ثبت نام کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ در بهمن ماه شروع شده و داوطلبایی که قصد ثبت نام در این آزمون رو دارن لازمه از یک سری اطلاعات مثل زمان، مدارک و از همه مهم تر شرایط ثبت نام مطلع باشن تا بتونن بدون هیچ دردسر و اشتباهی ثبت نامشون رو از طریق سایت سنجش انجام بدن. 

 

 

ثبت نام کنکور سراسری هر سال برای رقابت داوطلبا در پنج گروه آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان برگزار میشه. داوطلبایی که قصد شرکت در این رقابت بزرگ رو دارن می تونن در صورت داشتن تمام شرایط لازم، در زمان مشخص شده اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور کنن.

اما دونستن زمان، سایت، مدارک و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401 کمک میکنه تا داوطلبا با خیال راحت و بدون اشتباه و خطا ثبت نامشون رو انجام بدن. به همین دلیل ما در ادامه این مقاله در مورد تمام جزئیات ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

 

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

هر سال سازمان سنجش یه جدول زمان بندی منتشر میکنه که در اون زمان ثبت نام آزمونا برای اطلاع رسانی اعلام میشه. داوطلبایی که علاقمند به ثبت نام کنکور سراسری هستن باید پیگیر اطلاعیه های این سایت باشن تا از زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ باخبر بشن.

 

طبق این جدول زمان بندی سال گذشته ثبت نام کنکور سراسری 1401 از تاریخ 12 بهمن ماه شروع شد و داوطلبا فرصت داشتن که ثبت نامشون رو تا تاریخ 18 بهمن انجام بدن. هنوز اطلاعیه ای در خصوص آزمون سراسری ۱۴۰۱ منتشر نده اما پیش بینی می کنیم این ثبت نام نیز مثل هر سال در بهمن ماه انجام بگیره. البته با عضویت در کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو، می تونین از جدید ترین اخبار مربوط به این حوزه مطلع بشین.

 

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 این مقاله بروز رسانی میشه.

 

بعد از تموم شدن زمان ثبت نام سازمان سنجش با تمدید مهلت ثبت نام کنکور، فرصت یک دوباره به داوطلبایی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام در این آزمون نشدن و یا ثبت نامشون نیاز به ویرایش داره قرار میده که به محض اینکه زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ تمدید بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

 

به محض مشخص شدن فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1401 این مقاله بروز رسانی میشه.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور

 

 

شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

داوطلبایی که قصد ثبت نام کنکور رو دارن باید قبل از تکمیل فرم ثبت نام کنکور، ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری رو از سایت سنجش دانلود کرده و تمام شرایط و ضوابط نوشته شده در اون رو مطالعه کنن تا ببینن شرایط شرکت در کنکور رو دارن یا نه. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور ۱۴۰۱ رو گفتیم.

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

  1. اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی
  2. عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. نداشتن سابقه عضویت تو سازمان های غیر قانونی فراماسونری و اعقاب اونا
  4. عدم احراز فساد اخلاقی
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

1. داوطلبی که قصد داره در آزمون شرکت کنه باید یکی از مدارک زیر رو داشته باشه:

- گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
- دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که نهایتا تا تاریخ 1401/06/31 فارغ التحصیل بشه
- دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه
- و یا مدرک کاردانی یا همون فوق دیپلم

2. دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حق نداره در آزمون ثبت نام کنه مگه اینکه تا 1401/12/25 انصراف قطعی خودشو به دانشگاه محل تحصیلش اعلام کنه.

3. پذیرفته شده های دوره روزانه آزمون 1400، در صورت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ و شرکت در آزمون، فقط مجازن انتخاب رشته دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد رو انجام بدن چون از روزانه های کنکور 1401 محرومن.

 

برای مطالعه کامل شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱، می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1401، کد سوابق تحصیلیه که با کد دانش آموزی و کد منطقه دانش آموز از سایت dipcode.medu.ir قابل دریافته. البته این کد فقط شامل فارغ التحصیلای رشته های نظری که بعد از سال 84 مدرک دیپلمشون رو گرفتن، فارغ التحصیلای پیش دانشگاهی بعد از سال 91 و همینطور دانش آموزا و فارغ التحصیلای رشته های نظری سال دوازدهم میشه که باید کد سوابق تحصیلی خودشون رو از سایت dipcode.medu.ir دریافت کنن.

 

مدارک دیگه ای مثل شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده که بعد از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور 1401 از طریق لینک فعال در سایت سنجش دریافت میشه، شناسنامه و کارت ملی، کد منطقه و کد پستی محل سکونت، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبای مرد، معدل کتبی و معدل کل دیپلم، کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران، کد رهگیری داوطلبای غیر ایرانی و فایل عکس اسکن شده برای ثبت نام لازمه و به داوطلبا توصیه می کنیم قبل از شروع ثبت نام، مدارک لازم رو تهیه کنن تا دچار مشکل نشن.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

یکی از راه های ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شرکت در کنکور سراسریه ولی قطعا تنها راه ممکن نیس! طبق اطلاعیه سازمان سنجش تقریبا بیش از 85 درصد رشته محل ها، از طریق بدون کنکور پذیرش می کنن و داوطلبا می تونن با بررسی لیست رشته های بدون کنکور سراسری و همینطور لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نامشون رو در رشته محل مورد علاقشون انجام بدن.

 

با توجه به توضیحات بالا بازم اگه دربارهثبت نام کنکور 1401 سوالی براتون پیش اومد میتونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با ما در ارتباط باشین و تموم سوالاتتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین و حتی با خیال راحت ثبت نامتون رو به ما بسپارین.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور آزاد

 


سوالات متداول


1- ✔️ ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام در بهمن ماه انجام میشه که زمان دقیق شروع ثبت نام رو در این مقاله گفتیم.

2- ✔️ آیا دانشجوی روزانه می تونه تو کنکور سراسری ثبت نام کنه ؟

✔️ طبق شرایطی که تو این مقاله به طور کامل گفته شده ، در صورتی که تا زمان مشخص شده از دانشگاه محل قبولی قبلیش انصراف بده می تونه در کنکور ثبت نام کنه .

3- ✔️ آیا کد سوابق تحصیلی دیپلم شامل حال همه داوطلبای ثبت نام کننده آزمون سراسری میشه؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله گفتیم، کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط مخصوص فارغ التحصیل های دیپلم نظریه.

منبع : ثبت نام کنکور ۱۴۰۱





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: