دفترچه انتخاب رشته کنکور
نوشته شده توسط : sevda

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روزهایی که سازمان سنجش اعلام میکنه، در سایت سنجش منتشر میشه و داوطلبایی که تصمیم به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور خودشون دارن، باید این دفترچه رو دانلود و با مطالعه اون از شرایط و ضوابط و لیست رشته محل های ارائه شده در گروه آزمایشی خودشون، مطلع بشن.

 

 

مطابق روال سال های گذشته متقاضیای کنکور سراسری ۱۴۰۱ که طبق کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته شدن، باید بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 رشته های مد نظرشون رو انتخاب و بعد از فعال شدن لینک انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم اینترنتی خودشون اقدام کنن. این دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 برای هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت مجزا منتشر میشه و داوطلبا برای بررسی لیست رشته محل های ارائه شده، باید این دفترچه رو از سایت سنجش دانلود کنن.

 

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 هنوز منتشر نشده، در صورت انتشار این دفترچه لینک دانلودش رو در این قسمت قرار میدیم.


از اونجایی که اطلاعات مهمی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده ولی داوطبا معمولا از مطالعه کامل این دفترچه غفلت می کنن، در این مقاله علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در کلیه رشته های گروه آزمایشی، توضیح مختصری درباره قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته که معمولا از دید داوطلبان دور میمونه رو توضیح دادیم. همچنین در ادامه این مقاله درباره جزئیات این دفترچه برای داوطلبا به طور کامل توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین!

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 معمولا یکی دو روز قبل از شروع شدن انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قرار می گیره و همه داوطلبایی که می خوان فرم انتخاب رشته رو پر کنن، حتما باید این دفترچه رو دانلود و به طور کامل قسمت های مختلفش رو مطالعه کنن. دفترچه انتخاب رشته کنکور سال گذشته در مرداد ماه روی سایت سنجش قرار گرفت. از اونجایی که بعد از انتشار دفترچه نوبت به مرحله مهم انتخاب رشته میرسه، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو بشین تا از تمامی اخبار مربوط به این موضوع باخبر بشین.

 

با توجه به اینکه هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401  منتشر نشده، پیش بینی می کنیم مانند سال گذشته در مرداد ماه شاهد انتشار دفترچه این کنکور باشیم. در جدول زیر لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 رو  قرار دادیم تا داوطلبا بتونن تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 منتشر بشه، از حدود تقریبی ظرفیت و رشته محل های ارائه شده مطلع بشن.

 

لینک دانلود دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر و زبان 1400
لینک دانلود بخش پیوست های دفترچه انتخاب رشته 1400

 

به داوطلبای این آزمون پیشنهاد می کنیم، برای اینکه بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 بتونن فرم انتخاب رشتتون رو کامل و بی نقص پر کنن و از معنی تمامی اطلاعات موجود در انتخاب رشته مطلع باشن، حتما مقاله زیر رو بخونن.

بیشتر بخوانید :  راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

شرایط دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

بعد از انتشار دفترچه راهنمای کنکور سراسری 1401 داوطلبان وارد مرحله حساس انتخاب رشته کنکور سراسری میشن. داوطلبا می تونن بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ حداکثر 150 رشته محل رو با توجه به وضعیت مجاز بودن خودشون از بین رشته محل های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان از دفترچه راهنمای کنکور 1401 انتخاب کرده و در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش فرم اینترنتی انتخاب رشته خودشون رو تکمیل کنن.

 

قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای تمامی 5 گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) یکسانه و در مورد توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 ضوابط، شرایط  و مقررات مخصوص انتخاب رشته این آزمون توضیح داده شده که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

 

داوطلبا بعد از اولویت بندی انتخاب های خود بر اساس علاقه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنن و از منوی سمت راست بخش سراسری وارد لینک انتخاب رشته آزمون سراسری بشن و بعد از وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده (شماره پرونده، شماره داوطلبی، شماره رهگیری) نسبت به درج کد رشته محل های انتخابی اقدام کنن. کارشناسان تحصیلیکو در مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری آماده ارائه خدمات به داوطلبای این آزمون هستن.

 

داوطلبایی که قصد انتخاب رشته برای کنکور سراسری 1401 رو دارن، باید حداقل دارای یکی از مدارکی که در دفترچه انتخاب رشته نام برده شده، باشن:

 

دیپلم چهار ساله نظام قدیم

 

مدرک پیش دانشگاهی

 

مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

 

دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (6 - 3 - 3)

 

بر اساس قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبای « مرد » برای شرکت در کنکور، لازمه یکی از شرایط مندرج کد نظام وظیفه در دفترچه رو داشته باشن. همچنین، سنجش هر ساله سهمیه های مختلفی از جمله سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و سهمیه بهیار، سهمیه کارمندان، سهمیه بهیار، سهمیه مناطق سیل زده و زلزله زده و سهمیه مناطق رو برای داوطلبان کنکور سراسری تحت عنوان سهمیه های کنکور سراسری در نظر می گیره که میزان تاثیر و حد نصاب قبولی هر کدوم از اینا در دفترچه ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 قرار گرفته.

 

داوطلبایی که مورد یا مواردی از کد رشته ها رو به طور اشتباه در فرم انتخاب رشته خودشون وارد کردن، می تونن مقاله زیر رو برای تصحیح اشتباه خودشون، مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید :  اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از سه بخش تشکیل شده که داوطلبا می تونن با مطالعه این دفترچه از تمام شرایط و ضوابط، لیست رشته محل های ارائه شده و شرایط خاص هر دانشگاه مطلع بشن. همونطور که توضیح دادیم، این دفترچه برای گروه های آزمایشی مختلف به طور مجزا منتشر میشه. به طور کلی :

 

 بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور شامل توضیح شرایطی مثل بومی گزینی، تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته، تاثیر سهمیه، جزئیات کارنامه کنکور و نحوه گزینش انتخاب رشته توضیح داده شده. در بخش دوم این دفترچه، لیست تمامی رشته محل های مختلف در دوره های مختلف که در کنکور ۱۴۰۱ دانشجو می پذیرن، برای داوطلبا نوشته شده. و در بخش سوم این دفترچه هم توضیحاتی مثل امکانات رفاهی دانشگاه ها، شرایط اختصاصی بعضی از دانشگاه ها، آدرس دانشگاه ها و ... قرار داده شده.

 

اگه بعد از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در خصوص دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبا پیش اومده، می تونن با تماس از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرن. داوطلبای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 می تونن از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین. همچنین می تونن در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو باشن تا از تمامی اطلاعیه ها در کمترین زمان ممکن، باخبر بشن.

 

اگه متقاضی انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد هم هستین، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اطلاع از تمامی موارد مربوط به این انتخاب رشته، می تونین مقاله زیر رو مطالعه کنین. 

در ادامه بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ این دفترچه معمولا همزمان با انتخاب رشته منتشر میشه که زمان دقیق انتشار در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 در چه سایتی منتشر میشه؟

✔️ این دفترچه در سایت سازمان سنجش منتشر میشه که لینک دانلود دفترچه در این مقاله قرار داده میشه.

3- ✔️ چه جوری می تونیم از لیست رشته محل هایی که برای کنکور سراسری دانشجو میگیرن دسترسی داشته باشیم؟

✔️ داوطلبا با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور می تونن از لیست همه رشته محل های ارائه شده مطلع بشن.

منبع : دفترچه انتخاب رشته کنکور





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: