دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای
نوشته شده توسط : sevda

افرادی که در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردن و نمره قبولی شرکت در این آزمون ها رو هم کسب کردن برای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای خودشون باید وارد سایت portaltvto.com بشن و با وارد کردن اطلاعات لازم گواهینامه دوره آموزشی خودشون رو دریافت کنن.



همونطور که می دونین دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای، هر ساله بسیاری از دوره های مربوط به رشته های مختلف رو در سطح کشور برگزار میکنه. افرادی که در این دوره های شرکت می کنن، باید بعد از گذراندن دوره در امتحان های کتبی و یا عملی دوره های فنی حرفه ای شرکت کنن.

اگه هنرجوها در این آزمون نمره قبولی رو کسب کرده باشن، می تونن مراحل دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو انجام بدن. در حال حاضر نحوه دریافت گواهینامه فنی حرفه ای به صورت آنلاین هست و داوطلبان نیازی به مراجعه حضوری به آموزشگاه یا هر جای دیگه رو ندارن.

 

مراحل دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای

مراحل دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای با هدف گسترش مهارت آموزی در سطح کشور برگزار میشه. افرادی که در این دوره ها شرکت می کنن، بعد از اتمام دوره یک گواهینامه ای رو دریافت می کنن که نشون دهنده سطح مهارت و توانایی اون ها هست و به طور کلی نشون میده که فرد در دوره ها معتبر فنی حرفه ای شرکت کرده و الان مهارت مورد نظر رو داره!

دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای، زمانی امکان پذیره که هنرجوهای عزیز در امتحان های کتبی یا عملی مربوط به دوره خودشون شرکت کنن و نمره قبولی در آزمون رو بیارین. دقت کنین که آزمون های فنی حرفه ای با هم دیگه متفاوت هستن؛ به طور مثال آزمون های ادواری، آزمون های هماهنگ و آزمون های صنعت ساختمان و تفاهم نامه صنایع دستی از جمله آزمون هایی هست که در سازمان فنی حرفه ای برگزار میشه.

فرقی نمیکنه که در کدوم از آزمون های سازمان فنی حرفه ای شرکت کردین! زمانی که شما در آزمون مورد نظر شرکت کردین و نمره قبولی رو به دست آوردین باید با مراجعه به سایت سازمان فنی حرفه ای کارت مهارت فنی حرفه ای خودتون رو دریافت کنین.

دقت کنین که دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای، وقتی انجام میشه که شما هزینه مربوط به این گواهینامه رو در سایت سازمان فنی حرفه ای پرداخت کرده باشین. پس به طور کلی مراحل دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای 5 مرحله هست که به صورت زیر تقسیم بندی میشه. در ادامه روش دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو به صورت تصویری به شما آموزش میدیم.

مراجعه کردن به سایت سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com

مراجعه به قسمت پرداخت صدور گواهینامه های مهارت فنی حرفه ای

پرداخت هزینه مربوط به صدور گواهینامه دوره مورد نظر

یادداشت شماره شناسایی

مراجعه به سامانه استعلام گواهینامه و دانلود گواهینامه با کمک اطلاعات مورد نیاز

 

برای دریافت اطلاعات بشتر در خصوص لیست مدارک فنی و حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: لیست مدارک فنی حرفه ای

 

نحوه دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای

تا اینجا با مراحل دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای آشنا شدیم، ولی حالا میخوایم بدونیم که برای دریافت این گواهینامه و انجام تک تک مراحل باید چه کاری رو انجام بدیم؟ خوب به مطالب و تصاویر زیر دقت کنین.

در مطلب زیر روش کلی دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو توضیح میدیم. دقت کنین که اگه توضیح بیشتری در رابطه با نحوه پرداخت پول در سامانه فنی حرفه ای نیاز دارین، یکم صبور باشین؛ چون در ادامه مقاله روش پرداخت پول برای دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای رو هم توضیح میدیم.

ابتدا در فیلد جستجوی گوگل عبارت « سایت سازمان فنی حرفه ای» یا سایت portaltvto.com را جستجو کنین و بعد از ورود به سایت اصلی سازمان فنی حرفه ای بر روی گزینه صدور گواهینامه که یک علامت پول هم بالاش هست کلیک کنین.

 

 

بعد از اینکه هزینه مورد نظر رو پرداخت کردین، مجددا به سامانه اصلی سازمان فنی حرفه ای وارد بشین و بر روی گزینه استعلام گواهینامه کلیک کنین.

 

 

 

حالا اطلاعات خواسته شده مثل شماره شناسنامه و کد ملی و ... را وارد کنین و روی گزینه جستجو کلیک کنین.

 

 

حالا شما لیست گواهینامه های مربوط به دوره های خودتون رو مشاهده می کنین، می تونین هر کدوم رو که خواستین دانلود کنین.

 

 

اگه قصد دارین فایل pdf گواهینامه های مهارت خودتون رو دریافت کنین، روی گزینه دریافت فایل pdf کلیک کنین.

 

 

برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

 

نحوه پرداخت پول برای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای

طبق مراحل بالا حتما متوجه شدین که در چه مرحله ای باید هزینه مربوط به دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو انجام بدین! دقت کنین که تنها کسانی می تونن به مرحله استعلام گواهینامه های فنی حرفه ای وارد بشن، که هزینه مربوط به دوره رو پرداخت کرده باشین.

حالا میخوایم بدونیم که چجوری باید هزینه دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو پرداخت کنیم و بعد مراحل مربوط به استعلام گواهینامه رو انجام بدیم؟ کافیه طبق مراحل زیر پیش برین.

خب اول از همه باید به سایت سازمان فنی حرفه ای وارد بشین و گزینه صدور گواهینامه رو انتخاب کنین.

 

 

خب رسیدیم به قسمت اصلی پرداخت هزینه صدور کارت مهارت فنی حرفه ای. شما باید تمام اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی و ملیت و ... رو وارد کنین و بعدش روی گزینه جستجو کلیک کنین. دقت کنین که نوع آزمون (آزمون هماهنگ یا سایر) رو درست انتخاب کرده باشین.

 

 

حالا همه گواهینامه های دوره هایی که قابل دانلود هستن به شما نمایش داده میشه. برای پرداخت هزینه باید هزینه هر کدوم از دوره ها رو به صورت جدا جدا پرداخت کنین. اگه قصد دارین که برای یکی از گواهینامه ها هزینه پرداخت کنین، روی مربع روبروی اسم دوره کلیک کنین تا گزینه مربوط به پرداخت اون نمایش داده بشه.

 

 

حالا مجددا اطلاعات مربوط به دوره به شما نمایش داده میشه، قبل از پرداخت یک دور اون ها رو چک کنین و روی گزینه پرداخت کلیک کنین تا به صفحه پرداخت وارد بشین و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خودتون، پرداختتون رو انجام بدین.

 

 

بعد از اینکه پرداخت هزینه صدور و دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو انجام دادین، می تونین طبق مراحل بالا پیش برین و گواهینامه مهارت خودتون رو دریافت کنین.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای

مدارک لازم برای گرفتن کارت مهارت فنی حرفه ای

شاید برای شما این سوال پیش اومده باشه که برای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای باید مدارک خاصی داشته باشیم؟ قبلا مدرک فنی حرفه ای به صورت حضوری صادر می شد و افراد باید برای دریافت گواهینامه های مهارت فنی حرفه ای خودشون به مراکز مربوطه یا آموزشگاه ها مراجعه میکردن و درخواست دریافت کارت مهارت رو به اونجا می دادن، اما در حال حاضر نحوه دریافت گواهینامه فنی حرفه ای متفاوت شده و دیگه نیازی به مراجعه حضوری نیست.

تمام مراحل مربوط به دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای رو برای شما توضیح دادیم و حتما متوجه شدین که مدرک خاصی برای دریافت کارت مهارت دوره خودتون مورد نیاز نیست! کافیه شما کد ملی و شماره شناسنامه خودتون رو حفظ باشین و اطلاعات مربوط به دوره خودتون رو بدونین و از طریق مراحل توضیح داده شده به سایت سازمان فنی حرفه ای وارد بشین و مراحل مربوطه رو انجام بدین.

بنابراین، تنها مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای، کارت ملی و شناسنامه شما هست که در اون اطلاعاتی مثل کد ملی و شماره شناسنامه شما نوشته شده! تازه اگه کد ملی و شماره شناسنامه خودتون رو هم حفظ هستین دیگه نیازی نیست که کارت ملی و شناسنامه خودتون رو هم برای دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای آماده کنین.

مزایای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای

شاید برای بعضی از افراد این موضوع جا نیفتاده باشه و ندونن که کارت مهارت فنی حرفه ای چه مزایای زیادی داره و میتونه برای آینده شغلی افراد مفید باشه! کارت مهارت فنی حرفه ای، جزء کارت های معتبر در سراسر کشوره که حتی میتونه برای مهاجرت افراد مورد استفاده قرار بگیره. گواهینامه های مهارت فنی حرفه ای اعتبار بین المللی دارن، برای همین تاثیر بسیار زیادی برای افراد که قصد دارن به خارج از کشور برن، داره!

برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این مزایا، در ادامه تمامی مزایایی که شما با دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای به دست میارین رو ذکر میکنیم.

گواهینامه مهارت فنی حرفه ای، دارای اعتبار بین المللی هست و در 70 کشور مختلف اعتبار داره.

شما میتونین با کمک این کار خیلی راحت تر در ایران یا خارج از کشور مشغول به کار بشین. چون کارت مهارت میتونه به زبان انگلیسی هم ترجمه بشه.

یکی از بهترین مزایای کارت مهارت فنی حرفه ای اینه که شما میتونین با کمک اون از وام های مختلفی مثل وام خود اشتغالی یا وام های مشاغل خانگی استفاده کنین.

شما میتونین این گواهینامه رو به عنوان 900 ساعت کار برای مهاجرت استفاده کنین.

داشتن کارت مهارت فنی حرفه ای، برای اون دسته از افرادی که قصد دارن رزومه خودشون رو برای مهاجرت تقویت کنن، خیلی به دردبخوره!

ممکنه شما از طرف آموزشگاه فنی حرفه ای به یکی از شرکت های موسساتی که نیروی کار نیاز دارن، معرفی بشین و به راحتی مشغول به کار بشین!

میتونین در کارتون ارتقا بدین و مهارت شغلی خودتون رو افزایش بدین.

کارت مهارت فنی حرفه ای، اعتبار سازمان جهانی کار رو هم داره و میتونه در آینده شغلی شما در خارج از کشور موثر باشه.

افرادی که مدرک دیپلم ندارن، میتونن با کمک کارت مهارت فنی حرفه ای در زمان خیلی کوتاهی مدرک دیپلم خودشون رو دریافت کنن.

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص نحوه دریافت کارت مهارت دوره فنی حرفه ای داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.

در ادامه بخوانید: ثبت نام دوره های فنی حرفه ای



سوالات متداول

 

1- ✔️ کارت مهارت فنی حرفه ای رو به چه نحوی باید دریافت کرد؟

✔️ این کارت به صورت اینترنتی داخل پورتال سازمان فنی حرفه ای منتشر میشه که نحوه دریافت اون در این مقاله توضیح داده شده.

2- ✔️ برای دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای به چه اطلاعاتی نیازه ؟

✔️ از جمله اطلاعت لازم برای دریافت این کارت کد ملی داوطلبه که بقیه اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ چه کسایی می تونن کارت مهارت خودشون رو دریافت کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، افرادی که هزینه مربوطه رو پرداخت کرده باشن می تونن این کارت مهارت رو دریافت کنن.

منبع : دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: