تدوین طرح لغو کنکور ارشد 99
نوشته شده توسط : sevda

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت : مقرر شد مجلس طرح دو فوریتی تدوین کند تا سنجش و پذیرش دانشجو برای کارشناسی ارشد فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد . تلاش داریم در همین مدت باقی مانده این طرح را تدوین و به تصویب مجلس برسانیم تا امسال نیز کنکور ارشد ۹۹ برگزار نشود .

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست فوق‌ العاده روز شنبه شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی که با حضور وزیر علوم و معاونان وزیر برگزار شد ، اظهار داشت : تصمیم مهمی که در نشست امروز پیشنهاد کردیم مورد استقبال وزیر و اعضای شورا قرار گرفت ، ورود مجلس به موضوع اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور است .

رییس کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس افزود : ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور صراحت دارد ؛ سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و تأثیر معدل داوطلب در رشته‌ های مرتبط توسط وزارتین انجام می‌ شود که این ماده مورد اصلاح قرار خواهد گرفت .

منادی سفیدان یادآور شد : بر همین مبنا مقرر شد ؛ مجلس و کمیسیون آموزش در جهت اصلاح این ماده قانونی طرح دو فوریتی تدوین تا سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت .

وی ادامه داد : تلاش داریم در همین مدت باقی مانده این طرح را تدوین و به تصویب مجلس برسانیم تا امسال نیز کنکور ارشد ۹۹ برگزار نشود و پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گیرد . البته با توجه به شرایط خاص امسال وزیر علوم این مسئله را در ستاد ملی کرونا نیز پیگیری می‌ کند تا حداقل کنکور امسال برگزار نشود و به موازات این پیگیری‌ها برای امسال ، مجلس به دنبال تصویب دائمی این قانون است .

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور به طور کلی یکی از اصلی‌ ترین اهدافی است که کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیگیری می‌کند ، افزود : براساس قانون ، در کنکور سراسری مجوز هایی صادر شده که ۸۵ درصد صندلی‌ های وزارت علوم بدون برگزاری کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل شود ؛ بنابراین کنکور فقط برای ۱۵ درصد صندلی‌ های رشته‌ ها و دانشگاه درجه یک برگزار می‌ شود .

منادی‌ سفیدان تصریح کرد : حذف کامل کنکور در همه مقاطع در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد و تاکنون نیز مقدماتی برای آن در کمیسیون اندیشیده شده است .

 

منبع : تدوین طرح لغو کنکور ارشد 99





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: