وسایل مورد نیاز کنکور
نوشته شده توسط : sevda

همه داوطلبا روز آزمون تعدادی وسایل و مدارک ضروری مثل : کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد ، مواد قندی و ... باید همراه خودشون داشته باشن . داشتن یکسری از این وسایل مثل کارت ورود به جلسه ضروری و اجباریه و در صورت همراه نداشتن اجازه آزمون دادن بهشون داده نمیشه .

 

 

به دلیل ظرفیت محدود و تقاضای بالای داوطلبا برای رشته و دانشگاه های خوب ، سازمان سنجش هر ساله برای پذیرش این دانشگاه ها اقدام به برگزاری آزمون هماهنگی متناسب با وضعیت تحصیلی دانش آموزا می کنه تا گزینش کاملا یکسانی برای رشته و دانشگاه های پر متقاضی داشته باشه .

یکی از سوالایی که روزای آخر ذهن داوطلبا رو به خودش مشغول کرده وسایلیه که باید سرجلسه آزمون همراهشون باشه . به خاطر اهمیتی که این لوازم ضروری سرجلسه آزمون دارن ، بهتره تا حتما قبل از روز برگزاری آزمون با اطلاع از این لوازم ، اقدام به تهیه و آماده سازی این وسایل کرده تا مشکلی براتون پیش نیاد . تو این مقاله به طور کامل درباره این لوازم ضروری توضیح دادیم پس همراهمون باشین !

 

11 وسیله مورد نیاز برای روز کنکور

همه داوطلبایی که تصمیم دارن تو کنکور سراسری شرکت کنن لازمه تا قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری یکسری وسایل لازم برای روز آزمون رو از قبل تهیه کنن و روز آزمون همراه خودشون داشته باشن .

 

1. کارت ورود به جلسه :

کارت ورود به جلسه یکی از مهم ترین مدارکی هستش که روز کنکور باید حتما همراهتون باشه . برای دریافت این کارت لازمه تا چند روز قبل از برگزاری کنکور وارد سایت سنجش شده و با اطلاعات ثبت نامیتون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنین . داوطلبایی که کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خودشون رو روز آزمون همراهشون نداشته باشن ، اجازه شرکت تو کنکور سراسری رو ندارن .

 

2. کارت شناسایی :

برای کنترل و مطابقت تصویر داوطلب ، اطلاعات کارت ورود به جلسه و اطلاعات فردی شناسنامه ای ، لازمه تا حتما یک کارت شناسایی همراهتون باشه . این کارت شناسایی باید کارت ملی باشه اما توصیه مشاورای تحصیلیکو به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامتونه . داوطلبایی که کارت ملی ندارن می تونن شناسنامشون رو همراه خودشون داشته باشن و مشکلی براشون پیش نمیاد .

 

3. ساعت مچی :

به خاطر اهمیت زمان سر جلسه آزمون بهتره تا حتما یک ساعت همراه خودتون داشته باشین تا بتونین زمان رو باهاش کنترل کنین و زمان رو از دست ندین .

بیشتر بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور

4. مداد نرم :

حتما 3 تا مداد مشکی نرم و تراشیده به همراه خودتون داشته باشین . برای این که پاک کردن مدادتون راحت تر باشه از مداد HB استفاده کنین . البته اگه تمایل به جواب دادن سوالا با اتود دارین ، مشکلی وجود نداره اما احتمال خراب شدن اتودتون رو هم در نظر بگیرین و حتما همراه خودتون مداد داشته باشین تا در صورت نیاز به مداد ، دچار مشکل نشین .

 

5. پاک کن :

برای این ، تو کنکور از مداد یا اتود استفاده می کنین تا در صورتی که تستی رو غلط جواب دادین بتونین پاک کنین و گزینه درست رو وارد کنین . همه داوطلبا سر جلسه آزمون ، پاک کن لازمشون میشه . بهتره تا 2 تا پاک کن همراه خودتون داشته باشین . پاک کنی رو همراه خودتون ببرین که پاک کن خوبی باشه و پاسخ برگتون رو الکی سیاه نکنه .

 

 

 

پرینت گواهی تایید سلامت

مطابق اطلاعیه سنجش همه داوطلبان آزمون سراسری 1400، لازمه تا از روز سه شنبه 28 مرداد ماه به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری ، اقدام کنن . تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1400هستش و داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنن .

حتما بخوانید: نحوه خودارزیابی

6. مداد تراش :

حتما یک تراش تیز همراه خودتون داشته باشین تا در صورتی که  لازم شد مدادتون رو بتراشین مشکلی براتون پیش نیاد .


7. سوزن ته گرد یا سنجاق قفلی :

سر جلسه آزمون لازمه تا حتما کارت ورود به جلسه خودتون رو رو سینتون وصل کنین . برای این کار هم احتیاج به سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد دارین .

 

8. مواد قندی :

برای جواب دادن به سوالای کنکور ، لازمه تا از فکرتون استفاده کنین و انرژیتون گرفته میشه . از اونجایی که زمان آزمون طولانیه ممکنه حتی احساس ضعف هم بهتون دست بده . پس بهتره تا حتما مقداری خوراکی قندی مثل شکلات ، بیسکوییت ، خرما و ... همراه خودتون داشته باشین .

البته توصیه مشاورای تحصیلیکو همراه داشتن مقداری خرما یا انجیر برای زمانیه که قندتون افتاده چون موادی که دارای قند طبیعی هستن خیلی سریع تر کمک می کنه تا انسولین خونتون بالا بیاد . حتما یک لقمه کوچیک نون و پنیر و خرما و گردو برای مواقعی که دچار ضعف شدین داشته باشین . به هیچ عنوان از خوراکی هایی که ممکنه دست و یا پاسخنامتون رو کثیف کنه همراه خودتون نبرین .

بیشتر بخوانید : بایدها و نبایدهای تغذیه شب امتحان

9. یک بطری آب و آبمیوه :

حتما همراه خودتون یک بطری آب خنک و یه بری آبمیوه یا شربت داشته باشین تا هر وقت احساس تشنگی کردین بتونین از آب یا آبمیوتون استفاده کنین . به هیچ عنوان بطری خودتون رو رو پاسخنامتون نزارین و حواستون باشه در بطری باز نمونه که یک وقت رو برگتون بریزه .

 

10. دستمال کاغذی یا پارچه ای :

ممکنه به هر دلیلی سر جلسه کنکور دستمال کاغذی یا پارچه ای لازمتون بشه پس بهتره تا همراه خودتون مقداری دستمال کاغذی و یه دونه دستمال پارچه ای داشته باشین .

 

لباس راحت و مناسب آزمون :

سعی کنین لباسی که برای جلسه کنکور می پوشین کاملا آزاد ، راحت و مناسب آزمون باشه . بهتره تا لباسی که می پوشین خنک باشه چون آزمون تو فصل تابستون برگزار میشه . اما حتما یک سویشرت همراه خودتون داشته باشین تا اگه یک وقت جاتون نزدیک به وسایل سرمایشی بود و سردتون شد باعث نشه تا اختلالی تو آزمونتون به وجود بیاد . البته خانم ها حتما باید مقنعه سرشون باشه .
توجه کنین که اگه به هر دلیلی صندلیتون اذیتتون می کرد حتما به مراقب گفته تا در صورت امکان جاتون رو عوض کرده یا مشکلتون رو برطرف کنن .

 

 

این که بتونین نتیجه خوبی تو آزمونتون کسب کنین ، لازمه تا حتما آزمون خودتون رو به خوبی مدیریت کنین . برای اطلاع از تکنیک های لازم برای مدیریت آزمون پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : نحوه مدیریت جلسه کنکور

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد لوازم مور نیاز سر جلسه آزمون ، جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم تا با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .


سوالات متداول


1- چه لوازمی روز برگزاری کنکور سراسری حتما باید همراهمون باشه ؟

روز برگزاری آزمون لازمه تا یکسری وسایل ضروری مثل : کارت ورود به جلسه ، کارت شناسایی ، مداد و ... همراهتون باشه که تو متن مقاله تمام این وسایل گفته شده .

2- نحوه پوشش سر جلسه کنکور چطور می تونه باشه ؟

 همون طور که تو متن مقاله گفته شده لباسی که برای جلسه کنکور می پوشین کاملا آزاد ، خنک ، راحت و مناسب آزمون باشه .

3- کارت ورود به جلسه کنکور رو چه زمانی میشه دریافت کرد ؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه لازمه تا چند روز قبل از برگزاری کنکور وارد سایت سنجش شده و با اطلاعات ثبت نامیتون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنین که نحوه دریافت اون تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

منبع : وسایل مورد نیاز کنکور





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: