شرایط آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

شرایط آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰ شامل یک سری شرایط عمومی و اختصاصی میشه که از جمله شرایط عمومی اون داشتن تابعیت ایرانی و از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام دارا بودن مدرک تحصیلی مورد نیازه.



اوایل سال جدید بود که سخنگوی دولت به عنوان عیدی اعلام کرد که در سال 1400 حدود 30 هزار نیروی جدید به عنوان کادر درمان استخدام می کند و مجوز این استخدام صادر شده. از این رو بسیاری از کسانی که آرزوی استخدام شدن در دستگاه های دولتی را دارن امسال فرصت مناسبی برای اون ها محسوب می شه.

پس خیلی ها منتظر اعلام سازمان سنجش برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت هستن. اما مسلما این استخدام و آزمون استخدامی شرایط خاص خودش رو داره و فقط کسایی می تونن متقاضی این آزمون باشن که شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت رو داشته باشن . حالا در ادامه می خواهیم شرایط استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰ رو بررسی کنیم.

 

شرایط عمومی آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰

به طور کلی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰، شرایط عمومی و اختصاصی خودش رو داره این شرایط به ترتیب عبارتند از:

آزمون استخدامی تنها از بین کسانی گرفته میشه که تابعیت ایرانی رو دارن. یعنی دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی هستن. یعنی کسانی که اجازه اقامت در ایران دارن ولی هنوز تابعیت ایرانی ندارن و شناسنامه و کارت ملی داخلی ندارن اجازه شرکت در آزمون را ندارن

آزمون تنها در بین کسانی برگزار می شه که یکی از ادیان مقدسی را داشته باشه که جمهوری اسلامی آن ها را قبول داره. این موارد به صورت مشخص تر در دفترچه آزمون ذکر میشه.

فرد باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشه

فرد باید از نظر جسمی و روانی سالم باشه و معلولیت های مختلف جسمی نداشته باشه

فرد باید از نظر اعتیاد سالم باشه و به هیچ ماده مخدر یا روانگردانی اعتیاد نداشته باشه

سابقه کیفری در دادگاه نداشته باشه.

فرد نمی تونه جزو نیروی های بازخرید باشه. نیروی بازخرید به نیرویی گفته میشه که در یک دستگاه دولتی فعال بوده و به هر علتی از آن دستگاه خارج شده و هزینه بیمه ای خود رو دریافت کرده.

فرد نباید دارای هیچ ممنوعیتی برای استخدام شدن در ارگان های دولتی داشته باشه.

اگه شرایط عمومی لازم برای ثبت نام در این آزمون رو دارین می تونین برای ثبت نام اون اقدام کنین.

بیشتر بخوانید: شرایط استخدامی دستگاه های اجرایی

 

شرایط اختصاصی آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰

همونطور که در بالاتر گفتیم یک بخش مهمه شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400، به جز شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی. این شرایط اختصاصی بر اساس نوع رشته و شغلی که می خواهید برای اون آزمون بدید متفاوت میشه. از مهمترین این ها می تونیم به مدارک تحصیلی اشاره کنیم.

 

بعضی از رشته ها مثل پرستاری نیاز به مدرک تحصیلی معتبر و ریز نمرات داره و بعضی دیگه تنها به مدرک تحصیلی دیپلم احتیاج داره. پس می تونیم این طوری بگیم که حداقل مدرک لازم برای شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 دیپلم هست. اما این حداقل مدرک برای تمامی رشته ها ثابت نیست. رشته هایی مثل پرستاری باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشین.

اما این تنها شرایط اختصاصی در شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 نیست. مهمترین این شرایط مسئله بومی گزینی هست.

در واقع شما باید بر اساس ظرفیت محل زندگی خود یا محل های نزدیک محل زندگی خودتون اقدام به ثبت نام کنین. اگر در محل بومی خودتون یا اطراف محل زندگی خودتون ظرفیتی برای رشته شما مثلا پرستاری وجود نداره عملا شما شرایط لازم برای شرکت در این آزمون رو ندارین. در صورت اجازه شرکت در آزمون هم احتمال قبولی شما نزدیک به صفر خواهد بود.

اما مهمترین شرایط اختصاصی که باید به آن توجه داشت شرایط سنی داوطلبه. در واقع دستگاه های دولتی باید بر اساس سن بازنشستگی افراد و میزان کارایی که دارن حداقل و حداکثر سنی رو مشخص کنن. این سن می تونه خیلی تاثیرگذار و مهم باشه.

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت که مشمول قانون خدمت پزشكی و پيراپزشکی در رشته های دارای " طرح نیروی انسانی اختیاری " هستند ، باید در صورت قبولی در آزمون گواهی انصراف از طرح دانشگاه محل خدمت خود را در هنگام بررسی مدارک به محل پذیرش ارائه بدن.

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت که متقاضی انتخاب رشته های ارائه شده در حوزه رشته های فوریت پزشکی هستند ، باید شرط حداقل قد 165 سانتی متر و بالاتر را رعایت کنند .

داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته های ارائه شده در حوزه رشته های فوریت پزشکی هستند ، باید شرط حداقل شاخص توده بدنی 19 و حدکثر 30 رو رعایت کنن.

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 باید شرایط احراز رشته و مقاطع تحصیلی هر کد شغلی را رعایت کنند .

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی سایر دستگاه های اجرایی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

 

شرایط سنی آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰

همونطور که در بالا هم گفتیم از مهمترین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 شرایط سنیه. این شرایط سنی برای این انتخاب شده که شما بتونین به عنوان یک کارمند یا نیروی کار زمان مورد نظر تا بازنشستگی را در بهترین حالت خود طی کنین.

به طور کلی داشتن حداقل سن 20 سال / حداکثر 40 برای مدارک کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد / حداکثر 45 برای مدارک دکتری و بالاتر .

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون استخدام وزارت بهداشت ( هنوز منتشر نشده )

مشاوره شرایط آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰

به طور کلی می تونیم بگیم که شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ چیز چندان پیچیده و سختی نیست. در واقع هرکسی که بخواد در این مشاغل وارد بشه باید دارای این ویژگی ها باشه. پس عملا می تونیم بگیم که شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای کسانی مناسب است که این شغل برای اون ها تعریف شده.

با این وجود شاید در بعضی از این شرایط استخدام وزارت بهداشت 1400 شما مشکل داشته باشین. یا احساس کنین که شانسی برای رقابت ندارین. به نظر میاد که بهترین کار این باشه که شما در آزمون استخدامی سایر دستگاه های اجرایی شرکت کنین. 

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین. 

در ادامه بخوانید: استخدامی دستگاه های اجرایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت چه شرایطی لازمه ؟

✔️ از جمله شرایط لازم برای ثبت نام در این آزمون داشتن تابعیت ایرانیه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ چه کسایی می تونن ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت رو انجام بدن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شده همه کسایی که تمامی شرایط ثبت نام در این مقاله رو داشته باشن می تونن در این آزمون ثبت نام کنن.

3- ✔️ شرایط سنی لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت چیه ؟

✔️ شرایط سنی لازم برای ثبت نام در این آزمون با توجه به نوع مدرک متفاوته که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : شرایط آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: