اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : sevda

نتایج کنکور سراسری 1401 در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام میشه. نتایج اولیه کنکور سراسری حدودا یک ماه بعد از زمان برگزاری آزمون در مرداد ماه و نتایج نهایی کنکور حدودا یک ماه بعد از انتخاب رشته و در اواخر شهریور از طریق سایت سنجش اعلام میشن. داوطلبا می تونن با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سایت، نتایج کنکور ۱۴۰۱ رو ببینن.

 

 

نتایج اولیه کنکور سراسری معمولا یک ماه بعد از زمان برگزاری و نتایج نهایی این آزمون حدودا یک ماه بعد از فرایند انتخاب رشته در سایت سنجش اعلام میشه و همه داوطلبایی که در کنکور سراسری 1401 ثبت نام و شرکت کردن، می تونن با ورود به سایت سنجش و وارد کردن اطلاعات لازم، نتایج کنکور ۱۴۰۱ خودشون رو ببینن.

این آزمون سراسری برای خیلی از دانش آموزای دوازدهم و دیگر داوطلب های این آزمون مهمه چون با قبولی در این آزمون می تونن به دانشگاه های دولتی و برتر کشور راه پیدا کنن، به همین دلیل تمامی داوطلب هایی که در این آزمون شرکت می کنن، دوست دارن که نتیجه خوشایندی رو در این آزمون سراسری کسب کنن.

خیلی از داوطلبا در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1401 اطلاع ندارن و نمی دونن که چه زمانی و چه جوری می تونن از نتیجه این آزمون مطلع بشن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ توضیح دادیم. تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

از اونجایی که سازمان سنجش مجری برگزار کننده کنکور سراسریه، بنابراین اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور 1401 مثل بقیه مراحل این آزمون سراسری، از طریق سایت سنجش انجام میشه و داوطلبا می تونن با اطلاعات ثبت نامشون وارد این سایت بشن و نتایج خودشون رو در زمانی که اعلام شده، مشاهده کنن.

 

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

همون طور که گفته شد، نتایج اولیه کنکور سراسری، حدودا تا یک ماه بعد از زمان برگزاری آزمون اعلام میشه. سال گذشته این آزمون در تیر ماه برگزار شد، در نتیجه تمامی مراحل مانند اعلام نتایج اولیه، نهایی و انتخاب رشته در موعد مقرر انجام شد. هنوز زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام نشده اما پیش بینی می کنیم اواسط مرداد ماه 1401 شاهد انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ باشیم. به داوطلبای کنکور 1401 پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرامی کنکور تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه زمان اعلام نتایج کنکور مشخص شد، ازش با خبر شده و جواب اولیه کنکور سراسری 1401 رو خیلی سریع ببینن.

 

 

  • مراحل مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت سازمان سنجش و بخش سراسری

  2. انتخاب لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401

  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده و دریافت جواب کنکور

  • راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401:

 

داوطلبا اول وارد سایت sanjesh.org بشن و روی گزینه " سراسری " از منوی سمت راست کلیک کنن.

 

نتایج کنکور سراسری 1401

 

در مرحله بعدی وارد لینک " کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401 " بشن.

 

جواب کنکور سراسری 1401 - 1402

 

 در این مرحله داوطلبا می تونن، با یکی از سه روش زیر، نتایج اولیه کنکور رو ببینن.

 

روش اول : شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد 

روش دوم : شماره پرونده، کد رهگیری، شماره شناسنامه 

روش سوم : شماره پرونده، شماره سریال، شماره شناسنامه

 

زمان اعلام نتایج کنکور 1400

 

 

تصاویر بالا مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور سال های گذشته است، به محض ایجاد تغییر در این مراحل، راهنمای تصویری بالا بروزرسانی می شه. همچنین بعد از فعال شدن لینک اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 در این قسمت، قرار داده میشه.

 

در نهایت می تونین کارنامه اولیه کنکور سراسری رو ببینین که برای اطلاع از جزئیات و قسمت های کارنامه تون مقاله توضیحات کارنامه کنکور سراسری رو مطالعه کنین. 

 

 

 

 

 

زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبایی که زمان انتخاب رشته آزمون سراسری موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته شدن، بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 بی صبرانه منتظر اعلام نتایج نهایی این کنکور سراسری 1401 هستن تا بعد از مشاهده نتایج کنکور سراسری متوجه بشن، تونستن در رشته محل دلخواهشون قبول بشن یا نه.

  • زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

سال گذشته با توجه به برگزاری این آزمون در زمان اعلام شده قبلی، نتایج نهایی با کمی تاخیر و اوایل مهر ماه 1400 اعلام شد. هنوز زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 مشخص نشده اما پیش بینی می کنیم این نتایج مثل هر سال اواخر شهریور ماه اعلام بشه. پیشنهاد می کنیم،

 

  • مراحل مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ بطور خلاصه
  1. ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org
  2. کلیک روی گزینه نتایج نهایی آزمون سراسری 1400
  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  4. مشاهده نتیجه

  • راهنمای تصویری ​نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

 

داوطلبا باید ابتدا وارد سایت سنجش شده و روی لینک " نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1401 " کلیک کنن.

 

 زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

 

 در این قسمت، داوطلبا می تونن با انتخاب یکی از دو روش زیر، وارد کردن عبارت امنیتی و کلیک روی گزینه مشاهده نتیجه، نتیجه قبولی خودشون رو ببینن.

 

روش اول : شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

 

روش دوم : شماره پرونده و شماره شناسنامه 

 

 زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

 

اگه در یکی از کد رشته محل های انتخابی تون قبول شده باشن، مطابق شکل زیر در یک ستون کد رشته محل قبولی و در ستون دوم، اسم رشته، دوره و محل قبولی مشخص میشه.

 

 زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

 

اما اگه داوطلبای کنکور سراسری 1401 در هیچ کدوم از کد رشته محل های انتخابی تون قبول نشده باشن، مطابق شکل در ستون کد رشته علامت " --- " و در ستون دوم کلمه مردود نوشته میشه.

 

 زمان اعلام نتایج کنکور 1401

 

 

تصاویر بالا مربوط به اعلام نتایج نهایی کنکور سال های گذشته است، به محض ایجاد تغییر در این مراحل، راهنمای تصویری بالا بروزرسانی می شه. همچنین بعد از فعال شدن لینک اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 در این قسمت، قرار داده میشه.

 

داوطلبین کنکور سراسری امسال، برای مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور سراسری 1401 می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : اسامی قبول شدگان کنکور

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

هر سال بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1401 داوطلبایی که از نتیجه خودشون راضی نیستن، نسبت به این نتایج اعتراض دارن و به دنبال راهی هستن تا اعتراض خودشون رو به سازمان سنجش اعلام کنن. به همین دلیل این سازمان، هر سال مدتی بعد از اینکه نتایج کنکور سراسری اعلام میشه، برای تموم داوطلبا امکانی رو فراهم می کنه تا داوطلبا بتونن اعتراض و شکایت هاشون در رابطه با نتایج کنکور رو با این سازمان در میون بزارن.

 

داوطلبایی که به نمره و رتبه شون اعتراض دارن، می تونن بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری درخواست تقاضای بررسی مجدد نمره رو از طریق لینک مشخص شده، در سایت سنجش ثبت کنن. همچنین داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته در هیچ رشته محلی قبول نشدن و یا نسبت به رشته محل قبولیشون اعتراضیدارن، می تونن یکی از دو مورد اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های انتخابی و یا اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های بالاتر رو ثبت کنن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 جواب بدن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و حتی مشاهده نتیجه کنکورتون رو به این کارشناسا بسپارین.

 

سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور، لینک دسترسی به کارنامه سبز کنکور سراسری 1401 رو فعال میکنه تا داوطلبا بتونن رتبه خودشون و رتبه آخرین نفر قبولی در همه کد رشته محل انتخابی در فرم انتخاب رشته رو بررسی کنن. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد کارنامه سبز خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

در ادامه بخوانید : کارنامه سبز کنکور

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ اگه به نتیجه کنکور سراسری 1401 اعتراض داشته باشیم، باید چیکار کنیم؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، داوطلبا می تونن از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، اعتراضشون رو ثبت کنن.

2- ✔️ اگه اطلاعاتمون رو گم کرده باشیم، چه جوری می تونیم جواب کنکور سراسری 1401 رو ببینیم؟

✔️ داوطلبا می تونن از طریق سایت سازمان سنجش، اطلاعاتشون رو مجدد بازیابی کنن که در این مقاله توضیحات کامل داده شده.

3- ✔️ نتایج کنکور سراسری سال 1401 - 1402 چه زمانی اعلام میشه؟

✔️ نتایج اولیه کنکور سراسری حدودا یک ماه بعد ار زمان برگزاری کنکور و نتایج نهایی هم معمولا یک ماه بعد از انتخاب رشته اعلام میشه که زمان دقیق اعلام نتایج در این مقاله گفته شده.

منبع : اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: