سامانه سجاد portal.saorg.ir
نوشته شده توسط : sevda

سامانه جامع امور دانشجویان به آدرس portal.saorg.ir این فرصت رو برای همه دانشجوهای داخل و خارج از کشور وزارت علوم فراهم کرده تا بتونن با ورود به این سایت سجاد و ثبت نام در اون، از خدمات ارائه شده استفاده کنن و درخواست های خودشون رو ثبت کنن.

 



وزارت علوم برای اینکه دانشگاهی ها و دانشجوها بتونن راحت تر و با سرعت بیشتر سوالاتی که از این وزارتخونه رو دارند، مطرح کنن یک سامانه ای به نام سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir برای انجام همه امور دانشجویان راه اندازی کرده.

هر دانشجو می تونه خیلی راحت در این سامانه ثبت نام کنه و هر سوال و درخواستی که در رابطه با مسائل خودش داره رو از طریق این portal.saorg.ir پیگیری کنه. مثلا اگر بخواد شرایط بورس تحصیلی خارج از کشور رو بخواد بدونه و یا هر نوع سوالی راجع به همچین مسائلی داشته باشه، می تونه رو این سامانه حساب کنه. ما تو این مقاله شما رو با نحوه ثبت نام و چند و چون سامانه سجاد وزارت علوم بیشتر آشنا می کنیم.

 

معرفی سامانه سجاد امور دانشجویان portal.saorg.ir

سجاد مخفف سامانه جامع امور دانشجویانه. یعنی هر دانشجویی که در داخل و خارج از کشور به تحصیل مشغوله و یا حتی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، می تونن با توجه به شرایط اگر درخواستی و مشکلی دارن و مربوط به وزارت علوم هست، با این سامانه در ارتباط باشن.

یک سری از خدمات دانشجویی هم از طریق سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir به دانشجوها ارائه داده میشه، مثل فرصت تحقیقاتی های خارج از کشور، معادل سازی و ارزشیابی مدارکی که دانشجوهای تحصیل کرده در دانشگاه های خارج از کشور با خودشون دارن، صدور گواهینامه های مختلف، و مواردی از این دست. البته برای اینکه بتونین از خدمات این سایت استفاده کنین،  باید اول در اون ثبت نام کنین.

در این ثبت نام پروفایل تشکیل میدین و یک حساب کاربری باز میشه براتون. بعد از اینکه پروفایل تشکیل دادین، در عرض 24 ساعت اطلاعات وارد شده شما در امور دانشجویی بررسی میشه و در صورت صحت اون ها، و تایید نهایی می تونین وارد سامانه بشین. اینجوری هر نوع خدماتی که بخواین در کمترین زمان ممکن براتون انجام میشه.

 

 

 

 

 

سایت سامانه سجاد portal.saorg.ir

دانشجوها برای استفاده از خدمات سامانه سجاد وزارت علوم ، از جمله امور دانشجویان داخل، امور بورس و اعزام دانشجو، امور دانشجوهای خارجی، اداره کل امور دانشجوهای شاهد و ایثارگر، کارنامه سلامت دانشجوهای ورودی جدید، امور دانشجوهای نمونه و اداره کل امور دانش آموخته ها باید وارد سایت این سامانه به آدرس portal.saorg.ir بشن و بعد از تکمیل فرم پیش ثبت نام و دریافت نام کاربری و کلمه عبور ، درخواست خودشون رو در این سایت ثبت کنن. حالا برای دسترسی راحت تر کاربران به این سامانه، لینک ورود به سایت سجاد امور دانشجوبان رو در ادامه قرار دادیم .

 

برای ورود به سایت سجاد کلیک کنید.

 

 

نحوه ورود به سامانه سجاد portal.saorg.ir

چه دانشجو یا دانش آموخته ای باشید که در دانشگاه های داخلی تحصیل کرده و میکنه و چه دانشجوی دانشگاه های خارج از کشور باشید، روال ثبت نام و ثبت درخواست در این سامانه همینه و فرقی نداره. اگه هم دانشجوی غیر ایرانی باشین که باید صفحه رو به انگلیسی تغییر بدین و کارتون رو انجام بدین.

نحوه ورود به سامانه سجاد portal.saorg.ir

اول وارد سایت سجاد به www.portal.saorg.ir بشین و بعد گزینه ثبت نام رو که قسمت بالایی صفحه هست رو انتخاب کنین.

قوانین و مقرراتی که پیش روتون ظاهر میشه رو مطالعه کنید و گزینه موافق هستم پایین صفحه رو انتخاب کنین.

صفحه بعدی باید با مشخصات شما پر بشه و موارد ستاره دار رو حتما باید پرکنید. بعد هم آیکون "بعدی" در پایین صفحه رو انتخاب میکنین.

در قسمت بعدی، برای اینکه از صحت شماره تلفن شما مطمئن بشن، با فشار دادن آیکون تماس، یا فشار دادن آیکون ارسال کد، کد فعال سازی یا با تماس به تلفن شما خونده میشه یا با ارسال پیامک براتون فرستاده میشه، بعد این کد رو در پنجره مربوطه تو همون صفحه ای که هستین وارد میکنین، در مرحله بعد یک کد برای ایمیل شما فرستاده میشه تا مطمئن بشن این ایمیل برای خودتونه و بعد از این مرحله است که نام کاربری(کدملی شما) و پسوورد ( رمز عبور) به ایمیل تون فرستاده میشه.                                                                                                        

اینجوری پیش ثبت نام تون کامل میشه و بعد از این با نام کاربری و پسوردی که براتون ایمیل شده می تونین وارد صفحه خودتون بشین و بقیه اطلاعاتتون رو کامل کنین. یادتون باشه که برای کامل کردن ثبت نامتون فقط یک ماه فرصت دارید بعد از این مدت پنل شما بسته و غیر فعال میشه.

نکات مهم برای ورود به سایت سجاد امور دانشجویان

برای کامل کردن اطلاعات شخصی در فرم ثبت نام حتما باید ایمیل و یک شماره تلفن معتبر داشته باشین و تازه موبایلتون هم در دسترستون باشه تا وقتی کد تایید به موبایل یا ایمیل تون ارسال میشه، فورا اون رو دریافت و وارد کنین.

مرحله اول پیش ثبت نامه و در مراحل بعدی با داشتن نام کاربری که کد ملی تونه و همین طور پسوورد یا رمز عبوری که براتون ارسال میشه، باید بقیه مراحل رو طی کنین و ثبت نامتون رو کامل کنین.

وقتی فرم ثبت نام رو کامل کردین و اطلاعاتت شخصی و تحصیلی تون رو وارد و ثبت کردید، دیگه امکان تغییر در اون ها رو ندارین پس دقت کافی رو داشته باشین.

تا ثبت نامتون رو به طور کامل انجام ندین، درخواست شما اصلا و ابدا ثبت نمیشه.

با توجه به نکاتی که گفتیم براتون وارد سایت سجاد میشین و برای خودتون پروفایل می سازین و به این ترتیب در سامانه شناخته شده میشین.

راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه سجاد portal.saorg.ir

دانشجو ها برای ورود به سامانه سجاد باید وارد سایت www.portal.saorg.ir بشن و بعد گزینه ثبت نام رو که قسمت بالایی صفحه هست رو انتخاب می کنین و بعد از تکمیل فرم پیش ثبت نام دریافت نام کاربیر و کلمه عبور، می تونن درخواست خودشون رو در این سامانه ثبت کنن.

ابتدا وارد سایت portal.saorg.ir بشین و از بالای صفحه گزینه ثبت نام رو انتخاب کنین.

 

سایت سجاد

 

بعد  از مطالع قوانی و مقررات روی گزینه موافق هستم کلیک کنید.

 

سایت سجاد

 

در ادامه موارد ستاره دار فرم ثبت نام رو تکمیل کرده و روی گزینه بعدی کلیک کنید.

 

سامانه سجاد

 

بعد وارد کردن شماره تلفن همراه کدی که به اون ارسال میشه رو در کادر مربوطه وارد کنین.

 

www.portal.saorg.ir

 

و در آخر جهت صحت سنجی باید ایمیلتون رو وارد کنین و تا کد فعال سازی به اون ارسال بشه .

 

portal.saorg.ir

 

در آخر با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ، می تونین وارد پورتال سازمان امور دانشجویان شده و مراحل تکمیلی ثبت نام روا طی کنید که در غیر این صورت پس از یک ماه حساب کاربری شما باطل میشه.

نحوه دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید از سامانه سجاد

طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم، هر دانشجویی که تازه می خواد وارد دانشگاه بشه، باید یک کارنامه سلامت جسم و روان ارائه بده. حالا این کارنامه از طریق یک سری پرسشنامه است که داخل همین سامانه سجاد تدارک دیده شده تا دانشجو بهش جواب بده و بعد از بررسی سلامت روان و جسمش تائید بشه.

با کمک این پرسشنامه، دانشجوهایی که از نظر صحت و سلامت روان مشکوکن و یا از نظر جسمی هم مشکلات دارن، غربالگری میشن و موارد بررسی به وزارت بهداشت فرستاده میشه.

حالا روش کار اینطوریه که شما با نام کاربری و پسورد خودتون وارد پروفایل تون در سامانه سجاد میشین. در نوار اصلی صفحه اول که باز می کنین، یک گزینه ای به نام (کارنامه سلامت جسم) وجود داره که روش باید کلیک کنین. قوانین رو میپذیرین و بعد اطلاعات شخصی که ازتون خواسته شده رو کامل پر می کنین.

بعد از این مرحله، می رسیم به قسمت هایی مثل بخش عادات سلامت فردی، بخش عادات غذایی، بخش سوابق پزشکی، بخش سوابق پزشکی خانواده. هر کدوم رو که تیک بزنین وارد پرسشنامه اش میشین و بعد از اینکه همه این پرسشنامه ها رو پر کردین، دکمه ثبت و ارسال رو انتخاب میکنین و کد رهگیری میگیرین.

دقیقا عین همه این کارها رو از اول در ارتباط با کارنامه سلامت روان هم باید انجام بدین. یعنی وارد پروفایل تون در سامانه سجاد بشین، گزینه سلامت روان رو از نوار اصلی انتخاب کنین، مشخصات و فرم اطلاعاتتون رو تکمیل کنین، پرسشنامه های مربوط به سلامت روان رو پر کنین، گزینه ثبت و ارسال رو بزنین و در صورت موفقت آمیز بودن مراحل کار، این پیغام برای شما ارسال میشه.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص سایت جامع امور دانشجویان داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .  

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ هدف از ایجاد سامانه سجاد چیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، وزارت علوم جهت دسترسی راحت تر دانشجو های داخل و خارج از کشور به خدمات ارائه شده به اون ها این سایت رو راه اندازه کرده.

2- ✔️ آدرس سایت سامانه جامع امور دانشجویان چیه ؟

✔️ آدرس این سایت portal.saorg.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ دانشجو ها چطور می تونن از خدمات سایت سجاد استفاده کنن ؟

✔️ دانشجو ها برای استفاده از خدمات ارائه شده ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : سامانه سجاد portal.saorg.ir





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: