انتخاب واحد دانشگاه پیام نور
نوشته شده توسط : sevda

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی در سایت گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir انجام میشه و دانشجوها باید قبل از آغاز ترم تحصبلی در مهلت مشخص شده برای پرداخت شهریه ثابت این دانشگاه، فرم انتخاب واحد رو تکمیل کنن و در صورت لزوم در زمان حذف و اضافه انتخاب های خودشون رو تغییر بدن.



دانشگاه پیام نور در مهر ماه سال 1367 تاسیس شد. اساس آموزش در این دانشگاه نیمه حضوری و آموزش از راه دوره. انتخاب واحد دانشگاه پیام نور بسیار راحته و دانشجویایی که از طریق کنکور سراسری و یا بر اساس سوابق تحصیلی در این دانشگاه پذیرش میشن باید بریا هر ترم انتخاب واحد خودشون رو انجام بدن.

فرایند انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی انجام میشه و دانشجو ها باید قبل از شروع هر ترم نسبت به تکمیل فرم انتخاب واحد های درسیشون اقدام کنن. حالا بری آشنایی بیشتر شما دانشجو ها با نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰ در ادامه این مقالخه در این خصوص توضیحات لازم داده شده است.

 

مهلت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

دانشگاه پیام نور مثل تمام دانشگاه های دیگه، دو ترم تحصیلی در طول یک سال رو ارائه میده. زمان امتحانات پایان ترم و انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، مثل سایر دانشگاه های معمولا قبل از آغاز هر ترم تحصیلی انجام میشه و دانشجو ها می تونن در این زمان وارد سیستم گلستان بشن و فرم انتخاب واحد خودشون رو تکمیل کنند.

زمان انتخاب واحد نیمسال دوم 99 - 1400 دانشگاه پیام نور از تاریخ 1 بهمن آغاز شد و دانشجو ها می تونستن تا 11 اسفند نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنن. اما طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده دانشجویانی که تا به الان موفق به انجام انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه پیام نور نشدن می توانند تا 21 فروردین ماه به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و انتخاب واحد خودشون رو انجام بدن.

 

 

مهلت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰ تا 21 فروردین ماه تمدید شد.

 

با توجه به اینکه کلاس های دانشگاه پیام نور در اپلیکیشن پیام من این دانشگاه برگزار میشه، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: پیام من

 

 

 

 

 

سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

دانشگاه پیام نور امکان این رو برای دانشجوها فراهم کرده که بتونن به راحتی و بدون نیاز به کافی نت ها در صورت داشتن یک تلفن همراه یا رایانه شخصی، انتخاب واحد 99 - 1400 خودشون رو در سایت گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir انجام بدن.

البته دانشجو ها علاوه بر تکمیل فرم انتخاب واحد خود در این سایت گلستان می تونن همه اقدامات دیگه رو، مثل واریز شهریه و انجام سایر عملیات های مورد نیاز (مثل ثبت نام، تغییر مشخصات، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و...) رو در reg.pnu.ac.ir انجام بدن.

 

 

برای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با سایت گلستان پیام نور خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: سایت گلستان پیام نور

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور کار نسبتا آسونیه و دردسر چندانی نداره. به طوری که خود دانشجو میتونه نسبت به انتخاب واحد ها اقدام کنه و نیازی به کمک گرفتن از مسئول های کافی نت یا دانشگاه نداشته باشه. برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، باید ابتدا وارد سایت گلستان بشید. وقتی وارد سایت گلستان شدید، در سمت چپ صفحه با دو گزینه محیط آزمایشی و ورود به سیستم مواجه میشید. برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور نیاز دارید که از گزینه ی ورود به سیستم استفاده کنید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به طور خلاصه

1 - ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور

2 - وارد کردن نام کاربری و رمز ورود به سیستم

3 - ورو به صفحه شخصی دانشجو

4 - انتخاب گزینه گزارش های آموزش و لیست دروس ارائه شده به منظور مشاهده لیست دروس ترم جاری

5 - انتخاب گزینه ثبت نام / عملیات ثبت نام و ثبت نام اصلی

6 - انتخاب و ثبت واحد های انتخابی

7 - تایید نهایی گزینه های انتخاب شده و تهیه پرینت انتخاب واحد

راهنمای تصویری نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

مرحله اول: ورود به سامانه گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir و انتخاب گزینه ورود به سیستم.

 

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

 

مرحله دوم: ورود به پنل کاربری- شناسه کاربری غالبا همون شماره دانشجویی دانشجو محسوب میشه. مگر این که شما اقدام به تعویض اون کرده باشید. هنگام وارد کردن کد تصویری، به بزرگ و کوچک بودن حروف و اعداد دقت کنید. این مسئله برای وارد کردن گذرواژه ی شما هم کاربرد داره.

 

انتخاب واحد پیام نور

 

مرحله سوم: ورود به قسمت ثبت نام- از نوار کوچکی که زیر اسم شماست، گزینه عملیات ثبت نام و بعد از اون ثبت نام اصلی رو انتخاب کنید تا وارد قسمت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور بشید.

 

انتخاب واحد دانشگاه های پیام نور

 

مرحله چهارم: انتخاب واحد- حالا می تونید از جدول دومی که در صفحه انتخاب واحد وجود داره، نسبت به انتخاب درس های مورد نظرتون اقدام کنید.

 

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

 

پس از انتخاب درس و مشخص شدن زیر گروه، حتما اول گزینه بررسی تغییرات رو انتخاب کنید. با این کار سیستم به بررسی واحد های انتخاب شده توسط شما مشغول میشه و اگر انتخاب های شما مشکل و خطایی نداشته باشه، پیغام تاییدی برای شما نمایش داده می شه.

اگر درسی که شما انتخاب کردید با خطا روبه بشه، نوار بنفش یا قرمز رنگی رو مشاهده می کنید که به شما علت اون خطا رو نشون میده. پس از رفع خطا و برای ثبت نهایی، لازم هست که گزینه ی اعمال تغییرات رو انتخاب کنید. توجه کنید در صورتی که این گزینه رو انتخاب نکنید، انتخاب واحد شما ثبت نمیشه و شما علنا درسی رو برنداشتید. واحد های انتخاب شده در کادر بالایی صفحه به شما نشون داده میشه.

زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

زمان حذف و اضافه در هر ترم متفاوت از ترم قبلیه. در اصل، حذف و اضافه برای این منظور به وجود اومده که شما بتونید تعداد واحدهایی که در هنگام ثبت نام انتخاب کردید رو کم یا اضافه کنید. گاهی اوقات برای شما پیش اومده که کلاس های دو درس یا بیشتر دچار تداخل بشن و شما هم قصد ندارید هیچ یک از کلاس هاتون رو از دست بدید. برای همین ممکنه بخواید واحد های انتخابی خودتون رو عوض کنید.

حتی ممکنه درس مورد نظر شما با استاد دیگه ای هم ارائه شده باشه و شما تمایل دارید با استاد دوم اون درس رو بگذرونید. برای این کار می تونید از طریق زمان حذف و اضافه اقدام کنید. حذف و اضافه معمولا چند روز پس از ثبت نام اصلی آغاز میشه. در نظر داشته باشید که حذف و اضافه پس از انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، در حکم فرصت مجدد برای انتخاب واحده. یعنی دانشجو هایی که در زمان مقرر موفق به انتخاب واحد دانشگاه پیام نور نشدن می تونن در زمان حذف و اضافه برای این کار اقدام کنن.

 

زمان پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

دانشگاه پیام نور دو شهریه داره که عموما با اسم های شهریه ثابت و شهریه متغیر شناخته میشن. در نظر داشته باشید اگر شهریه ی ثابت رو پرداخت نکنید، نمی تونید نسبت به انتخاب واحد دانشگاه پیام نور اقدام کنید. شهریه ثابت هر سال درصدی افزایش پیدا می کنه که شما موظف هستید اون رو پیش از انتخاب واحد پرداخت کنید. 

اما شهریه متغیر شما، بعد از انتخاب واحد و تمام شدن مهلت حذف و اضافه مشخص میشه و شما میت ونید از لحظه مشخص شدن مبلغ شهریه متغیر برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، تا قبل از موعد امتحانات پایان ترم خودتون، این شهریه رو پرداخت کنید. فراموش نکنید که اگر شهریه ی متغیر رو پیش از امتحانات پایان ترم پرداخت نکنید، نمیتونید نمرات خودتون رو در سیستم گلستان مشاهده کنید. امکان دریافت کارت ورود به جلسه هم برای شما امکان پذیر نیست.

 

برای اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور

نحوه پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۹۹ - ۱۴۰۰

در دانشگاه پیام نور به دو صورت می تونید شهریه ثابت و متغیر خودتون رو پرداخت کنید. اولی از طریق سامانه ی گلستان و با استفاده از یک کارت بانکی که دارای رمز دوم هست صورت میگیره. برای این کار باید وارد پنل کاربری خودتون بشید و از قسمت شهریه، پرداخت های الکترونیکی دانشجو رو انتخاب و شهریه  خودتون رو پرداخت کنید.

برای پرداخت شهریه چهار درگاه متفاوت بانکی در اختیار شما قرار میگیره. این روش راحت ترین و بی دردسر ترین روش پرداخت شهریه هست. روش دیگری نیز برای دانشجویان فراهم شده تا بتونن در صورت تمایل، به شیوه ای به جز پرداخت اینترنتی نسبت به پرداخت شهریه اقدام بکنند.

برای استفاده از روش دوم، باید از قسمت شهریه وارد بخش درخواست بررسی وضعیت پرداخت های دانشجو بشید و بعد از وارد کردن شماره دانشجویی می تونید با دریافت یک سری کد که صرفا مختص به شما تولید شده، به یک ای تی ام یا عابر بانک مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعاتی که از سایت گلستان برای پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور دریافت کردید، شهریه ی خودتون رو پرداخت کنید.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ انتخاب واحد این دانشگاه قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید انجام میشه که زمان دقیق هر نیمسال در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در چه سایتی انجام میشه ؟

✔️ انتخاب واحد این دانشگاه در سایت گلستان انجام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، حذف و اضافه این دانشگاه بعد از تموم شدن زمان انتخاب واحد انجام میشه.

منبع : انتخاب واحد دانشگاه پیام نور





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: