نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد سال 1401
نوشته شده توسط : sevda

با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ، دیگه آزمون مجزایی برای دکتری دانشگاه آزاد گرفته نمیشه و همه داوطلبای دکترا دانشگاه آزاد باید اوایل آذر ماه با مراجعه به سایت سنجش فرم اینترنتی ثبت نام دکتری 1401 رو تکمیل کنن .

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه های کشور در زمینه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری هستش . با توجه به ظرفیت کم پذیرش دانشگاه های سراسری، تعدادی از داوطلبا به سمت تحصیل تو یکی از واحد های دانشگاه آزاد رو میارن .

اما از اونجایی که چند سالی میشه که ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با سراسری ادغام شده خلیی از داوطلبایی که متقاضی تحصیل تو دانشگاه آزاد هستن نمی دونن که نحوه ثبت نام دکتری آزاد ۱۴۰۱ چه جوریه و چه زمانی باید برای ثبت نام اقدام کنن . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه ثبت نام دکتری آزاد 1401 توضیح دادیم .

 

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با توجه به ادغام آزمون دکترا دانشگاه ازاد و سراسری در سال 96، همه داوطلبای این مقطع باید در بازه زمانی مشخص با مراجعه به سنجش و مطالعه دفترچه ثبت نام دکترای آزادکه همون دفترچه ثبت نام آزمون دکتری هستش، فرم ثبت نام رو تکمیل کنن .

با در نظر گرفتن اطلاعیه های سازمان سنجش در سال گذشته، پیش بینی می کنیم که زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 حدودا از اوایل آذر ماه شروع شده و 10 روز ادامه داشته باشد. توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو بشین تا به محض آغاز ثبت نام با خبر بشین .

 

 

به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری  دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ این مقاله به روز رسانی میشه.

 

با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با سراسری و یکی بودن دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱، داوطلبا باید همه شرایط نوشته شده تو این دفترچه رو داشته باشن. برای مطالعه کامل شرایط ثبت نام می تونین دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1401 رو دانلود و مطالعه کنین .

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی تو سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام میشه . داوطلبایی که قصد ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ رو دارن در صورت داشتن شرایط ثبت نام آزمون دکتری ابتدا باید مدارک ثبت نام رو اماده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام ، فرم اینترنتی ثبت نام رو پر کنن .

 

فرایند ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به طور خلاصه

  1. وارد سایت سازمان سنجش بشین

  2. ورود به بخش دکتری تخصصی

  3. دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام

  4. پرداخت هزینه ثبت نام

  5. پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱​

1- ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org .

 

 

2- بعد از دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1401 و مطالعه اون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری روی گزینه " تایید و ادامه " کلیک کنین .

 

 

3- تو این قسمت شماره سریال کارت خریداری شده رو وارد کنین و روی گزینه " تایید " کلیک کنین .

 

 

4- در ادامه عکستون رو بارگزاری کنین و روی گزینه " تایید " کلیک کنین .

 

 

 

5- حالا وارد فرم ثبت نام می شین و باید اون رو تکمیل و روی گزینه " تایید " کلیک کنین  .

 

 

6- در آخر فرم ثبت نام شما بهتون نشون داده میشه . توی این فرم شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام شده نوشته شده که این فرم رو باید پیش خودتون نگه دارین .

 

 

حتما اطلاعات ثبت نام دکتری دانشگاه آزادتون یک دور بررسی کنید تا اشتباهی نداشته باشه. اگه بعد از ثبت نام دیدین اطلاعاتتون نیاز به ویرایش داره برای اطلاع از زمان و نحوه تغییر اطلاعات آزمون دکتری می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

 

مشاوره آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مسیر داوطلبای دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج اولیه دکتری و مشاهده کارنامه آزمون دکتری از دانشگاه های سراسری جدا می شه و متقاضیای ادامه تحصیلی در مقطع دکترای دانشگاه آزاد باید در بازه زمانی مشخص شده با مراجعه به سایت Azmoon.org ، دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را دریافت و اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنن .

لازم به ذکره که انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد 1401 هیچ منافاتی با انتخاب رشته دکترا سراسری نداره و هر داوطلب با توجه به وضعیت مجاز بودنش ، می تونه در هر دو انتخاب رشته شرکت کنه .

اون دسته از متقاضیایی که پس مطالعه این مقاله دچار ابهام شدن می تونن همه سوالای خودشون رو در خصوص جزئیات مربوط به ثبت نام دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسن . برای برقرارای ارتباط با مشاوران مجرب ما کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دکتری آزاد

 


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت آزمون دکتری چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام دکترا دانشگاه های سراسری در آذر ماه انجام میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ آیا برای انتخاب مجموعه امتحانی محدودیت داریم یا می تونیم هر رشته دکتری رو ثبت نام کنیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح دادیم ، داوطلبا باید با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری محدودیت ها و مدارک مورد پذیرش مجموعه امتحانیشون رو بررسی کنن .

3- ✔️ آیا واسه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد باید فرم مجزایی رو تو سایت سنجش تکمیل کنیم ؟

✔️ خیر ، داوطلبا با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری ، در حقیقت هم واسه دانشگاه های سراسری و هم دانشگاه آزاد اعلام علاقه مندی می کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع  : نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد سال 1401





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: