رویای پزشکی بدون کنکور
نوشته شده توسط : sevda

برای تحصیل تو رشته پزشکی علاوه بر شرکت از طریق کنکور سراسری دو تا راه دیگه هم وجود داره که داوطلبا می تونن بدون شرکت تو کنکور سراسری وارد رشته پزشکی بشن . یکی از طریق لیسانس به پزشکی یکی هم از طریق تحصیل در خارج از کشور .

قبولی تو رشته پرشکی از طریق شرکت تو کنکور سراسری خیلی خیلی سخته و خیلی ها برای قبولی تو این رشته بار ها و بار ها تو کنکور شرکت کردن ولی متاسفانه نتونستن به اون نتیجه مد نظر برسن . برای همین اکثر داوطلبا به دنبال راهی برای ثبت نام بدون کنکور پزشکی هستن و می خوان هر طور که شده این سد کنکور رو کنار بزنن  .

اما آیا واقعا پزشکی بدون کنکور وجود داره ؟ اگه هست چه جوری باید برای ثبت نام بدون کنکور پزشکی افدام کنیم ؟ پس اگه شما هم جزو داوطلبایی هستین که می خواین بدون شرکت تو کنکور وارد رشته مورد پزشکی بشین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا از راه های میانبری که برای ثبت نام پزشکی وجود داره با خبر بشین .


راه های ثبت نام پزشکی بدون کنکور

 

خوب شاید خیلیا بگن که مگه میشه رشته ای که انقدر طرفدار داره و کلی آدم دارن براش تلاش می کننن خیلی راحت بدون کنکور ارائه بشه ؟ خوب همین جای کار برای اینکه خیالتون رو راحت کنیم می گیم که 2 تا راه برای ورود به رشته پزشکی اونم به صورت بدون کنکور وجود داره . ولی برای رسیدن به اونا هم باید بدونین مسیر درست چیه و حسابی براش برنامه ریزی کنین  .

طبیعتا ورود بدون کنکور رشته پزشکی باید یک خورده سخت تر از رشته های دیگه باشه که فقط یک ثبت نام اولیه داره . یکی از راه هایی که برای ورود بدون کنکور تو رشته پزشکی وجود داره ورود از طریق آزمون لیسانس به پزشکی هستش ! خوب بازم اسم آزمون اومد ! ولی تفاوتی که این آزمون با کنکور سراسری داره اینه که همه نمی تونن تو این آزمون شرکت کنن و حتی خیلیا اصلا از وجود همچین آزمونی بی اطلاعن  .

 

شاید جالب باشه براتون که بعضی از رشته های پیرا پزشکی هم به صورت بدون کنکور ارئه میشه و می تونین به راحتی تو اون ثبت نام کنین .

حالا شرایط شرکت تو آزمون لیسانس به پرشکی چیه و په جوری میشه تو اون آزمون ثبت نام کرد ؟  آزمون لیسانس به پزشکی یک راه برای ورود به رشته پزشکی اونم بدون شرکت تو کنکور سراسری هستش . این آزمون توسط دانشگاه تهران برگزار میشه . دانشگاه تهران ، سالی یکبار که معمولا تو دی ماه هستش لینک ثبت نام رو برای داوطلبا باز می کنه و اونایی که شرایط ثبت نام رو دارن می تونن ثبت نامشون رو انجام بدن .

آزمون لیسانس به پزشکی دو مرحله ایه ! یعنی اول طبق منابعی که خود دانشگاه تهران مشخص کرده تو آزمون تستیش شرکت می کنین و بعد اگه حد نصاب لازم رو آوردین دعوت به مصاحبه می شین . خوبیش اینه که تو مصاحبه هم دستتون بازه . برای شرکت تو آزمون لیسانس به پزشکی همون جوری که از اسمش معلومه باید یک مدرک لیسانس و یا همون کارشناسی داشته باشین .

اما فقط کارشناسی رشته های علوم تجربی و ریاضی فنی می تونن تو این آزمون ثبت نام کنن که معدل کارشناسی اونا بالای 16 باشه . علاوه بر این افراد باید دیپلم تجربی و یا ریاضی با معدل بالای 18 هم داشته باشن  .یکی دیگه از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی شرط سنی هستش که فقط کسایی می تونن تو این آزمون ثبت نام کنن که سنشون حداکثر 25 سال باشه . البته اگه جزو افرادی باشین که لیسانستون دارای طرح اجباری باشه ، مدت طرح به مدت زمان سنتون اضافه میشه  .

البته برای شرکت تو این آزمون داشتن مدرک زبانایی که خود دانشگاه تهران مشخص کرده لازمه که می تونین تو طول دوره تحصیل کارشناسیتون پیگیر مدرک زبانتون هم باشین . آقایون هم برای شرکت در این آزمون باید کارت معافیت یا پایان خدمت رو داشته باشن . البته این موارد مهم ترین شرایط شرکت تو ازمون لیسانس به پزشکی هستش .

پس دیدین راه میانبری هم برای شرکت بدون کنکور پزشکی وجود داره . پس می تون با قبولی تو یک رشته کارشناسی ، تمام تلاشتون رو برای شرکت تو آزمون لیسانس به پزشکی کنین . اما از اونجایی که این آزمون توسط دانشگاه تهران برگزار میشه و مصاحبه داره ، مسلما مصاحبش تو خود دانشگاه تهران توسط اساتید اون دانشگاه انجام میشه . پس تمام تلاشتون رو بکنین که لیسانستون رو یک رشته ای تو همون دانشگاه تهران بخونین . چون اینجوری تو مصاحبه کارتون خیلی راحت تر میشه و اساتید رو شما شناخت کافی رو دارن  .

خوب این یکی از راه هایی بود که میشد وارد رشته پزشکی اونم بدون شرکت تو کنکور سراسری بشین . اما یک راه دیگه ام برای پزشکی بدون کنکور وجود داره .

راه دیگش تحصیل پزشکی بدون کنکور تو خارج از کشوره . کشور های خیلی زیادی هستن که رشته پزشکی رو بدون کنکور ارائه میدن و می تونین خیلی راحت برای ادامه تحصیل تو اون کشور اقدام کنین . شاید الان پیش خودتون بگین که هزینه تحصیل تو خارج از کشور خیلی زیاده .

از بابت هزینه شاید جالب باشه که بدونین تو بعضی از کشورها هزینه تحصیل کاملا با هزینه تحصیل تو پردیس های خودگردان و یا دانشگاه آزاد ایران برابری می کنه . حتی تو بعضی از کشورها هم شما می تونین با رزومه تحصیلی قویتون تحصیل رایگان داشته باشین . فقط برای تحصیل تو خارج از کشور به دانش و مدرک زبان احتیاج دارین . البته خیلی از کشورا هم هستن که خودشون قبل از شروع سال تحصیلی برای داشنجوهاشون دوره های زبان میذارن .

 

اگه می خواین از رتبه آخرین فردی که تونسته تو رشته پزشکی از طریق کنکور سراسری پذیرش بشه با خبر بشین حتما مقاله زیر رو بخونین . 



 

این دو مورد تنها راه ورود به رشته پزشکی بدون شرکت تو کنکور هستش و هیچ راهه دیگه برای اینکه بخواین بدون کنکور وارد رشته پزشکی بشین وجود نداره . تاکید می کنیم هیچ راهه دیگه ای  !

شاید تو خیلی از سایت ها ببینین که ثبت نام پزشکی بدون کنکور رو دارن انجام میدن ، اما داشتیم مشترکایی که تو این سایت ها ثبت نام کردن و هزینه ثبت نام میلیونی هم دادن و آخر متوجه شدن فقط و فقط کلاه برداری بوده . پس حواستون رو حسابی جمع کنین و مطمئن باشین هر راهی برای ثبت نام بدون کنکور پزشکی وجود داشته باشه تو سایت تحصیلیکو حتما بهتون اطلاع رسانی می کنیم .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد ثبت نام پزشکی بدون کنکور ، لیسانس به پزشکی و تحضیل در خارج از کشور به طور کامل و جامع پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . 

 اگه دیدین شرایط راه های ثبت نام بدون کنکور پزشکی رو ندارین می تونین با بررسی کارنامه قبولی افرادی که رشته پزشکی پذیرش شدن خودتون رو برای شرکت تو کنکور سراسری آماده کنین .



 
سوالات متداول

1- آیا راهی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری پزشکی وجود داره ؟
بله . راه میانبری برای ثبت نام رشته پزشکی بدون شرکت تو کنکور سراسری وجود داره که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

2- برای شرکت تو آزمون لیسانس به پزشکی چه شرایطی لازمه ؟
یکی از شرایط شرکت تو این آزمون داشتن مدرک لیسانس رشته های علوم تجربی و ریاضی فنی هستش که بقیه شرایط لازم تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- آزمون لیسانس به پزشکی چند بار در سال برگزار میشه ؟
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده ، این آزمون یک بار در سال توسط دانشگاه تهران برگزار میشه . 

منبع : رویای پزشکی بدون کنکور





:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: