تجدید شدن در امتحانات نهایی
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزا در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم و دوازدهم ۱۴۰۰ می تونن در صورت داشتن شرایط لازم از قانون تک ماده استفاده کنن و در دو درس امتحان نهایی که مردود شدن بدون شرکت دوباره در امتحان آن در، نمره قبولی رو بگیرن .

 

 

احتمال تجدید شدن در امتحانات نهایی ممکنه برای خیلی از دانش آموزان بنا به بسیاری از علت ها مثل بیماری اتفاق بیفته. جبران کردن درس تجدید شده با توجه به قوانین آیین نامه نظام جدید آموزشی کار سختی نیست، حتی در بسیاری از مواقع میشه بدون امتحان دادن در خرداد و شهریور ماه با استفاده از قانون تبصره در درس مورد نظر عنوان قبولی رو کسب کرد.

در ادامه مطلب به صورت دقیق تر شرایط استفاده از تبصره بیان میشه، البته دانش آموزا بهتره بدونن که شرکت مجدد در امتحانات نهایی شهریورماه می تونه به نفع اونها باشه که در ادامه این مقاله توضیحات بیشتر در خصوص مردود و یا تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم و دوازدهم داده شده .

 

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم باید جدی گرفته بشه و برای جبران اون دانش آموز انگیزه پیدا کنه، زیرا نمره دروس تاثیر مستقیم در معدل کتبی دیپلم دارن و معدل کتبی دیپلم در کنکور سراسری تاثیر زیادی داره. اگه دانش آموزی بتونه تو امتحانات نهایی برای هر درس نمره بالایی رو کسب کنه می تونه از امکان تاثیر مثبت معدل در نتیجه کنکور استفاده کنه . که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین مقاله تاثیر معدل در کنکور سراسری رو بخونین.

 

حالا در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم 1400 اگه دانش آموز به هر دلیلی نمره کتبی امتحانات نهایی درس هایش بین ۷ تا ۱۰ شد، به شرط اینکه نمره سالانه او بالای ده بشه، در اون درس به عنوان فرد قبول شده پذیرفته میشه.

اگه دانش آموزی در یک یا دو تا از امتحان های نهایی نمره کمتر از ۷ بگیرد، در صورتی که نمره سالانه او بالاتر از ۱۰ باشه با استفاده از قانون تک ماده می تونه به عنوان قبول در درس مورد نظر پذیرفته بشه.

اگه دانش آموزی نمره سالانه یکی از درساش بین ۷ تا ۱۰ باشد، بدون توجه به این که در برگه امتحانی چه نمره ای را کسب کرده است با استفاده از تک ماده قبول میشه.

درصورتی که میانگین نمره های سالانه دانش آموزی کمتر از ۷ باشه و نمره برگه امتحانی او نیز کمتر از ۷ باشه در آن درس به عنوان مردود شناخته میشه.

در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی میشه برای شهریور ماه مجدداً در امتحانات شرکت کرد. از آنجا که نمره امتحانات نهایی هر درس 30 درصد در تراز کنکور همان درس تاثیر مثبت داره، به دانش آموزان پایه دوازدهم توصیه میشه که از قانون تک ماده به هیچ عنوان استفاده نکنن و از شانس دوباره برای شرکت در امتحانات استفاده کنن.

 

برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه توسط مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام میشه. در صورتی که دانش آموز در این امتحانات نمره بالاتر از نمره امتحانات نهایی خرداد ماه کسب کند؛ نمره شهریور ماه جایگزین نمره خرداد ماه در کارنامه خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط استفاده از قانون تک ماده می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: شرایط استفاده از تک ماده

 

 

تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم

تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم می تونه دانش آموز رو موقع انتخاب رشته با مشکل مواجه کنه. فرض کنید که دانش آموزی به رشته ریاضی و فیزیک علاقه مند است، ایجاد یک حادثه یا پیشامد غیر قابل پیش بینی می تونه باعث تجدید شدن دانش آموز تو درس فیزیک بشه.

تجدید شدن تو درس فیزیک اجازه ورود دانش آموز به رشته ریاضی و فیزیک را نمیده. در صورت ایجاد چنین اتفاقی دانش آموز می تونه با شرکت تو امتحانات شهریور ماه نمره قابل قبولی کسب کنه و مجوز ورود به رشته دلخواهش رو بگیره. حالا اگه درسی که دانش آموز در اون تجدید شده ، جزو دروس سرنوشت ساز برای رشته مورد علاقه اش نباشه، می تونه از قانون تک ماده استفاده کنه.

 

اگه دانش آموز در یک درس نمره قبولی کسب نکرده باشه اما معدل دانش آموز بالا باشه، سیستم به صورت خودکار درس تجدید شده را به عنوان قبول ثبت میکنه به شرط اونکه نمره درس قبول شده زیر هفت و یک نمره کمتر از ۷ نباشه.

در صورتی که دانش آموز معدل بالای دوازده داشته باشه اما با وجود معدل بالای ۱۲ در ۲ درس نمره ۷ و ۶ گرفته باشه، با استفاده از قانون تک ماده می تونه در این دو درس قبول بشه.

دانش آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که فقط برای دو تا از امتحانات نهایی که تجدید شدن، می تونن از قانون تک ماده استفاده کنن. اگه تعداد دروسی که در اونها تجدید شدن بیشتر از ۲ تا باشه باید در امتحانات شهریور ماه شرکت کنن.

 

نمره تابستانی برای قبولی نمره 10 است و از اونجا که نمره های دروس، تاثیر مهمی در انتخاب رشته دارن بهتره دانش آموزای نهم روی دروسی که قراره شهریور ماه امتحان بدن وقت و انرژی زیادی بذارن، چون با نمره 10 قبول میشن ولی مجوز ورود به رشته مورد نظر رو دریافت نمی کنن. با توجه به مثال قبل دانش آموزی که بخاطر نمره فیزیک نمی تونه وارد رشته ریاضی و فیزیک بشه باید در امتحان شهریور نمره قابل قبولی مثلا نمره بالای 16 رو باید کسب کنه.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم و دوازدهم  پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج امتحان نهایی


سوالات متداول


1- ✔️ در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم در چه صورتی امکان استفاده از تک ماده وجود داره ؟

✔️ در صورتی که نمره دانش آموز در برگه امتحانی بالای 7 باشه در صورت داشتن سایر شرایط، امکان استفاده از تک ماده وجود داره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

2- ✔️ در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی برای چند درس می تونین از قانون تک ماده استفاده کنیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، در صورت دارا بودن شرایط امکان تک ماده کردن دو درس در امتحانات نهایی وجود داره .

3- ✔️ دانش آموزان پایه نهم در چه صورتی نمی تونن از قانون تک ماده استفاده کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، در صورتی که در درسی که مرتبط به رشته مد نظر باشه تجدید بشن برای ورود به اون رشته باید مجدد در امتحانات شهریور شرکت کنن.

منبع : تجدید شدن در امتحانات نهایی





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: