ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : sevda

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشخص میشه و داوطلبا با بررسی دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی مد نظر و شرایط بومی پذیری، می تونن از تعداد جذب این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ مطلع بشن.

 



دانشگاه فرهنگیان زیر نظر آموزش و پرورشه و هدف اصلی این دانشگاه پرورش معلمای دلسوز و کاربلده! یکی از اقدامات لازم برای پذیرش تو این دانشگاه اینه که باید از ظرفیت پذیرش اون اطلاع داشته باشین تا با توجه به این موضوع بتونین شانس قبولی خودتون رو بسنجین.

ظرفیتی که این دانشگاه برای هر رشته در نظر گرفته به صورت جداگانه است و داوطلبا با اطلاع از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ رشته مد نظرشون می تونن حدود تراز و رتبه ای که برای دعوت به مصاحبه شدن این دانشگاه نیازه رو به دست بیارن. حالا در ادامه در خصص جزئیات ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ توضیح دادیم.

 

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای هر رشته محل مشخص میشه و از اونجایی که این دانشگاه بر اساس بومی، پذیرش خودش رو انجام میده داوطلبا می تونن با توجه به وضعیت بومی پذیری و رشته دلخواهشونف از ظرفیت پذیرش رشته محل دلخواه مطلع بشن.

به طور کلی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ، نسبت به تعداد متقاضیایی که این دانشگاه داره خیلی محدوده و داوطلبا برای رسیدن به اون حد نصاب لازم باید تلاش زیادی داشته باشن . در جدول زیر تعداد جذب دانشگاه فرهنگیان سال گذشته قرار داده شده که به محض اعلام ظرفیت پذیرش در سال ۱۴۰۰ این جدول به روز رسانی میشه .

 

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان
گروه آزمایشی ظرفیت پذیرش
ریاضی - فیزیک 3124 نفر
علوم تجربی 4278 نفر
علوم انسانی 11736 نفر
هنر 208 نفر
زبان 653 نفر

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰

اما علاوه بر اطلاع از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 ، اطلاع از نحوه پذیرش این دانشگاه هم اهمیت بالایی داره، چون پذیرش این دانشگاه به صورت دو مرحله ایه و داوطلبا باید علاوه بر پذیرش در کنکور سراسری و کسب حد نصاب لازم ، در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کنن و نمره قبولی رو کسب کنن. اول از هر چیز متقاضی باید شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو به خوبی مطالعه کنه و همه چیزو در نظر بگیره و فرم ثبت نام رو تکمیل کنه. این شرایط در ادامه گفته شده .

 

یکی از مهمترین موضوعاتی که برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده، داشتن حداکثر 24 سال تمامه.

مورد بعدی در خصوص داشتن حداقل معدل کله که باید بالای 14 باشه. منظور، معدل کل دوره متوسطه دوم یا همون پایه دهم و یازدهم و دوازدهمه!

شما باید از نظر جسمی و روحی سلامت لازم برای معلم شدن رو داشته باشین و این موضوع خیلی مهمه.

حالا کسایی که قصد تحصیل تو دانشگاه فرهنگیان رو دارن باید تو کنکور سراسری حضور پیدا کنن و حد نصاب لازم رو داشته باشن یعنی ترازشون بالای 6500 باشه.

در صورتی که همه شرایط رو داشته باشین و کنکور خوبی هم پشت سر بذارین باید خودتون رو برای مصاحبه آماده کنید. برای اطلاع از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم می تونین مقاله زیر رو بخونین.

در ادامه بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان چقدره ؟

✔️ ظرفیت پذیرش این دانشگاه در گروه های آزمایشی مختلف متفاوته که ظرفیت هر گروه در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ شرط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان چقدره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، شرط سنی این دانشگاه داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاهه.

3- ✔️ نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به چه صورتی انجام میشه ؟

✔️ این پذیرش به صورت دو مرحله ای می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: