نصب اپلیکیشن شاد مدارس
نوشته شده توسط : sevda

اپلیکیشن shadapp کوتاه شده عبارت "شبکه آموزش دانش آموزیه" که برای تعامل بیشتر و بهتر دانش آموزا با کادر آموزش مدرسه طراحی شده . طراحی نرم افزار شاد به طوریه که مدیرا و معلما امکان تولید کانالای مختلف تو شبکه های اجتماعی داخلی رو دارن و می تونن دانش آموزا رو به بخشای مختلف منتقل کنن . دانش آموزا بعد از دعوت توسط مدیر مدرسه باید این نرم افزار رو دانلود و بعد از نصب پیام رسان وارد کانال کلاس مربوط به خودشون بشن .   

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت بر قرنطینه خانگی و به حداقل رسوندن رفت‌ و آمد‌ا جهت حفظ سلامتی افراد ، آموزش‌ و پرورش اقدام به تعطیلی مدارس کرد و تصمیم بر این بود که آموزش دانش آموزا از طریق شبکه های تلویزیونی انجام بگیره و امید بر این بود که این آموزش مجازی بتونه جای خالی آموزش توسط معلمای کشور رو بر طرف کنه . با این حال تمایل بیشتر دانش آموزا و معلما به استفاده از پیام رسان ها و نرم افزارای شبکه های مجازی برای آموزش بود . به همین دلیل بعد از گذشت مدتی وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از بهره‌برداری " شـاد " پلت فرم اختصاصی این وزارتخانه خبر داد . آموزش و پرورش برای این که بتونه محیطی ایمن و اختصاصی برای دانش آموزا و معلما مهیا کنه اقدام به ایجاد پیام رسان اختصاصی آموزش و پرورش با عنوان نرم افزار شاد کرد تا مدیرا ، دبیرا و دانش آموزا بتونن از طریق این اپلیکیشن ، آموزش مجازی خودشون رو داشته باشن . از ۲۲ فروردین ماه ورود مدیرا ، معلما و دانش آموزا دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش آغاز شده و تا اواسط هفته آینده ادامه داره .
این نرم افزار با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات ، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه روزی تیم فنی ، اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش به نام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت متبوع ، تو مرحله بهره برداری قرار گرفت .

 با توجه به این که تعداد زیادی از مدیرا و معلما و دانش آموزا با محیط این نرم افزار آشنایی ندارن تو این مقاله علاوه بر ارائه لینک دانلود این نرم افزار ، راهنمای نحوه نصب و استفاده مدیرا و معلما و دانش آموزا از اپلیکیشن شاد توضیح داده شده . 

 


راهنمای دانلود و نصب و ورود به نرم افزار شاد

با ساخته شدن نرم افزار شاد یکی از مهم ترین سوالایی که ذهن دانش آموزا و کادر آموزش مدارس رو به خودش مشغول کرده نحوه دانلود ، نصب و راه اندازی نرم افزار شاده . مدیرا ، معلما و دانش آموزا اول باید اقدام به دانلود نرم افزار شاد کرده و بعد از اون ، نصب و عضویت تو این اپلیکیشن رو انجام بدن . می تونین برای دانلود این نرم افزار از طریق لینک زیر اقدام کنین .

 



​ همونطور که گفتیم علاوه بر برگزاری کلاس های مجازی از طریق پیام رسان های داخلی ، آموزش و پرورش ، آموزش دانش آموزا رو از طریق برنامه های تلویزیونی تو دو شبکه چهار و آموزش هم انجام میده برای اطلاع از جدول زمانی برنامه های آموزشی هر روز از طریق تلویزیون حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : جدول زمانی برنامه های درسی امروز از تلویزیون
بعد از نصب این اپلیکیشن ( برای دسترسی راحت تر لینک دانلود اپلیکیشن شاد تو همین مقاله قرار داده شده ) باید عضو این پیام رسان شده تا بتونین از مطالب درسی کانال خودتون استفاده کنین . در ادامه راهنمای تصویری نصب نرم افزار شاد براتون آورده شده :

راهنمای تصویری نصب و ورود به نرم افزار شاد :

1- نصب و کلیک روی گزینه "ورود به برنامه"

 

2- وارد کردن شماره همراه و کلیک روی گزینه "ورود" ( توجه داشته باشین که شماره تلفن همراهی که وارد می کنین همون شماره تلفنی باشه که تو سامانه های سناد و یا همگام مدارس ثبت شده )

 

 

3- وارد کردن کد احراز هویت که به شماره همراهتون پیامک شده و کلیک روی دکمه "ورود"

 

 

4- وارد کردن نام و نام خانوادگی خودتون و انتخاب عکس پروفایل در صورت تمایل

 

 

 

5- انتخاب گزینه ورود مدیر / معلم / دانش آموز بر اساس نقشی که تو مدرسه دارین

 

 

7- با انتخاب نقش خود دانش آموزان می تونین وارد کانال مربوط به کلاس و یا مدرسه خودتون بشین

 

 

 در صورت عدم اطلاع از شماره اعلام شده به مدرسه زمان ثبت نام ، امکان دسترسی به شماره همراهتون از طریق سامانه همگام براتون وجود داره ، برای اطلاع بیشتر از این سامانه حتما مقاله زیر رو بخونین .





راهنمای ورود مدیران به نرم افزار شاد

وظیفه ساخت و ایجاد کانالای درسی هر مدرسه تو اپلیکشن شاد به عهده مدیر مدارسه . تمام مراحلی که یک مدیر برای راه اندازی این اپلیکیشن لازم داره و باید انجام بده شامل مراحل زیر میشه :

 

در صورت ناقص بودن یا وارد نشدن اطلاعات معلما ( شامل کد ملی و شماره همراه ) ، کلاس ها و دانش آموزا در سامانه دانش آموزی ( سناد ) ، مدیر مدرسه باید نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام کنه . ️در صورت تکمیل بودن این اطلاعات ، نیازی به ورود به سامانه سناد نیست و مستقیما به مرحله دوم برید .

اپلیکیشن شاد رو از طریق لینک http://Shaddl.medu.ir دانلود و روی دستگاه هوشمندتون نصب می کنین .

بعد از نصب برنامه ، لازمه که مدیر وارد اپلیکیشن شاد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود و دریافت پیامک تایید و ارسال اون در اپلیکیشن ، وارد این اپلیکیشن بشه . ( دقت کنید که شماره تلفن همراه مدیر باید دقیقا همون شماره مشخص شده تو سامانه سناد باشه و هم چنین خط تلفن مدیر روشن باشه )

بعد از وارد کردن شماره همراه و کلیک روی گزینه "ورود" ، از طرف آموزش و پرورش به شماره همراهتون یک کد احراز هویت ارسال میشه که با وارد کردن اون و کلیک روی گزینه "ورود" وارد مرحله بعدی میشین .

بعد از ورود اولین کار وارد کردن نام و نام خانوادگی خودتونه . ( توجه داشته باشین که این نام برای تمامی مخاطبین شما اعم از معلما ، دانش آموزان و اولیا نمایش داده میشه )

گزینه « ورود مدیر / معلم / دانش آموز » رو انتخاب کنین تو کادر نمایش داده شده ، نقش «مدیر» رو انتخاب کنین و بعد از اون ، تو کادر جدید ، کد ملی خودتون رو وارد کرده و روی دکمه تایید کلیک کنین .

 تو کادر جدید ، گزینه « مشاهده لیست مدارس  » رو انتخاب کرده و مدرسه مورد نظرتون رو تعیین کنین .

گروه های کلاسی مدرستون ایجاد شده و برای همه معلمای مدرسه قابل دسترسیه . تو کادر باز شده ، با انتخاب گزینه « مشاهده لیست گروه های کلاسی » می تونین فهرست کلاس ها رو مشاهده کرده و یا به داخل کلاسا مراجعه کنین . ️همچنین شما صاحب (owner) همه گروه های کلاسی هستین و همواره تو همه اون ها عضو خواهید بود .

تو تاریخ اعلام شده در شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش ، معلمای مدرسه خودتون رو به عضویت تو این اپلیکیشن دعوت کنین .

بعد از اتمام ثبت نام معلما ، در تاریخ اعلام شده تو شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش ، همه دانش آموزای مدرسه رو به عضویت تو این اپلیکیشن دعوت کنین .
   علاوه بر پیام رسان اختصاصی آموزش پرورش ( اپلیکیشن شاد ) آموزش از راه دور دانش آموزا از طریق پیام رسان های داخلی نیز ادامه داره که دانش آموزا و معلما برای استفاده از اون باید تو سامانه شاد مدارس احراز هویت نمایند .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو  تو دوران تعطیلی مدارس همراهتون هستن تا تو برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره درسی از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم رو براتون داشته باشن . هم چنین بعد از خوندن این مقاله اگه سوالی درباره نحوه استفاده و راه اندازی اپلیکیشن شاد داشتین می تونین با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو سوالای خودتون رو از مشاورای مجرب این مرکز مشاوره بپرسین . پیشنهاد می کنیم آخرین اخبار مربوط به مدارس رو با عضویت تو کانال تلگرامی مدارس تحصیلیکو پیگیری کنین .





سوالات متداول

1- نحوه دانلود نرم افزار شاد چجوریه ؟
این نرم افزار از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش قابل دانلوده ولی برای راحتیه شما لینک دانلود این نرم افزار تو متن این مقاله قرار داده شده .

2- برای ورود به اپلیکیشن شاد چه اطلاعاتی لازمه ؟
همانطوری که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده برای ورود به این اپلیکیشن شماره همراهی که تو سامانه سناد یا همگام ثبت شده لازمه .

3- هدف از ایجاد نرم افزار شاد چیه ؟
همون طور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده این نرم افزار برای دسترسی راحت تر دانش آموزا و کادر آموزشی به کانالای آموزشیه مدارسه خودشون هست .
منبع : نصب اپلیکیشن شاد مدارس





:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: