بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی 1400
نوشته شده توسط : sevda

بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته انسانی 1400  ارزش و اهمیت هر درس، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه. دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس با توجه به سختی یا آسونی اختصاص بدن.

 

 

با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن. این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن.

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 1400 می کنه. دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون در این امتحانات بیشتر میشه و در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن. 

پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته انسانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه، تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

 

 

بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

امتحانات سال یازدهم رشته انسانی به صورت داخلی مدارس برگزار می شه، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با اطلاع از بارم بندی امتحانات یازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. با توجه به کتاب های درسی یازدهم انسانی در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم انسانی رو برای دانش آموزای یازدهمی توضیح دادیم.

 

  • بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم انسانی 1400 :

 

 بارم بندی درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم انسانی :

 

امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره

دروس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم پایانی نوبت دوم، شهریور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم 5 5 2
سوم و چهارم 6 3
پنجم و ششم 5 2.5
هفتم و هشتم   3.5 2.5
نهم و دهم 4.5 3.5
 یازدهم و دوازدهم 3 2.5
جمع 16 16 16

 

 بارم بندی درس عربی 2 پایه یازدهم انسانی :

 

نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پایان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی موضوع نمره جمع
مهارت های واژه شناسی نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله 0.5 2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب ) 0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد ) 0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده ) 0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن، تمرین و بخش " اعلمو " 5 7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله ) 0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی ) 1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده، ماضی نقلی، ماضی استمراری، امر، نهی، نفی، مستقبل، مجهول، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های سادهای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر  1.5 7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد ) 0.75
تشخیص اسم مکان و ترجمۀ آن در جمله 0.5
تشخیص اسم تفضیل و ترجمۀ دقیق آن در جمله 1
ترجمۀ دقیق جملۀ با اسلوب شرط 1
تشخیص فعل شرط و جواب آن 0.5
ترجمۀ دقیق دو اسم معرفه و نکره در عبارتی که زیرش خط کشیده شده است . 0.5
تشخیص محلّ اعرابی ( فاعل، مفعول، مبتدا، خبر، مضافٌ الیه، صفت، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر) 1
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه 0.5
عدد اصلی یا ترتیبی 0.25
د : مهارت درک و فهم سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد . یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای) 1.5 3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده . یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد . 1.5
ه : مهارت مکالمه پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده 0.25 0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت- های کتاب (، پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... ) 0.25

 

نوبت دوم 
مهارت های زبانی موضوع نمره جمع
مهارت های واژه شناسی نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله 0.5 2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب ) 0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد ) 0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده ) 0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن، تمرین و بخش " اعلمو " 5 7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله ) 0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی ) 1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده، ماضی نقلی، ماضی استمراری، امر، نهی، نفی، مستقبل، مجهول، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های سادهای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر  1 7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد ) 0.5
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضیل و اسم مکان 1
اسلوب شرط ، تعیین فعل یا جواب شرط یا ترجمۀ دقیق اسلوب شرط 0.5
ترجمۀ دقیق جملۀ بعد از اسم نکره و سایر قواعد درس پنجم 0.5
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " أَنْ، لَنْ، کَی، لِکَی، حَتَّی " در جمله یا یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف 1
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " لَمْ، لِ ، لا " یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف 1
ترجمۀ دقیق افعال ناقصه " کانَ، صارَ، لَیْسَ " در جمله . تأکید در طرّاحی سؤال بر شکل های مختلف فعل کانَ است . 1
محلّ اِعرابی " تشخیص نقش کلمات : فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ الیه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "
1
د : مهارت درک و فهم سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای) 1.5 3
درک مطلب ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی ؛ یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد . 1.5
ه : مهارت مکالمه پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده 0.25 0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند (جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت- های کتاب (، پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... ) 0.25

 

 بارم بندی درس فارسی 2 پایه یازدهم انسانی :

 

ردیف قلمروها موضوع  نمره
1 زبانی 7 معنی واژه 1.5
املا واژه 1.5
دستور 4
2 ادبی 5 آرایه های ادبی 2.5
تاریخ ادبیات 1
حفظ شعر 1.5
3 فکری 8 درک مطلب 4
معنی و مفهوم نثر 2
معنی و مفهوم نظم 2
جمع 20

 

 بارم بندی درس نگارش 2 پایه یازدهم انسانی :

 

ردیف موضوع سنجه های ارزشیابی نمره
1 بازشناسی   2
2 تولید متن 1 خوش آغازی ( جذّابیّت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلّی ازمحتوای نوشته ) 1
 پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ، بیان ساده و صمیمی - بیان احساس
متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و  نگاه نو
9
خوش فرجامی ، جمع بندی مطالب- تاثیر گذاری و تفکّر برانگیز
بودن
1
 رعایت نشانه های نگارشی 1
املای واژگان ، نداشتن غلط املایی 2
3 سازه های نوشتاری مثل نویسی/ حکایت نگاری/ شعر گردانی ، درک و دریافت هسته معنایی
مثل،حکایت و شعر- پروراندن موضوع
3
رعایت املا و نشانه های نگارشی 1
جمع 20
 
 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پایه یازدهم انسانی :

 

ردیف موضوع  نمره
1 تاریخ ادبیات 2
سبک شناسی 2
2 موسیقی 6
3 زیبایی شناسی 6
4 نقد و تحلیل نظم و نثر 4
جمع 20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پایه یازدهم انسانی : 

 

ردیف موضوع  نمره
1 speaking 4
2 listening 4
3 reading 4
4 writing 4
5 grammar 2
6 vocabulary 2
جمع 20

 

داوطلبایی که شب های امتحان و در جلسه امتحانات خیلی استرس دارن، برای مقاله با اون، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: 5 روش مقابله با استرس امتحان

 

 

 

 

 

بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم انسانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 همونطور که میدونین، سال یازدهم و امتحانات اون، به اندازه امتحانات نهایی سال دوازدهم مهمه و دانش آموزا باید تمام تلاش خودشون رو برای گرفتن بالاترین نمرات در این امتحانات، استفاده کنن چون که نمرات اونا برای معدل نهایی دبیرستان تاثیر زیادی داره. در این قسمت، ادامه بارم بندی دروس پایه یازدهم انسانی سال تحصیلی 1400 رو برای دانش آموزا قرار دادیم.

 

  بارم بندی درس روان شناسی پایه یازدهم انسانی :

 

شماره درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم شهریور
1 3.5 / 4.5 4 2
2 4.5 / 5.5 2
3 4.5 / 5.5 2.5
4 6 / 5 3
5   3.5 / 4 2.5
6 3.5 / 4 2.5
7 5.5 / 6 3.5
8 3 2

 

  بارم بندی درس فلسفه پایه یازدهم انسانی :

 

عنوان درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم و شهریور
چیستی فلسفه 4 2
ریشه و شاخه های فلسفه 3 1
فلسفه و زندگی 4 1
آغاز تاریخی فلسفه 3 1
زندگی بر اساس اندیشه 3 1
امکان شناخت 3 1
ابزارهای شناخت   3
نگاهی به تاریخچه معرفت 3
چیستی انسان 1 1
چیستی انسان 2 2
انسان ، موجود اخلاق گرا 3

 

 بارم بندی درس جغرافیا 2 پایه یازدهم انسانی : 

 

شماره درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم ، شهریور
1 2 4
2 2
3 4
4 4
5 4
6 4
7   3
8 3.5
9 3
10 3.5
11 3

 

 بارم بندی درس تاریخ 2 پایه یازدهم انسانی : 

 

شماره درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم و شهریور
1 3-1 3-0 5
2 2-1 2-0
3 3-1 3-0
4 3-1 3-0
5 3-1 3-0 5
6 3-1 3-0
7 3-1 3-0
8 3-1 3-0
9   3-1 15
10 3-1
11 2-1
12 2-1
13 3-1
14 3-1
15 3-1
16 3-1

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 2 پایه یازدهم انسانی : 

 

شماره درس نوبت اول نوبت دوم شهریور و دی ماه
1 2.5 5 1
2 2.5 1
3 2.5 1
4 2.5 1
5 2.5 1
6 2.5 1.5
7 2.5 1.5
8 2.5 1.5
9   2 1.5
10 2 1.5
11 2 1.5
12 2 1.5
13 2.5 1.5
14 2 1.5
15 2.5 1.5

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم انسانی :

 

از اونجایی که این درس جزو درسای سخت رشت انسانی به حساب میاد با دونستن نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی به راحتی می تونین به نمره ایده آلتون برسین.

 

شماره فصل نوبت اول  نوبت دوم شهریور و دی 
1 13 8 6.5
2 7 ( تا آخر ص 44) 8 8
3   7

5.5

 

 بارم بندی درس انسان و محیط زیست پایه یازدهم انسانی :

 

شماره درس نوبت اول دی ماه نمره نوبت دوم دی ماه نمره
1 5 20 1.25 5
2 5 1.25
3 5 1.25
4 5 1.25
5     5 15
6 5
7 5

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو در زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته تجربی و بارم بندی پایه یازدهم رشته ریاضی راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین.

 

دانش آموزایی که میخوان برای دریافت کتاب های درسی رشته خودشون ثبت نام کنن، می تونن برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنن.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کتاب های درسی یازدهم

 

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن؟  

✔️ این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه؟  

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن.

3- ✔️ آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن؟

✔️ دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن، که در این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده.

منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم انسانی 1400





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: