امتحان نهایی پایه نهم
نوشته شده توسط : sevda

برنامه امتحان نهایی نهم ۱۴۰۰ از طرف آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ میشه که در این برنامه، زمان و نحوه برگزاری هر امتحان مشخص میشه. این امتحانات نهایی به صورت هماهنگ کشوری برگزار میشه و دانش آموزا باید با اطلاع از زمان برگزاری هر امتحان خودشون رو برای حضور در جلسه آماده کنن.

 



امتحان های نهایی یکی از مهم ترین امتحان هایی است که دانش آموزان پایه نهم و پایه دوازدهم باید برای اتمام مقطع تحصیلی خود، در این امتحان ها شرکت کنن. امتحانات نهایی پایه نهم از اون دسته از امتحان هاییه که بسیار برای دانش آموزان مهم هست و به صورت سراسری در کل کشور برگزار میشه.

دانش آموزا باید با اطلاع از زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی نهم خودشون رو برای حضور در جلسه امتحان آماده کنن . پس اطلاع از این جزئیات می تونه رو عملکرد و برنامه ریزی دانش آموزا تاثیر زیادی داشته باشه . حالا در ادامه این مقاله در خصوص جزئیات برگزاری امتحان نهایی نهم ۱۴۰۰ توضیح دادیم .

 

زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰

با توجه به اینکه امتحانات نهایی پایه نهم به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار میشه؛ زمان برگزاری این امتحان ها هم از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ به کل کشور ابلاغ میشه. به طور کلی امتحانات نهایی پایه نهم در ترم دوم برگزار میشه که زمان برگزاری امتحانات نهایی ترم دوم دانش آموزان پایه نهم، خرداد ماهi.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، ممکنه که زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم 1400 از زمان مشخص سال های گذشته عقب تر بیفته؛ اما در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تاریخ امتحانات نهایی نهم منتشر نشده به همین دلیل پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص اعلام شد مطلع بشین.

 

 

به محض مشخص شدن زمان برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۰ در این مقاله اطلاع میدیم.

 

دانش آموزا می تونن با دانلود نمونه سوالات پایه نهم خودشون رو بریا حضور در جلسه امتحان آماده کنن. 

بیشتر بخوانید: دانلود نمونه سوال امتحانات پایه نهم

 

 

 

 

 

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰

با توجه به اینکه امتحان های نهایی پایه نهم به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار میشه؛ برنامه امتحانی دانش آموزان هم به صورت هماهنگ در کل کشور هست. در واقع، طبق این برنامه تمامی امتحان های نهایی دانش آموزان پایه نهم به صورت یکسان در کل کشور برگزار میشه. بنابراین، دانش آموزان عزیز باید قبل از شروع زمان برگزاری امتحانات های نهایی پایه نهم باید با دریافت این برنامه ، در رابطه با زمان برگزاری امتحان در هر یک از دروس خودشون اطلاعات لازم رو کسب کنن.

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت کشوری منتشر میشه. در حال حاضر، هنوز برنامه امتحانت نهایی ۱۴۰۰ از طریق وزارت آموزش و پرورش منتشر نشده؛ اما پیش بینی میشه که با توجه به زمان پیش بینی شده برگزاری آزمون های نهایی که تاریخ 27 اردیبهشت ماه باشه . با عضویت در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو به محض انتشار این برنامه مطلع میشین.

 

 

به محض اینکه برنامه امتحان نهایی پایه نهم منتشر بشه لینک دانلودش رو میذاریم.

 

با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزا در این پایه ، خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی نهم

 

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم

در سال های گذشته، تمامی امتحان های نهایی دانش آموزان پایه نهم در دی ماه و خرداد ماه به صورت حضوری برگزار شده؛ اما همونطور که می دونین بیماری کرونا بسیاری از امور مدارس رو به صورت غیر حضوری کرده و در این بین بسیاری از امتحان های دانش آموزان هم به صورت غیر حضوری و با کمک بسترها موجود برای امتحان های آنلاین، برگزار میشه. در این بین با توجه به اهمیت بسیار زیاد امتحان نهایی پایه نهم، ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری این امتحانات به صورت حضوری و با حفظ پروتکل های بهداشتی کرده.

البته این موضوع در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش ذکر شده که تمامی شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی موظف هستن که امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم 1400 رو به صورت حضوری برگزار کنن و به همین منظور هم باید بسترهای مناسب مانند فراهم کردن مکان مناسب جهت حفظ فاصله اجتماعی و ... رو فراهم کنن.

به هر حال با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش به طور قطعی امتحان های نهایی دانش آموزان در سراسر کشور به صورت حضوری در زمان مشخص شده، برگزار میشه؛ اما با توجه به اوضاع کنونی کشور امکان عقب افتادن زمان برگزاری امتحان های نهایی در ترم دوم دانش آموزان پایه نهم وجود داره.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد زمان و نحوه برگزاری امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: سامانه همگام

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه برگزاری امتحان نهایی نهم به چه صورتیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، نحوه برگزاری این امتحانات، به صورت حضوریه.

2- ✔️ برنامه امتحانات نهایی پایه نهم رو از کجا می تونیم دریافت کنیم ؟

✔️ این برنامه رو باید از مدرسه تحویل بگیرین که لینک دانلودش رو در این مقاله هم میذاریم .

3- ✔️ آیا امکان تعویق در زمان برگزاری امتحانات نهایی وجود داره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح دادیم امکان تعویق در برگزاری این امتحانات وجود داره .

منبع : امتحان نهایی پایه نهم





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: