دریافت کارنامه دانش آموزان از سامانه همگام
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزا و اولیا برای اطلاع از وضعیت تحصیلی دانش آموزا می تونن ، با مراجعه به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir و وارد کردن کدملی و رمز همگام دانش آموز وارد این سامانه شده و کارنامه های هفتگی ، ماهانه و نهایی دانش آموز رو دریافت کنن .

 

با توجه به نظام آموزشی کشور ، هر سال تحصیلی برای همه پایه ها شامل 9 ماهه که به دو نیم سال اول و دوم تقسیم میشه . آخر هر نیمسال تحصیلی مدارس اقدام به برگزاری یکسری امتحانات کرده و در نهایت با توجه به نمره امتحانات آخر هر ترم و نمره های طی سال تحصیلی وضعیت هر دانش آموز رو می سنجن اما چندین ساله که برای بررسی دقیق تر وضعیت درسی دانش آموزا کارنامه های هفتگی و ماهانه هم صادر میشه .

با پیشرفت تکنولوژی ، آموزش و پرورش اقدام به طراحی و راه اندازی یکسری سامانه های الکترونیکی مثل سامانه همگام و سامانه سناد و ... کرده . هدف از راه اندازی این سامانه ها دسترسی راحت تر کادر آموزش و دانش آموزا به اطلاعات لازم و ضروری ، جلو گیری از اتلاف وقت ، سرعت بخشی به کارها و ... بوده . اقداماتی از جمله ثبت نام المپیاد دانش آموزی ، هدایت تحصیلی ، کارنامه و ... از طریق سامانه همگام انجام میشه .

چندین سال گذشته کارنامه ها به صورت دستی بوده و بعد از چاپ به دست اولیا سپرده می شد اما با پیشرفت تکنولوژی و طراحی سامانه همگام از طرف وزارت آموزش و پرورش برای دسترسی راحت تر به نمرات ، دانش آموزا و والدین می تونن وارد این سامانه شده و کارنامه خودشون رو مشاهده کنن . تو این مقاله نحوه دریافت کارنامه دانش آموزا از سامانه همگام بطور کامل توضیح داده شده . پس همراهمون باشین !

 

 

زمان دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت همگام

معمولا بعد از تموم شدن هر امتحان ، معلما بر اساس کلید سوالات شروع به تصحیح پاسخنامه دانش آموزا می کنن تا پرونده نمره های مربوط به هر درسی بسته بشه . در آخر نمره همه امتحانای هر دانش آموز به صورت کلی تو یک کارنامه صادر میشه .

طبق روال سال های گذشته زمان دریافت کارنامه دانش آموزا حدودا دو هفته بعد از تاریخ آخرین امتحانشونه . اما این زمان تو هر مدرسه و پایه متفاوته بنابراین بهتره که هر دانش آموزی چند روز بعد از آخرین امتحانش وارد سامانه همگام شده و مرتبا کارنامه رو چک کنه تا به محض انتشار کارنامه بتونه از نمره های خودش مطلع بشه .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی

 

نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان از سامانه همگام

با راه اندازی سامانه همگام توسط آموزش و پرورش ، دسترسی دانش آموزا و والدینشون به نمره های کارنامه هفتگی ، ماهانه و ترمی دانش آموزا راحت تر و سریع تر شد . برای دسترسی به این نمره ها لازمه تا معلم مدرسه تمام نمره ها رو از طریق سامانه سناد و سامانه دانا ثبت کرده و بعد از اون دانش آموزا بتونن با استفاده از سامانه همگام اقدام به مشاهده کارنامه خودشون کنن .

  • مراحل مشاهده کارنامه دانش آموزا از طریق سامانه همگام بطور خلاصه :
  1.  ورود به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir

  2.      وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز

  3.  کلیک روی گزینه " کارنامه " دانش آموز

  4.  دانلود کارنامه

 

  • راهنمای تصویری دریافت کارنامه دانش آموزان از طریق سامانه همگام :

 ورود به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir و وارد کردن کدملی و رمز همگام دانش آموز

 

 

 انتخاب گزینه " کارنامه " از داشبورد اصلی پورتال دانش آموز در سامانه همگام

 

 

 کلیک روی گزینه مورد نظر

 

 

 کلیک روی گزینه مشخص شده و مشاهده کارنامه دانش آموز

 

 

برای ورود به سامانه همگام hamgam.medu.ir کلیک کنید

 

 با توجه به اینترنتی شدن دریافت کارنامه دانش آموزا ، لازمه تا مدیر مدرسه بعد از صدور کارنامه پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی نسبت به انتقال نمرات پایه هفتم ، هشتم و نهم دانش‌آموزا از سیستم دانا به پورتال همگام اقدام کرده و تو این پورتال وارد ماژول هدایت تحصیلی شده و با زدن دکمه تایید ، نمره ها رو ارسال کنه .

اگه به هر دلیلی انتقال بعضی از نمره های دانش‌آموزا به دلایل مختلف از جمله انتقالی ، اتباع خارجی ، تکرار پایه وجود نداشته باشه ، لازمه تا مدیر مشکل رو از طریق فناوری منطقه حل کرده و بعد از اون نسبت به انتقال نمره های دانش‌آموزا اقدام کنه و بعد از اطمینان از دریافت نمره دانش آموزای همه مدارس منطقه ، اقدام به تایید نهایی ، برای محاسبه نمون برگ های هدایت تحصیلی کنه .

بیشتر بخوانید: سامانه همگام

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره نحوه دریافت کارنامه دانش آموزا داشتین ، می تونین با استفاده از تلفن ثابت از سراسر کشور با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین .

 

 برای اطلاع از نحوه دریافت رمز ورود همگام پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید: نحوه دریافت رمز ورود همگام

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کارنامه دانش آموزا به چه نحوی قابل دریافته ؟

✔️ با پیشرفت تکنولوژی کارنامه همه دانش آموزا بصورت اینترنتی قابل دریافته که نحوه دریافت اون بطور کامل تو این مقاله گفته شده .

2- ✔️ کارنامه سالیانه دانش آموزا از طریق چه سایتی قابل دریافته ؟

✔️ همونطور که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده کارنامه دانش آموزا از طریق سامانه پورتال به آدرس hamgam.medu.ir قابل مشاهده و دریافته .

3- ✔️ آیا امکان استفاده  از سامانه سناد برای مشاهده کارنامه وجود داره ؟  

✔️ خیر ، امکان مشاهده کارنامه فقط از طریق سامانه همگام وجود داره که تو این مقاله بطو کامل توضیح داده شده .

منبع : دریافت کارنامه دانش آموزان از سامانه همگام





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: