور باید به کدوم از کشورها بریم یا کدوم دانشگاه ها این امکان رو به دانشجوهای ایرانی میدن؟

دانشگاه های مختلفی برای تحصیل در رشته هوشبری وجود دارن. مثلا شما می تونین با ارسال رزومه خودتون به یکی از دانشگاه های کشور کانادا در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور قبول بشین و بدون هیچ آزمونی در رشته هوشبری درس بخونین کشور های دیگه ای هم مثل نروژ، آلمان، انگلستان و ... هم پذیرش هوشبری بدون کنکور رو دارن.

این نکته رو در نظر داشته باشین که دانشگاه های خارج از کشور به دلیل اینکه علاقه مند به جذب دانشجوهای باهوش ایرانی هستن، معمولا دانشجوها رو برای رشته هوشبری  پذیرش میکنن، چون که این اتفاق برای خودشون سودمنده و باعث میشه که نیروی کار اون ها در آینده افزایش پیدا بکنه و در آینده با هیچ بحرانی در رابطه با نیروهای کار در رشته پیراپزشکی مواجه نشن.

از اون طرف هم رشته هوشبری یکی از رشته های سخته و همه افراد به این رشته علاقه ندارن، پس دانشگاه های خارج از کشور حتما اون دسته از افرادی که علاقه مند هستن و استعداد و رزومه خوبی دارن رو برای رشته هوشبری بدون کنکور پذیرش می کنه.

 

 

اگه شرایط تحصیل در خارج از کشور رو ندارین تنها راه شما ثبت نام در کنکور سراسریه که برای دریافت اطلاعات بیشتر خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

چرا ثبت نام هوشبری بدون کنکور الان وجود ندارد؟

شاید برای خیلی از دانش آموزان این سوال پیش بیاد که چرا رشته هوشبری بدون کنکور در سال های وجود داشته، ولی الان وجود نداره؟ خب این موضوع یک موضوع پیچیدیه که به موضوع نیازهای وزارت بهداشت در اون سال ها بر می گرده. 

ببینین در سال های 1394 تا 1397 وزارت بهداشت، به یک سری افرادی برای خدمت کردن در رشته هوشبری در شهرهای محروم و کم برخوردار نیاز داشته، از اون طرف هم افرادی که با کنکور در رشته های هوشبری و کلا رشته های پیراپزشکی قبول می شدن، کمتر زیر بار خدمت کردن در شهرهای کم برخوردار میرفتن. به خاطر همین موضوع، وزارت بهداشت تصمیم گرفت که شرایطی رو برای پذیرش بعضی از رشته های پیراپزشکی مثل رشته هوشبری فراهم کنه تا افرادی که بومی اون شهرها هستن و از طرفی هم علاقه مند به رشته های پیراپزشکی هستن بتونن با سوابق تحصیلی و بدون هیچ کنکوری وارد دانشگاه بشن و بعدش هم در همون شهرها خدمت کنن.

اما الان با توجه به عدم نیاز وزارت بهداشت به نیروهای کار در شهرهای محروم، امکان ثبت نام هوشبری بدون کنکور وجود نداره و افراد فقط می تونن با کمک کنکور سراسری در رشته های پیراپزشکی مثل هوشبری قبول بشن و به دانشگاه وارد بشن.

 

اگه علاوه بر رشته هوشبری به ورود به رشته پرستاری هم علاقه دارین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: پرستاری بدون کنکور

مشاوره ثبت نام هوشبری

شاید شما هم که این مقاله رو خوندین، یکمی ناامید شدین، چون متوجه شدین در حال حاضر هیچ کدوم از رشته های پیراپزشکی ثبت نام بدون کنکور ندارن که هوشبری هم جزو این رشته هاست، اما اصلا نباید ناامید بشین! شما می تونین با تلاش و تمرکز کافی و درس خوندن در کنکور سراسری پیش روتون شرکت کنین و رتبه خوبی کسب کنین.

همیشه توصیه می کنیم که هیچ دانش آموزی وقت خودش رو برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور هدر نده، چون این جوری ممکنه در همون سالی که اون دانش آموز می تونسته کنکور بده و در یکی از رشته های مورد علاقه خودش قبول بشه، ثبت نام بدون آزمونی هم وجود نداشته باشه و فرد یک سال یا چند سال از درس و زندگیش عقب بیفته!

برای همین سعی کنین با یک برنامه ریزی درست یک ساله تموم دروس مربوط به رشته تجربی مثل زیست و شیمی و هر چیزی که وجود داره رو خوب بخونین و شروع کنین به تست زدن. می دونیم که درس خوندن، اون هم در رشته تجربی کار آسونی نیست! ولی خب این موضوع رو هم باید در نظر داشته باشین که یک برنامه ریزی موفق و بدون استرس می تونه شما رو برای رسیدن به رشته مورد علاقه تون آماده کنه.

اگه هنوز هم ناراحت هستین که چرا رشته هوشبری بدون کنکور وجود نداره؛، باید بهتون بگم که ممکنه در سال های آینده این رشته به صورت بدون کنکور ارائه بشه، ولی احتمال مثل سال های قبل شرایط سختی برای تحصیل کردن در رشته هوشبری بدون کنکور وجود داره و شما باید در مناطق محروم خدمت کنین. پس با توجه به این شرایط سعی کنین که وقت و تمرکزتون رو بذارین روی کنکور سراسری تجربی تا با یک رتبه خوب در هر کدوم از دانشگاه هایی که بهش علاقه دارین رشته هوشبری رو بخونین.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص ثبت نام هوشبری بدون کنکور داشتین داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا رشته هوشبری بدون کنکور وجود داره؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده پذیرش این رشته بدون کنکور بستگی به تصمیم وزارت بهداشت داره.

2- ✔️ داوطلبایی تصمیم به ثبت نام هوشبری بدون کنکور دارن باید چیکار کنن ؟  

✔️ درحال حاضر تنها راه ورود به هوششبری بدون آزمون از طریق تحصیل در خارج از کشوره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ آیا باز هم امکان وجود رشته هوشبری در لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هست؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، همه چیز بستگی به میزان درخواست وزارت بهداشت داره.

منبع : ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: