هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی
نوشته شده توسط : sevda

هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی برای مدارس دولتی کاملا رایگان و برای مدارس غیر انتفاعی طبق مبلغ مشخص شده توسط آموزش و پرورش با توجه به امکانات هر مدرسه متفاوته، البته پرداخت هزینه بیمه، سنجش سلامت و کتاب درسی برای دانش آموزا همه مدارس اجباریه .

 

 

هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی با توجه به نوع مدرسه تعیین میشه. مثلا هزینه ثبت نام در مدرسه غیر انتفاعی با هزینه ثبت نام کلاس اول دبستان تو مدرسه دولتی تفاوت زیادی داره. این میزان هزینه، تو مدرسه های دولتی توسط اداره آموزش و پرورش تعیین میشه و در مدرسه های غیر انتفاعی توسط دستورالعملای خاصی تعیین میشه.

با توجه به اینکه از اول خرداد ماه ثبت نام کلاس اولی ها شروع شده یکی از سوالای پرتکرار توی روند ثبت نام سوالای مربوط به هزینه ثبت نام اول دبستان می باشد که در ادامه این مقاله توضیحات بیشتر در این خصوص داده شده است .

 

هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی مدارس دولتی

اکثر والدین مدارس دولتی رو برای ثبت نام فرزندان کلاس اولی خود در نظر می گیرن. کاملا مشخصه که هزینه ثبت نام کلاس اول دبستان مدرسه های دولتی خیلی کمتر از مدرسه های غیر دولتی هست. والدین باید توجه داشته باشن که طبق قوانین آموزش و پرورش، مدیران مدرسه های دولتی به غیر از دریافت هزینه کتاب و بیمه دانش آموز نباید وجه دیگه ای رو از والدین طلب کنن.

والدین دانش آموزای مدرسه های دولتی می تونن به صورت داوطلبانه هزینه ای اضافه بر هزینه بیمه و کتاب رو پرداخت کنن. این موارد تو ماده 30 قانون آیین اجرایی مدارس ذکر شده است و مدیران حق تخلف از قانون رو ندارن و نباید وجه اضافه ای به مدیرای مدرسه پرداخت بشه مگر به صورت داوطلبانه و در قالب کمک به مدرسه.

برخی از مدیران ممکنه از والدین دانش آموزان مبالغ اضافی از جمله هزینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی، هزینه کلاس های فوق برنامه، هزینه پوشش مدرسه، هزینه هایی مثل سرویس ایاب وذهاب و تغذیه رو طلب کنن. والدین باید در نظر داشته باشن که پرداخت این هزینه ها به هیچ وجه اجباری نیست و مدیران نمی تونن والدین رو مجبور به پرداخت هزینه های اضافی کنن. در صورتی که دانش آموز نیاز به هزینه های اضافی مثل سرویس ایاب و ذهاب داشته باشه؛ باید با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان بعد از شروع سال تحصیلی این هزینه ها پرداخت بشه. 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام پایه اول ابتدایی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

بیشتر بخوانید: ثبت نام پایه اول ابتدایی

 

 

هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی مدارس غیر انتفاعی

هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی مدارس غیر انتفاعی با مدارس دولتی بسیار متفاوت است. خیلی از والدین به خاطر خلوت بودن مدرسه های غیر انتفاعی و بعضا رسیدگی بیشتر معلما به دانش آموزها تمایل دارن که فرزندانشون تو مدرسه های غیر دولتی ثبت نام بشن.

هزینه مدرسه های غیر انتفاعی یکسان نیست و با توجه به امکاناتی که دارن هزینه ها تعیین میشه. هزینه مدرسه های غیر انتفاعی هر شهر با شهر دیگه نیز متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ثبت نام مدرسه غیر انتفاعی شهر تهران تفاوت زیادی با هزینه ثبت نام مدرسه غیر انتفاعی شهر یزد یا قم داره.

خیلی از مدرسه های غیر انتفاعی امکانات آموزشی خاصی در اختیار دانش آموزانشون نمی ذارن و تنها فاکتور مثبتشون خلوت بودن مدرسه و سابقه خوب معلم است، در حالی که ممکنه یک مدرسه غیر انتفاعی علاوه بر کادر آموزشی مجرب امکاناتی مثل آزمایشگاه، سالن ورزشی، کارگاه و زمین بازی نیز داشته باشه و محیطی بسیار شاد رو برای دانش آموز فراهم کنه.

قطعا هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی این مدرسه ها با هم متفاوت است. از طرفی بعضی از مدرسه های غیر انتفاعی دو زبانه هستن و به همین خاطر هزینه آموزشی اونها چند برابر مدرسه های تک زبانه است. با وجود تمامی این نکات والدین باید بدونن که وزارت آموزش و پرورش برای شهریه این مدارس حداقل و حداکثر هزینه ای رو در نظر گرفته و مدارس نباید بیش از حداکثر میزان شهریه مصوب از والدین هزینه ای بگیرن.

 

برای اطلاع از شهریه مدارس غیرانتفاعی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: شهریه مدارس غیرانتفاعی

 

هزینه های لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

والدین باید سه هزینه اصلی را برای ثبت نام دانش آموز کلاس اولی خود بپردازند. هزینه کتب درسی، هزینه بیمه و هزینه سنجش سلامت . در صورتی که دانش آموز در مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام بشه به این هزینه ها مواردی اضافه خواهد شد.

 

هزینه سنجش سلامت هر ساله توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور برگزار میشه. دانش آموزانی که به دوره ی پیش دبستانی یا دبستان وارد میشن باید این سنجش رو پشت سر بذارن. سنجش سلامت برای دانش آموزای اول ابتدایی لازمه و بدون این مدارک ثبت نام نمیشن اما برای کودکان پیش دبستانی واجب نیست اما در صورتی که پیش دبستانی ها این سنجش ها رو پشت سر بذارن برای ورود به کلاس اول نیاز به سنجش مجدد ندارن.

هزینه ثبت نام سنجش سلامت هر ساله تغییر میکنه اما این هزینه برای سال تحصیلی 1401 -1400 50 هزار تومان است. یعنی والدین در هنگام ثبت نام فرزندشون برای سنجش سلامت باید 50 هزارتومان بپردازن. هزینه سنجش مجدد 30 هزار تومان است و هزینه تست جهش تحصیلی 150 هزار تومان مصوب شده است. هزینه سنجش سلامت برای کودکان عشایری مجانی است.

هزینه کتب درسی هر ساله متفاوت است و این هزینه توسط مدارس از والدین گرفته میشه البته والدین میتونن فرزند خودشون رو در سامانه توزیع کتب درسی به صورت فردی ثبت نام کنن و هزینه کتب رو مستقیا واریز کنن. والدین باید توجه داشته باشن که در صورت رغبت میتونن این کار رو انجام بدن و مدیران مدرسه نمیتونن والدین رو به کافی نت ارجاع بدن یا مجبور به ثبت نام اینترنتی کنن.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره هزینه لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۰ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین . 

در ادامه بخوانید: ثبت نام کتاب درس اول ابتدایی

 

سوالات متداول


1- ✔️ هزینه ثبت نام در پایه اول ابتدایی مدارس دولتی چقدره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد ، میزان هزینه ثبت نام برای دانش آموزان اول ابتدایی در مدارس دولتی رایگان است .

2- ✔️ مدارس غیرانتفاعی چه میزان هزینه ای برای ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی دریافت می کنن ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، این میزان هزینه در مدارس غیرانتفاعی توسط آموزش و پرورش تعیین میشه.

3- ✔️ هزینه های لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی شامل چه مواردیست ؟

✔️ هزینه های لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی شامل پرداخت بیمه، ثبت نام کتاب درسی و ثبت نام سنجش سلامته که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: