حداقل نمره قبولی امتحان نهایی
نوشته شده توسط : sevda

حداقل نمره قبولی در امتحان نهایی دوازدهم با توجه به نمره نوشته شده در بر روی برگه امتحانی و نمره سالانه دانش آموز لحاظ میشه و کسایی که نتونن این حداقل نمره لازم رو کسب کنن می تونن از شرایط تک ماده استفاده کرده و یا دوباره در شهریور ماه در امتحانات شرکت کنن.

 

حداقل نمره قبولی امتحان نهایی شرایط خاصی داره که در این مطلب شرایط خاص اون گفته میشه. ماه خرداد یک ماه پر از استرس برای دانش آموزان و خونواده‌های اونها است. با گسترش کووید ۱۹ این استرس بیشتر هم شده است. ممکنه در اثر عوامل مختلف مثل بیماری دانش آموز نتونه در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کنه یا در صورت شرکت نتونه نمره قبولی لازم رو کسب کنه.

دانش آموزان در این صورت می تونن برای شرکت در امتحان های شهریور ماه آماده بشن یا از قانون تک ماده برای قبولی خودشون استفاده کنند. برای قبولی نهایی در یه درس باید دانش آموزا باید حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی با جمع نمرات سالانه حد نصاب قبولی رو کسب کنن تا فرد به عنوان قبول شناخته بشه. در ادامه توضیحات بیشتر در خصوص حداقل نمره لازم داده شده.

 

حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی

برای امتحان نهایی دو نمره در نظر گرفته شده است. یک نمره مربوط به نمره ای است که دانش آموز روی برگه کسب میکنه و نمره دیگه مربوط به نمره سالانه یا عملکرد تحصیلی دانش آموز در طول سال است. برای قبولی در یک درس نمره روی برگه نباید از ۷ کمتر باشه، در صورتی که نمره برگ بالای هفت و حداقل نمره سالانه فرد ده باشه، دانش آموز در اون درس به عنوان قبول شناخته میشه.

 

در درس هایی که غیر حضوری هستند، فرد باید نمره نصاب قبولی رو در روی برگه کسب کنه.

شرایط قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در آیین نامه نظام جدید آموزشی با جزئیات کامل بیان شده است.

 

اگه به هر دلیلی دانش آموز نتونست نمره حد نصاب قبولی رو کسب کنه به این معنی که نمره سالانه او زیر ده باشه، می تونه از تک ماده برای قبولی استفاده کنه. استفاده از تک ماده هم فخاصی داره. به عنوان مثال در صورتی فرد از این قانون می تونه استفاده کنه که توی ۴ درس حداقل نمره ۷ رو داشته باشه. دو درس از این چهار درس مربوط به امتحانات نهایی و دو درس از آن مربوط به امتحانات داخلی است. در واقع فرد می تونه فقط برای دو تا از امتحانات نهایی که نمره ۷ گرفته از قانون تک ماده استفاده کنه.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط استفاده از قانون تک ماده خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید:شرایط استفاده از تک ماده

 

 

 

 

 

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی

برای نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی لازم است نمره اخذ شده روی برگه در تعداد واحد درس ضرب بشه و به مجموع واحد ها تقسیم بشه. در صورتی که نمره درس بالاتر از ۱۰ شد فرد در آن درس قبول تلقی میشه.  

 

فرمول کلی محاسبه نمره امتحان نهایی از این قراره:

 

(نمره برگه امتحان نهایی×۴)+ (نمره مستمر نوبت دوم)+( نمره برگه نوبت اول×۲) + نمره مستمر نوبت اول، عددی که از این محاسبه به دست میاد؛ به ۸ تقسیم میشه و نمره نهایی رو تشکیل میده.

اگه دانش آموز نمره برگه زیر ۷ داشته باشه و با این وجود نمره سالانه اون بیشتر از ۱۰ بشه با تبصره قبول خواهد شد. بعضی از دانش آموزا جزو دانش آموزای درسخون و ممتاز هستن که بخاطر مریضی و حوادث غیر قابل پیش بینی نمره پایین کسب کردن، به این دانش آموزان پیشنهاد میشه که هیچ وقت از قانون تک ماده برای قبولی در امتحانات استفاده نکنن و در صورت مردود شدن در یک درس خودشون رو برای امتحان های شهریور ماه آماده کنن. اگه در امتحانات شهریور ماه نمره قابل قبولی کسب کردن، نمره اونها جایگزین نمره خرداد ماه میشه.

فقط در نظر داشته باشین که اگه دانش آموز در امتحانات نهایی غیبت کنه برای این درس نمره صفر در کارنامه امتحان نهایی دانش آموز نظر گرفته میشه و باید حتما در امتحانای شهریور ماه شرکت کنه و نمی تونه از قانون تک ماده استفاده کنه.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص حداقل نمره قبولی در امتحان های نهایی 1400 پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی

 

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ حداقل نمره لازم قبولی در امتحانات نهایی چنده ؟

✔️ حداقل نمره لازم برای قبولی در امتحانات کسب نمره 7 در برگه امتحانیه که توضیحات بیشتر در این مقاله داد شده .

2- ✔️ برای قبولی در امتحانات نهایی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، از جمله شرایط لازم برای قبولی در امتحانات، کسب حداقل نمره قبولی در امتحان نهایی می باشد.

3- ✔️ کسایی که در امتحانات خرداد ماه شرکت نکردن می تونن از شرایط تک ماده استفاده کنن ؟

✔️ خیر، طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد، کسایی که در امتحانات خرداد ماه شرکت نکردن باید حتما در امتحانات شهریور ماه شرکت کنن.

منبع : حداقل نمره قبولی امتحان نهایی 





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: