جزئیات جدید برگزاری کنکور ۹۹ و نحوه طراحی سؤالات
نوشته شده توسط : sevda

رئیس سازمان سنجش در مصاحبه ای ، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری کنکور ۹۹ را اعلام کرد .
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه 30 درصد سؤالات کنکور از پایه دوازدهم است ، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری کنکور ۹۹ را اعلام کرد .

 تاریخ و شیوه برگزاری کنکور سراسری سال 99 یکی از مهمترین سؤالات دانش‌آموزان پایه دوازدهم است ، دانش‌آموزانی که به دلیل تحمیل تعطیلات کرونایی ، فرصت آموزش حضوری مدارس را در یک ماه اسفند از دست دادند .

چند روز قبل بود که معاون وزارت آموزش و پرورش ، برگزاری کنکور 99 را منوط به شروع امتحانات نهایی پایه 12 و به پایان رسیدن آن دانست .

 او همچنین گفت ، تصور می‌کنیم در ایام خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم ، امتحانات در بخش‌هایی از تیرماه نیز ادامه می‌یابد و آزمون سراسری بعد از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد .

هم‌اکنون ابراهیم خدایی ؛ رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه مخاطب کنکور دانش‌آموزان سال آخر متوسطه ( پایه دوازدهم ) هستند ، اظهار کرد : معمولا روال این بود که سال تحصیلی دانش‌آموزان پایه آخر دبیرستان ، اسفند ماه به اتمام می‌رسید و آن ها بعد از عید کلاس درس نداشتند و بیشتر کلاس ها تقویتی برگزار می‌شد .

وی افزود : برآورد ما این است که محتوای آموزشی پایه دوازدهم حدود 90 درصد تکمیل شده است اما اینکه وزارت آموزش و پرورش ، باقیمانده مطالب را تا چه اندازه به صورت مجازی پوشش داده است یا اینکه چه تمهیداتی برای شروع مجدد مدارس دارند ، باید خودشان اعلام کنند .

رئیس سازمان سنجش گفت : بحث کنکور با تقویم وزارت آموزش و پرورش برای پایه دوازدهم ارتباط پیدا می‌کند، مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح دارد که کنکور 20 روز پس از امتحانات نهایی برگزار شود و ما منتظریم تا وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت بتواند برنامه شروع آموزش دانش آموزان را اعلام کند تا بتوانیم برنامه زمانی کنکور را اعلام کنیم .

خدایی بیان کرد : مسئله برگزاری کنکور منوط به این است که وزارت آموزش و پرورش چه برنامه‌ای داشته و چه تقویم آموزشی پیش بینی می‌کند تا ما بتوانیم برنامه زمانی خود را تعیین کنیم .

وی ادامه داد : قاعدتاً زمان برگزاری کنکور 99 تغییر می‌کند اما این به زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بستگی دارد که 20 روز بعد از امتحانات نهایی، کنکور برگزار خواهد شد . 

رئیس سازمان سنجش افزود : تمام تلاش سیستم آموزشی کشور این است، سال تحصیلی آینده از مهر ماه آغاز شود و یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا همین موضوع است بر همین اساس ما برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد و تغییراتی در بحث فرایندهای زمان‌بر کنکور مثل مصاحبه‌ ها و امتحانات عملی انجام خواهد شد تا عمده نتایج کنکور در شهریور 99 اعلام شود .

خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه محتوای کنکور 99 تغییر خواهد کرد ، افزود : کنکور عمومیت داشته و برای همه یکسان است و اینگونه نیست که دانش آموزی تسهیلات بیشتری دریافت کرده باشد ، سختی و دشواری شرایط برای همه یکسان است و نگاه ما به محتوایی که در آموزش و پرورش تدریس می‌شود ، خواهد بود و با همکاران آموزش و پرورش به طور مرتب در تماس هستیم و این مسائل منوط به آن است که آموزش و پرورش محتوای درسی و تقویم آموزشی را نهایی کرده و به سازمان سنجش اعلام کند ما نیز حداکثر تسهیلات و کمک را خواهیم کرد . یکی از اصلی ترین وظایف ما این است که بتوانیم راه حل هایی ارائه کنیم و داوطلبان با خیال راحت تر امتحان بدهند .

وی در پاسخ به این پرسش که محتوای آموزشی پایه دوازدهم به چه میزان در کنکور 99 تأثیر گذار است ، بیان کرد : آزمون کنکور از سه سال دوره متوسطه دوم است و قسمتی از سؤالات از پایه دوازدهم طرح می‌شود و دو قسمت آن از سال دهم و یازدهم است ، وزن سؤالات پایه دوازدهم در کنکور تقریباً بالای 30 درصد است .

رئیس سازمان سنجش که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت ، در پایان گفت : هماهنگی‌های لازم را با آموزش و پرورش درباره محتوای کتابهای درسی خواهیم داشت و داوطلبان نگران نباشند و دروس را با آرامش بخوانند طبیعتاً امتحانی که گرفته می‌شود از مطالبی است که دانش آموزان خوانده باشند .

منبع : جزئیات جدید برگزاری کنکور ۹۹ و نحوه طراحی سؤالات





:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: