شرایط شرکت در کنکور دکتری 1401
نوشته شده توسط : sevda

شرکت در آزمون دکتری سراسری و آزاد یه سری شرایطی داره که داوطلبایی که می خوان ثبت نام آزمون دکتری رو انجام بدن، باید قبل از اینکه واسه ثبت نام اقدام کنن، شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون دکتری رو بررسی داشته باشن که این شرایط تو دفترچه ثبت نام آزمون دکترا ۱۴۰۱ نوشته میشه .

 

 

آزمون دکتری هم مثل هر آزمون دیگه ای تو کشورمون، شرایط و محدودیت هایی واسه ثبت نام داره که به عنوان شرایط عمومی و اختصاصی تو دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نوشته میشه و تموم داوطلبایی که می خوان تو کنکور دکترا شرکت کنن باید دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ رو دانلود و با دقت مطالعه کنن .

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱، از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر میشه که تو اون شرایط شرکت در آزمون دکتری نوشته شده و داوطلبا حتما باید قبل از ثبت نام آزمون دکترا 1401 این دفترچه رو با دقت مطالعه کنن و از شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون دکتری مطلع بشن تا بعد از قبولی تو این مقطع دچار مشکل نشن.

با توجه اینکه آزمون سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده و دفترچه ثبت نام دکترا دانشگاه آزاد منتشر نمیشه، داوطلبایی که می خوان تو ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد۱۴۰۱ که در حقیقت با همون ثبت نام سراسری یکی هستش، شرکت کنن باید تموم شرایط ثبت نام دکترا رو داشته باشن. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون دکتری 1401 اشاره کردیم. با ما همراه باشین.

 

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401 که برسه، داوطلبا می تونن وارد سایت سازمان سنجش بشن و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری رو دانلود کنن و از شرایط ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ مطلع بشن که ما در ادامه به شرایط عمومی ثبت نام اشاره کردیم.

 

اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان گفته شده تو قانون.

انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات.

دشمنی نداشتن با نظام جمهوری اسلامی ایران.

نداشتن سابقه عضویت تو ساواک و فراماسونری و بازمانده های اونا.

نداشتن فساد اخلاقی.

نداشتن شهرت به انجام کارهای خـلاف شئونات شغلی و تحصیلی تو طول تحصیل یا زمان اشتغال.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

 

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱

گاهی با داوطلبایی مواجهیم که به خاطر اطلاع نداشتن از شرایط شرکت در آزمون دکتری، قبولیشون لغو میشه و اجازه ثبت نام تو واحد قبولیشون بهشون داده نمیشه. سازمان سنجش هر سال دفترچه ثبت نام آزمون دکتری رو منتشر و تو اون شرایط اختصاصی ثبت نام رو اعلام می کنه تا داوطلبا با اطلاعات کافی واسه ثبت نام آزمون دکترا اقدام کنن و دچار مشکل نشن. 

 

داوطلب باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی داشته یا مشغول به تحصیل تو سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی باشه. که در صورت دانشجو بودن باید تا 1400/06/31 فارغ التحصیل بشه.

 

رشته امتحانی که داوطلب تو دوره دکتری انتخاب می کنه باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومیشون و طبق ستون مربوط به رشته های مرتبط، جدول رشته ها و مواد امتحانی دفترچه ثبت نام آزمون دکترا باشه.

 

فارغ التحصیلا و دانشجوهای رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در آزمون دکتری، قبل از ثبت نام باید توجه داشته باشن که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خودشون رو مشخص و از نظر وزارت منعی واسه ثبت نام و شـرکت تو کنکور دکتری و در صورت قبولی واسه ادامه تحصیل نداشته باشن.

 

دانشجوهای شاغل به تحصیل تو مقطع دکتری تخصصی (ورودی های 99 و قبلش) در صورتی که پایان مهلت ثبت نام انصراف ندن، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون دکترا 1401 نیستن.

 

پذیرفته شده های نهایی دوره های روزانـه تو آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1400، حتی اگه ثبت نام نکنن و یا از رشته قبولی انصراف قطعی بدن هم مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمـون دکتـری تخصصـی ۱۴۰۱ (PHD) نیستن.

 

دانشجوهای سال آخر و یا فارغ التحصیلای مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای ( بجز فارغ التحصیلای کارشناسی ارشد پیوسته ، دکتـرای عمـومی دامپزشکی و دکترای پزشکی ) ، که معدل اونا کمتر از 14 باشه ، حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری رو ندارن.

 

طبق اطلاعیه سنجش دانشجوهای شاغل به تحصیل در دوره های غیرروزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایون) می تونن بدون انصراف از تحصیل، تو آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنن.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

مشاوره شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱

در بالا به مهمترین شرایط اختصاصی ثبت نام اشاره کردیم اما به داوطلبا تاکید می کنیم که واسه اطلاع از جزئیات و شرایط حتما دفترچه ثبت نام آزمون دکتری رو با دقت مطالعه کنن. تو این دفترچه اطلاعاتی راجع به سهمیه های موثر تو آزمون دکتری از جمله سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد، رزمندگان و مربیان درج شده که خوندنش به داوطلبان مشمول سهمیه توصیه میشه.

همچنین داوطلبا می تونن سوالاتشون رو در مورد شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسن و همچنین در صورت تمایل می تونن با خیال راحت ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1401 رو از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو به کارشناسای این مرکز بسپارین.

در ادامه بخوانید: تاثیر سهمیه در آزمون دکتری

 


سوالات متداول


1- ✔️ آیا داوطلبی که سال قبل دکترای روزانه قبول شده می تونه مجدد تو کنکور دکترا شرکت کنه؟

✔️ خیر، بر اساس شرایط ثبت نام آزمون دکترا  پذیرفته شدگان روزانه آزمون دکتری سال قبل، از ثبت نام دکتری سال بعد محرومه. بقیه شرایط ثبت نام آزمون دکتری رو می تونین تو متن مقاله بخونین.

2- ✔️ ثبت نام آزمون دکتری چه شرایطی داره؟

✔️ شرایط ثبت نام آزمون دکتری تو دفترچه ثبت نام این آزمون نوشته شده و داوطلبا می تونن برای کسب اطلاعات بیشتر متن مقاله رو بخونن.

3- ✔️ آیا شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با هم تفاوت داره؟

✔️ با توجه به اینکه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده، متقاضیای دانشگاه آزاد هم باید شرایط ثبت نام آزمون دکترا رو داشته باشن که این شرایط تو دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نوشته شده.

منبع : شرایط شرکت در کنکور دکتری 1401





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: