ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه های آزاد
نوشته شده توسط : sevda

مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ معمولا چند روز بعد از تمام شدن زمان انتخاب رشته مشخص میشه و داوطلبایی که قصد تغییر و یا جا به جایی رشته محل های ثبت شده خودشون رو دارن، می تونن با ورود به سایت دانشگاه آزاد Azmoon.org اطلاعات مدنظرشون رو ویرایش کنن.

 

 

داوطلبایی که در کنکور سراسری سال 1401 شرکت کردن بعد از مشاهده نتیجه اولیه خودشون،  برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز شدن، می تونن در مهلت تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم انتخاب رشته خودشون در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اقدام کنن.

از اونجایی که فرآیند انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد حساس ترین مرحله در کنکور محسوب میشه و سیستم سازمان سنجش انتخاب های داوطلبا رو به ترتیب اولویت ثبت شده در این فرم میخونه، داوطلبا باید در وارد کردن کد رشته محل های انتخابی دقت زیادی داشته باشن. به همین دلیل دانشگاه آزاد فرصتی رو برای اون دسته از داوطلبایی که انتخاب رشتشون نیاز به ویرایش داره قرار داده تا بتونن دوباره وارد سایت بشن و انتخاب های ثبت شده خودشون رو ویرایش کنن.  برای آشنایی بیشتر داوطلبا با زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در ادامه این مقاله توضیحات کامل در این خصوص قرار داده شده. پس پیشنهاد می کنیم، تا آخر این مقاله همراه ما باشین. 

 

مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

خیلی از داوطلبا هستن که بعد از اتمام زمان انتخاب رشته خودشون برای دانشگاه آزاد، متوجه میشن که بعضی از اولویت ها رو به درستی وارد نکردن و یا قصد دارن که اولویت های انتخابی خودشون رو دردانشگاه آزاد تغییر بدن؛ اما آیا امکان تغییر اولویت های انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 وجود داره؟ خوشبختانه، دانشگاه آزاد زمانی رو برای ویرایش انتخاب رشته کنکور این دسته از داوطلبا در نظر میگیره.

 

 

به محض اینکه مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

هنوز زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از طرف سایت ثبت نامی این آزمون منتشر نشده؛ اما با توجه به اطلاعات سال قبل که زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد حدودا چند روز بعد از تمام شدن مهلت انتخاب رشته صورت میگیره، اما چون هنوز مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص نشده، به داوطلبا پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو باشن تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شد، سریع با خبر بشن.

 

داوطلبایی که قصد دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 دارن، می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

سایت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

افرادی که قصد ویرایش رشته محل های انتخابی خودشون در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو دارن، می تونن در مهلت تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به سایت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 به آدرس azmoon.org مراجعه کنن و مراحل مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خودشون رو در این سایت انجام بدن.

 

همونطور که گفتیم، دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته امکان ویرایش کد رشته محل های انتخابی را در اختیار داوطلبان قرار میده. اون دسته از داوطلبایی که قصد تغییر، حذف یا اضافه کردن اولویت های انتخابی خود را دارن، می تونن در زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ انتخاب های خودشون رو در این سایت ویرایش کنن.

 

سایت ویرایش و ثبت انتخاب رشته آزاد، همون سایت ثبت نامی این آزمونه، البته ویرایش انتخاب رشته تنها برای افرادی امکان پذیره که در زمان ثبت نام در این آزمون اطلاعات لازم رو برای ثبت نام در آزمون وارد کردن و کارت اعتباری مربوط به ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد رو خریداری کردن. پس اگه فردی دارای شرایط بالا برای ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 بود، میتونه به سایت ثبت نامی این آزمون به آدرس اینترنتی azmoon.org مراجعه کنه و مراحل مربوط به ویرایش اولویت های انتخابی خودش رو انجام بده.

 

با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می تونین فرآیند انتخاب رشته خودتون رو دقیق تر انجام بدین.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبای مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، که قصد ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 رو دارن، باید در زمان مقرر به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنن و با وارد شدن به قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات مورد نظر خودشون رو در مدت زمان اعلام شده ویرایش کنن.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانشگاه آزاد به سایت ثبت نامی این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کنین و به لینک مربوط به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 وارد بشین. دقت کنین که، معمولا این لینک به نام «سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری» در سایت ثبت نامی دانشگاه آزاد وجود داره.

 

ویرایش انتخاب رشته آزاد

 

اطلاعات لازم رو برای ورود به پورتال ثبت نامی خودتون که کد ملی و کد دسترسی به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هست رو وارد کنین تا به سامانه شخصی خودتون وارد بشین.

 

ویرایش انتخاب رشته آزاد 1401

 

حالا، مراحل بعدی که مربوط به ویرایش اطلاعات وارد شده خودتون هست رو، انجام بدین و در نهایت اون ها رو ثبت کنین. ویرایش اولویت های انتخابی با کلیک کردن بر روی گزینه حذف اولویت انجام میشه.

 

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 در نهایت گزینه " ثبت نهایی " را انتخاب کرده تا ویرایش با موفقیت ثبت بشه.

 

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

تصاویر بالا مربوط به فرآیند ویرایش انتخاب رشته سال گذشته اس، به محض اینکه تغییری در روند ویرایش انتخاب رشته آزاد امسال ایجاد بشه این تصاویر به روز رسانی میشن. همچنین بعد از فعال شدن لینک ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد، لینک ویرایش در این مقاله قرار میگیره.

 

داوطلبایی که قصد دارن اطلاعات بیشتری درباره کد رشته های دانشگاه آزاد داشته باشن و بر اساس اطلاعات جدید، انتخاب رشته خودشون رو ویرایش کنن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: کد رشته های دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تا اینجا با نحوه ویرایش انتخاب رشته آزاد و تغییر اولویت ها برای این دانشگاه آشنا شدیم، اما به غیر از آموزش هایی که داده شد، یک سری نکات هم باید به داوطلبای این انتخاب رشته توصیه بشه تا بتونن ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ خودشون رو به درستی انجام بدن. پس به این دسته از داوطلب پیشنهاد می کنیم، حتما قبل از هر اقدامی نکات زیر رو مطالعه کنن.

 

بررسی اولویت های انتخابی بر اساس پارامترهای مختلف

 

اگه قصد تغییر اولویت های انتخابی خودتون رو دارین، اصلا عجله نکنین. سعی کنین روی یک برگه اولویت های انتخابی خودتون رو بنویسین و ببینین که کدومشون نیاز به تغییر و ویرایش داره؟ حتما عوامل مختلفی که در انتخاب رشته شما موثر هستن مثل مسافت، علاقه خودتون به دانشگاه و رشته انتخابی رو هم در تصمیم گیریتون تاثیر بدین.

 

بعد از اینکه اولویت های خودتون رو نوشتین، یک بار دیگه این اولویت ها رو بررسی کنین و از افرادی که در زمینه انتخاب رشته با تجربه هستن، مشورت بگیرین. در نهایت، با یک تصمیم قاطع در مهلت زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اطلاعات ثبت نامی و اولویت های خودتون رو ویرایش کنین.

 

مطالعه دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

در بیشتر سال ها دانشگاه آزاد و یا حتی دانشگاه های سراسری، اصلاحیه های مختلفی رو برای ثبت نام و انتخاب رشته منتشر می کنن که داوطلبان باید حتما قبل از انتخاب رشته، این اصلاحیه ها رو بخونن، چرا که ممکنه اصلاحیه های ذکر شده در دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کد رشته مد نظر و یا کد دانشگاه اون ها رو تغییر بده.

 

به همین خاطر قبل از اینکه مراحل مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی و تغییر اولویت های خودتون رو در سایت ثبت نامی دانشگاه آزاد تغییر بدین، دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو مطالعه کنین تا مشکلی برای شما در زمینه انتخاب رشته و تغییر اولویت های انتخابی پیش نیاد.

 

درخواست تغییر اولویت در زمان منتشر شدن جواب نهایی دانشگاه آزاد

 

گاهی اوقات افراد به دلیل بی اطلاعی در زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مراحل مربوط به تغییر اولویت های انتخابی خودشون رو انجام نمیدن یا به هر حال در زمان انتشار جواب نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، متوجه میشن که در اولویت های انتخابی خودشون اشتباه کردن! خوشبختانه امکان تغییر اولویت در زمان منتشر شدن جواب نهایی هم وجود داره. شما باید در این زمان درخواست تغییر اولویت بدین و دانشگاه آزاد با بررسی درخواست شما، ممکنه درخواست شما رو تایید کنه.

 

خیلی از وقت ها افراد نمی تونن در مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، مراحل مربوط به تغییر اولویت های انتخابی خودشون رو انجام بدن. اگه برای شما هم این مشکل به وجود اومده و در اولویت های اولیه که انتخاب کردین، قبول نشدین؛ می تونین شانس خودتون رو در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال 1401 امتحان کنین. در خیلی از سال ها افراد زیادی در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته مورد علاقه خودشون قبول شدن.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ داشتین، می تونین همه سوالاتتون رو از کارشناسای تحصیلیکو بپرسید. راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو هستش. داوطلبا ​همینطور می تونن برای دریافت اخبار مربوط به انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو عضو باشن تا اخبار رو در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنن.

 

داوطلبایی که در ورودی مهر دانشگاه آزاد قبول نشدن و قصد دارن در ورودی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ثبت نام کنن و شانس خودشون رو امتحان کنن، برای دریافت دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه و اطلاعات بیشتر، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

 

 


سوالات متداول


1- ✔️ چه زمانی می تونیم رشته محل های انتخابی دانشگاه آزاد رو ویرایش کنیم؟

✔️ مهلت ویرایش انتخاب رشته معمولا چند روز بعد از تموم شدن زمان انتخاب رشته داوطلباست که زمان دقیق در این مقاله گفته میشه.

2- ✔️ چه کسایی می تونن فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو ویرایش کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، کسایی که هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو پرداخت کردن می تونن اطلاعاتشون رو ویرایش کنن.

3- ✔️ برای تکمیل فرم انتخاب رشته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

✔️ یکی از نکاتی که باید بهش توجه کنین مطالعه دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته دانشگاه آزاده که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه های آزاد





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: