اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای
نوشته شده توسط : sevda

نتایج آزمون های ادواری و آنلاین فنی حرفه ای ۱۴۰۰ تقریبا یک یا دو هفته بعد از برگزاری آزمون در پورتال فنی حرفه ای اعلام میشه و از اونجاییکه زمان برگزاری هر آزمون متفاوته داوطلبا باید با توجه به زمان آزمون خودشون وارد سایت portaltvto.com بشن و نتیجه آزمون رو ببینن.



آزمون فنی حرفه ای در مراحل و انواع مختلفی هر ساله در بین داوطلبان برگزار میشه. افرادی که قصد شرکت در این آزمون رو دارن باید در سایت مخصوص به نوع آزمون ثبت نام خود رو انجام بدن و پس از برگزاری آزمون منتظر اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای 1400 باشن.

زمان اعلام نتایج آزمون های فنی و حرفه ای بستگی به زمان برگزاری آزمون داره، اما معمولا چند هفته بعد از برگزاری این آزمون نتایج مربوط به اون نیز منتشر میشه. در این مقاله زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای هماهنگ و زمان اعلام نتایج زمان آزمون های ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۰ رو توضیح میدیم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای ۱۴۰۰

آزمون های فنی حرفه ای در 9 مراحل مختلف برگزار میشه و بعد از برگزاری هر مرحله از آزمون یک زمانی برای تصحیح کردن برگه های امتحانی متقاضی ها باید صرف بشه، به همین خاطر زمان اعلام نتایج هر مرحله از آزمون فنی حرفه ای بستگی به تاریخ برگزاری امتحان داره، ولی معمولا 10 یا 15 روز بعد از اینکه آزمون های فنی حرفه ای برگزار میشه، نتایج آزمون های فنی حرفه ای هم اعلام میشه.

این نتایج در سایت portaltvto.com منتشر میشه و افرادی که در آزمون های فنی حرفه ای 1400 شرکت کردن، باید در زمان اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای به این سایت مراجعه کنن و نتیجه امتحان خودشون رو مشاهده کنن.

در جدول زیر زمان برگزاری تمامی مراحل مربوط به آزمون های فنی حرفه ای و زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای در هر مرحله در سال گذشته رو برای شما آوردیم. همون طور که مشخصه هر مرحله از آزمون های فنی حرفه ای هر یک ماه یک بار برگزار میشه و تاریخ اعلام نتایج اون ها هم معمولا کمتر از 10 روز یا نزدیک 10 روزه و داوطلبان نباید زیاد منتظر اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای بمونن! تقریبا در سال های مختلف، زمان برگزاری آزمون مشابه سال های قبلی هست.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای هماهنگ در هر مرحله در سال 1399
مرحله آزمون فنی حرفه ای زمان برگزاری آزمون کتبی فنی و حرفه ای زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای
مرحله اول 1399/03/22 1399/04/01
مرحله دوم 1399/04/26 1399/05/06
مرحله سوم 1399/05/30 1399/06/08
مرحله چهارم 1399/06/27 1399/07/07
مرحله پنجم 1399/08/01 1399/08/11
مرحله ششم 1399/09/06 1399/09/15
مرحله هفتم 1399/10/04 1399/10/13
مرحله هشتم 1399/11/02 1399/11/11
مرحله نهم 1399/11/30 1399/12/10

 

 

جدول بالا مربوط به زمان ثبت نام و اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای سال گذشتس که به محض اینکه این زمان ها برای آزمون های سال 1400 اعلام بشه این جدول به روز رسانی میشه.

برای اینکه فرایند ثبت نام آزمون فنی حرفه ای رو به طور کامل و بی نقص انجام بدین می تونین مقاله زیر رو بخونین. 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دوره های فنی حرفه ای

 

زمان اعلام نتایج آزمون های ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۰

یکی از آزمون هایی که هر ساله توسط سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار میشه، آزمون ادواریه. این آزمون ها در رشته های خاصی برگزار میشن و بعضی از افرادی که متقاضی شرکت در رشته های امتحانی آزمون های ادواری هستن، باید در زمان ثبت نام به سایت advari.irantvto.ir مراجعه کنن و ثبت نام خودشون رو در این سامانه انجام بدن.

خب از بحث آزمون ادواری بگذریم. می خوایم بدونیم که نتایج آزمون های ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۰ چه زمانی اعلام میشه و افراد باید برای دیدن نتایج آزمون چه زمانی به سامانه آزمون های ادواری فنی حرفه ای مراجعه کنن؟ آزمون های ادواری فنی حرفه ای معمولا هر سه ماه یک بار در سال برگزار میشه.

زمان اعلام نتایج آزمون های ادواری فنی حرفه ای 1400 هم دقیقا بستگی به تاریخ برگزاری آزمون داره و نمیشه تاریخ دقیقی رو براش تعیین کرد، اما با توجه به اینکه معمولا حدود 1 الی 2 هفته برای صحیح کردن برگه های متقاضیان مورد نیازه، حدودا 1 الی 2 هفته بعد از برگزاری آزمون هم نتایج مربوط به آزمون های ادواری منتشر میشه.

جدول زیر یک سری اطلاعات کلی در رابطه با زمان برگزاری آزمون های ادواری و زمان اعلام نتایج اون ها رو به شما میده. پس اگه می خواین بدونین که حدودا چه مدت بعد از برگزاری آزمون های ادواری، نتایج منتشر میشه جدول زیر رو خوب بخونین. آزمون های ادواری معمولا هر ساله در 4 مرحله و هر کدوم در فاصله سه ماه از هم دیگه برگزار میشن.

 

زمان اعلام نتایج آزمون های ادواری فنی حرفه ای در هر مرحله در سال 1399
مرحله آزمون فنی حرفه ای زمان برگزاری آزمون کتبی فنی و حرفه ای زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای
مرحله اول 1399/03/22 1399/04/01
مرحله دوم 1399/06/27 1399/07/07
مرحله سوم 1399/09/06 1399/09/15
مرحله چهارم 1399/11/02 1399/11/11

 

 

جدول بالا مربوط به زمان ثبت نام و اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای سال گذشتس که به محض اینکه این زمان ها برای آزمون های سال 1400 اعلام بشه این جدول به روز رسانی میشه.

برای اطلاع از لیست مدارک فنی حرفه ای خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه. 

بیشتر بخوانید: مدارک فنی حرفه ای

 

زمان اعلام نتایج آزمون های آنلاین فنی حرفه ای ۱۴۰۰

به غیر از آزمون های ادواری و آزمون های هماهنگ سازمان فنی حرفه ای، یک سری آزمون های دیگر به نام آزمون های آنلاین یا الکترونیکی نیز در این سازمان برگزار میشه. در واقع، سازمان فنی حرفه ای زیر مجموعه هایی داره که هر کدوم به صورت جداگانه یک سری دوره هایی رو در رشته های مختلف مثل ایمنی برق، حسابدار عمومی، آشنایی با دستگاه های سرد کننده خانگی و تجاری، طراح معمار داخلی، تراشکار و ...  برگزار می کنن.

با توجه به اینکه گاهی اوقات امکان برگزاری آزمون هایی که برای این رشته ها در آموزشگاه های فنی حرفه ای به صورت حضوری وجود نداره، آموزشگاه ها ممکنه آزمون ها رو به صورت غیر حضوری برگزار کنن. آزمون های آنلاین فنی حرفه ای معمولا همون آزمون های کتبی هستن که قرار بوده به صورت حضوری از هنرجوها گرفته بشه، ولی با توجه به شرایط و گسترش آنلاین شدن بسیاری از امتحان ها، به صورت آنلاین برگزار میشه.

در سایت سازمان فنی حرفه ای، زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای 1400 در دو قسمت آزمون های ادواری و یا آزمون های هماهنگ نوشته شده و افراد می تونن با مراجعه به سایت های مربوطه اون ها رو مشاهده کنن؛ ما هم در این مقاله جدولی رو برای شما آوردیم که زمان برگزاری و زمان اعلام نتایج آزمون های ادواری و آزمون های هماهنگ فنی حرفه ای رو ذکر می کرد.

اما با توجه به اینکه آزمون های آنلاین، زمان مشخصی رو برای برگزاری به خودشون ندارن، سایت سازمان فنی حرفه ای هم درباره زمان اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای آنلاین ۱۴۰۰ ، صحبتی نکرده. بنابراین، معمولا زمان برگزاری آزمون های آنلاین فنی حرفه ای بستگی به آموزشگاهی داره که شما در اون دارین حرفه ای رو در یک رشته آموزش می بینین. پس زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای آنلاین بستگی به زمان برگزاری آزمون داره که آموزشگاه به شما اعلام میکنه.

نحوه مشاهده نتایج آزمون های فنی حرفه ای ۱۴۰۰ 

مشاهده و دریافت کردن نتایج آزمون های فنی حرفه ای 1400 به صورت آنلاین انجام میشه. شما باید از طریق پورتال سازمان فنی حرفه ای، وارد قسمت اعلام نتایج بشین. در سایت فنی حرفه ای، آزمون های مختلفی رو مشاهده می کنین و برای دریافت نتیجه آزمون خودتون، باید اسم موسسه یا مرحله آزمون رو پیدا کنین . بعدش هم نیازه که اطلاعات شناسنامه ای خودتون رو در سامانه اعلام نتایج وارد کنین و نتیجه آزمون رو ببینین.

  • راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج آزمون های فنی حرفه ای ۱۴۰۰ :

وارد پوتال فنی حرفه ای بشین و مطابق با تصویر زیر گزینه نتایج آزمون ها رو انتخاب کنین.

 

نتایج آزمون فنی حرفه ای

 

بعد از اون شما به قسمتی از سایت وارد میشین که لیست تمام آزمون های ادواری، هماهنگ و الکترونیکی آورده شده. شما باید طبق آزمونی که دادین روی یکی از اون ها کلیک کنین تا وارد صفحه اعلام نتایج مربوط به آزمون خودتون بشین.

 

نتایج آزمون فنی حرفه ای

 

در مرحله بعدی، شما باید اطلاعات خواسته شده رو بر اساس کارت ورود به جلسه خودتون در سامانه وارد کنین. کافیست در ردیف اول نام، در ردیف دوم نام خانوادگی، در ردیف سوم نام پدر، در ردیف چهارم شماره شناسنامه، در ردیف پنجم کد ملی و در ردیف ششم عبارت امنیتی تصویر مورد نظر رو وارد کنین و در نهایت بر روی گزینه نمایش نتیجه کلیک کنین.

 

نتایج آزمون فنی حرفه ای

 

سایت اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای ۱۴۰۰

زمان اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای بستگی به زمان برگزاری آزمون ها داره. افرادی که قصد شرکت در آزمون ها رو دارن باید وارد پورتال سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com بشن و در آزمون مورد نظر ثبت نام کنن.

سایت اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای که همان پورتال سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com امکانات مختلفی رو به شما در رابطه با آزمون های فنی حرفه ای و استعلام گواهینامه ها ارائه میده که یکی از اون امکانات، مشاهده نتایج آزمون های فنی حرفه ایه.

به طور کلی افرادی که در یکی از آزمون های ادواری، هماهنگ و یا آنلاین فنی حرفه ای شرکت کردن، باید با وارد شدن به پورتال سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com آزمون مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن و با کلیک کردن بر روی آزمون نتیجه آزمون رو با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای که روی کارت ورود به جلسه شما ثبت شده، نتیجه آزمون رو مشاهده کنن.

دقت کنین که شما می تونین با مراجعه به سایت سازمان فنی حرفه ای، زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای ۱۴۰۰ رو مشاهده کنین و ببینین که نتیجه آزمون شما منتشر شده یا نه؟ چون ممکنه نتیجه یک آزمون در یک شهر منتشر شده باشه، ولی در شهر دیگه منتشر نشده باشه. شما باید بر روی نتیجه آزمون مورد نظر خودتون کلیک کنین و در بالای سایت ببینین نتیجه آزمون شهر شما منتشر شده یا نه!

 

برای استعلام مدرک فنی حرفه ای خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

نمره قبولی آزمون های فنی حرفه ای ۱۴۰۰

شاید خیلی از شما براتون سوال پیش اومده باشه که نمره قبولی در آزمون های فنی حرفه ای چقدره و با آوردن چه نمره ای میشه در آزمون فنی حرفه ای قبول شد؟

اول از همه باید بدونین که آزمون های فنی حرفه ای معمولا در دو مرحله برگزار میشن. اولین مرحله که بعد از گذراندن دوره مهارت آموزیه که افراد باید به صورت آنلاین و یا حضوری یک آزمون کتبی مرتبط با رشته خودشون رو بدن و مرحله دوم آزمون های فنی حرفه ای، آزمون های عملی هستن که مهارت هنرجو رو به صورت عملی می سنجن.

نمره بندی آزمون ها از 0 تا 100 هست و شرط ورود به آزمون عملی برای هنرجوها اینه که حتما و حتما در امتحان کتبی حداقل نمره 50 رو اورده باشن، یعنی اگه هنرجویی نمره آزمون کتبیش زیر 50 شد، دیگه نمی تونه در آزمون عملی فنی حرفه ای شرکت کنه!

آزمون عملی هم مثل آزمون کتبی نمره قبولی مخصوص به خودش رو داره و همینطوری نمیشه در آزمون عملی هم قبول شد! اگه کسی بخواد در آزمون عملی فنی حرفه ای قبول بشه باید نمره بالای 70 بیاره.

در نهایت هم یک معدل کلی برای قبولی در آزمون های فنی حرفه ای وجود داره که خوبه از فرمول اون مطلع باشین. فرمول معدل آزمون های فنی حرفه ای به صورت زیره. اگه کسی نمره معدل آزمون فنی حرفه ای خودش بالای 70 بود، کلا در آزمون قبول شده، اگه هم زیر 70 بود که دیگه هیچی! پس به طور خلاصه و کلی نمره قبولی برای آزمون های فنی حرفه ای در جدول زیر خلاصه میشه.

 

نمره قبولی آزمون های فنی حرفه ای
حداقل نمره آزمون کتبی حداقل نمره آزمون عملی حداقل نمره معدل کل
از 50 تا 100 70 از 100 70 از 100

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص اعلام نتایج دوره های فنی حرفه ای و کلاس های این دوره ها داشتین داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .  



سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج آزمون فنی حرفه دای چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، این نتایج معمولا چند روز بعد از برگزاری آزمون اعلام میشه.

2- ✔️ نتایج آزمون فنی حرفه ای در چه سایت اعلام میشه؟  

✔️ این نتایج در سایت فنی حرفه ای اعلام میشه که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ حداقل نمره لازم برای قبولی در آزمون فنی حرفه ای چقدره ؟

✔️ حداقل نمره لازم برای قبولی در این آزمون، برای آزمون کتبی کسب نمره 50 از 100 می باشد که بقیه حداقل های لازم در این مقاله گفته شده.

منبع : اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: