ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه تبریز
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه تبریز در تمامی رشته / گرایش های دوره روزانه مقطع دکتری این دانشگاه برای سال 99 - 1400 از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می کند .

  • شرایط ثبت نام :

1- در زمان انتشار فراخوان ، نباید بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی گذشته باشد . لذا دانش آموختگانی که پیش از تاریخ 10 اردیبهشت 97 فارغ التحصیل شده اند ، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند .

2- دانشجویان متقاضی پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل شوند .

3- پذیرش متقاضیان صرفا در همان رشته مقطع کارشناسی ارشد یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی مربوطه امکان پذیر است .

4- متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد هستند ، بایستی به استثنای پایان نامه ، کلید واحدهای درسی خود اعم از سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشند .

5- متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد معادل نمی توانند در این فراخوان شرکت نمایند .

6- پذیرش متقاضیان حائز شرایط ، در دوره های روزانه مقطع دکتری و بدون اخذ شهریه صورت می گیرد .

7- اعداد مبنا به عنوان حداقل میانگین کل مورد نیاز در دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ( بدون احتساب نمره پایان نامه ) برای متقاضیان شرکت در این فراخوان ، به ترتیب ۱۶ و ۱۷ هستند که به شرح جدول (1) ترازبندی می شوند .

8- کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی ( با حداکثر امتیاز 40 ) ، سوابق آموزشی ( یا حداکثر امتیاز 30 ) و مصاحبه دکتری ( با حداکثر امتیاز 30 ) طبق جداول (2) تا (4) برای پذیرش ضروری است .

9- کسب حداقل 4 امتیاز از مجموع دو بند شامل بند (1) جدول (2) چاپ مقاله علمی – پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و خارجی و بند (1) جدول (3-3) عضویت در گروه حمایت از استعدادهای درخشان برای پذیرش ضروری است .

10- پذیرفته شدگان بایستی پیش از آزمون جامع دوره دکتری ، حداقل نمره آزمون زبان را مطابق جدول (5) کسب نمایند .

11- ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان ، برابر با ۲۰٪ ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری ورود به مقطع دکتری در هر کدام از کد رشته – محل های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است .

12- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست . لذا پس از تأیید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده ، امکان تغییر رشته و دانشگاه ، حتی در صورت موافقت دانشگاه ها ، میسر نخواهد بود .

13- متقاضیان محترم بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی ، نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند .

14- مطایق ابلاغیه سازمان سنجش آموزش کشور ، اتباع غیرایرانی نمی توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر استفاده کنند .

15- پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان ، در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند .

16- شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز در دوره دکتری سال تحصیلی 99 - 1400 ، در جلسه 664 شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز مورخ 30 فروردین 99 مطرح و پس از بحث و بررسی ، مورد تصویب قرار گرفته است .

 

  • تهیه و ارسال مدارک :

متقاضیان محترم بایستی مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 21 تیر 99 از طریق پست سفارشی یا پیشتاز برای گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز به آدرس تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، دانشگاه تبریز ، ساختمان کتابخانه مرکزی ، طبقه ۱ ، گروه حمایت از استعدادهای درخشان ، کد پستی : ۵۱۶۶۶۱۶۴۷۱ ارسال نمایند .

- روی پاکت حتما قید شود : مدارک مربوط به پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری سال تحصیلی 99 - 1400

- هزینه ثبت نام ، به مبلغ 1/300/000 ریال ( یکصد و سی هزار تومان ) ، بایستی از طریق سامانه پرداخت اینترنتی وجوه دانشگاه تبریز به آدرس https://portal.tabrizu.ac.ir/payment با انتخاب گروه حمایت از استعداد های درخشان از منوی واحد / دانشکده و انتخاب " پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری " از منوی درآمد ، پرداخت شده و رسید واریز به همراه مدارک ارسال شود .

- متقاضیانی که تمایل دارند پرونده آن ها برای پذیرش در بیش از یک گرایش / رشته بررسی شود ، بایستی از کلیه مدارک خواسته شده به تعداد رشته / گرایش های درخواستی تهیه نمایند ، ضمنا متقاضیانی که در فرم ثبت نام رشته / گرایش هایی از دو دانشکده / پژوهشکده متفاوت را انتخاب کرده اند می بایست هزینه ثبت نام را نیز به صورت جداگانه پرداخت و تمامی رسید های واریزی را به همراه مدارک ارسال نمایند .

منبع : ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه تبریز





:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: