مشکل ثبت نام کتاب درسی
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزایی که در زمان ثبت سفارش کتاب های درسی با ارور و یا خطلایی روبه رو میشن می تونن برای رفع مشکل ثبت نا کتاب درسی خودشون از طریق مدیر مدرسه پیگیری های لازم رو انجام بدن و دوباره برای ثبت درخواستشون اقدام کنن.



سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، روش ثبت‌نام و ثبت سفارش خريد كتاب درسی رو اين طور اعلام كرده كه شما مي‌تونين در سايت www.irtextbook.ir يا www.irtextbook.com ثبت‌نام كنين . اين سامانه به وسيله سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي راه‌اندازي شده تا نظارت بيشتري بر فرآيند توزيع و پخش كتاب‌هاي درسي داشته‌باشه.

از اونجایی که ممکنه دانش اموزا موقع  ورود به سامانه با مشكل ثبت‌نام كتاب درسی روبرو بشن و به همین دلیل در ادامه این مقاله در خصوص رفع مشکل ثبت‌نام کتب درسی 1400 - 1401 به طور کامل توضیح دادیم.

 

مشکلات سایت ثبت‌نام کتاب درسی

همه دانش‌آموزان و كسايی كه متقاضی كتاب درسی هستن، بايد از طريق سايت ثبت‌نام كتاب درسی سفارش كتاب‌های خودشون رو انجام بدن و هزينه خريد كتاب رو هم در همين سامانه بپردازن. اما ممکنه این سایت به هر دلیل دچار مشکل بشه و  شما نتونین ثبت سفارش کتاب های درسی خودتون رو انجام بدین و این موضوع باعث نگرانی شما بشه. 

 

یکی از ارور های این سایت ممکنه به دلیل بروز مشکلات فنی باشه، که در صورت برخورد با این ارور نگرانی نداشته باشین چون این مشکل معمولا از طرف سایت اصلی ایجاد میشه و به زودی بر طرف میشه.

یکی دیگه از مشکلات سفارش کتاب درسی دانش اموزا برای ورود به سایت این بود که بعد از ثبت اطلاعات وارد شده ، سایت اجازه ورود رو به اونا نمیده. که این دلیل هم می تونه به دلیل وجود حجم زیادی از کاربرا در این سایت باشه و بعد از گذشت دو سه روز از بازه اولیه ثبت نام، این مشکل بر طرف میشه.

خیلی وقت ها ممکنه دانش آموزی بعد از ثبت اطلاعات اولیه برای ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی با ارور " دانش اموز یافت نشد " مواجه بشه. این خطلا در صورتی ایجاد میشه که مشخصات دانش آموز هنوز توسط مدرسه در سامانه سناد دانش آموزی ثبت نشده باشه و یا اشتباه ثبت شده باشه.

دانش اموزا برای رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی باید با مدیر مدرسه خودشون تماس گرفته تا در صورت ثبت نشدن اطلاعات در سامانه سناد، ثبت اطلاعات انجام بشه. در غیر این صورت دانش اموز باید برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد اقدام کنه.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سایت ثبت نام کتاب درسی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام کتاب درسی

 

 

 

 

 

نحوه سفارش کتاب درسی بعد از رفع مشکل

بعد از اینکه مشکل ثبت‌ نام کتاب درسی حل شد، وقتشه که سفارش خودتون رو ثبت کنین. برای اینکار در ابتدا وارد سایت www.irtextbook.ir يا www.irtextbook.com بشین و گزینه ثبت سفارش دانش‌آموز رو انتخاب کنین.

بعد یک صفحه‌ای باز میشه که شما باید روی گزینه " ورود دانش‌آموزان "، کلیک کنین. بعد نوبت وارد کردن شماره سریال و کد ملی دانش آموزه. وقتی همه این کارها رو انجام دادین وارد پروفایل دانش‌آموز میشین.

بعدش باید گزینه فروش و توزیع مواد آموزشی بزنین و روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنین. تو صفحه بعد اطلاعات تکمیلی رو مثل استان و شهر محل تحصیل، کد پستی، اسم مدرسه و ... رو وارد کنین. 

حالا دیگه همه جزئیات کار رو انجام دادین و می‌تونین سفارشی رو که ثبت‌کردین خودتون ببینین. اگر اطلاعاتی که وارد کردین درسته، گزینه ثبت و ادامه رو بزنین. در پایان کار، هزینه ثبت‌ نام کتاب‌ های درسی رو هم پرداخت کنین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کتاب درسی

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ در صورتی که هنگام ورود به سایت با خطا مواجه شدیم باید چیکار کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، معمولا این ارور به دلیل مشکلات فنی سایته و زود بر طرف میشه.

2- ✔️ نحوه رفع مشکل ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی چیه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، اگر دانش آموزی امکان ورود به سایت رو نداره، می تونه دو سه روز بعد از گذشت زمان اولیه ثبت نام، برای ثبت سفارش کتاب های خود اقدام کنه.

3- ✔️ خطای "دانش آموزی یافت نشد" رو چگونه باید رفع کرد ؟  

✔️ این مشکل رو باید از طرف مدیر مدرسه پیگیری کنین که توضیحات بیشتر در مقاله داده شده.

منبع : مشکل ثبت نام کتاب درسی





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: