دفترچه ثبت نام آزمون دکتری
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا می تونن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ، مقررات وظیفه عمومی ، سهمیه ها و تسهیلات ، مواد درسی آزمون و مدارک مورد پذیرش هر مجموعه امتحانی و ... ، به سایت سنجش مراجعه و بعد از دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 ، از جزییات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ مطلع بشن .

 

 

ثبت نام آزمون دکترا 1400 ، واسه ورود به بالاترین مقطع علمی کشورمون ، از طریق سازمان سنجش انجام میشه و تموم داوطلبایی که می خوان در آزمون دکتری ۱۴۰۰ ثبت نام کنن ، باید ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400 رو از سایت سنجش به نشانی sanjesh.org دانلود و شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور دکترا رو با دقت بررسی داشته باشن .

دفترچه ثبت نام کنکور دکترا واسه شرکت در کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و هم دانشگاه آزاد هستش چون از سال 96 به خاطر ادغام دکتری دانشگاه سراسری و آزاد ، دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به عنوان دفترچه مجزایی منتشر نمیشه بنابراین داوطلبایی که قصد دارن در مقطع دکتری دانشگاه آزاد تحصیل کنن ، باید همزمان با داوطلبای دانشگاه سراسری ، ثبت نام آزمون دکتری 1400 رو انجام بدن .

در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ ، اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش ، رشته ها و مواد آزمونی ، مقررات نظام وظیفه  ، سهمیه ها و ... نوشته شده که به داوطلبا توصیه می کنیم حتما این دفترچه رو با دقت مطالعه کنن . در ادامه این مقاله در مورد زمان انتشار و جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 توضیح دادیم . پس همراهمون باشین !

 

 

شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

در دفترچه ثبت نام دکتری 1400 ، شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ هم ذکر شده و داوطلبای این آزمون باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی برای شرکت در این آزمون رو هم داشته باشن . از مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دکترا 1400 می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم :

 داشتن مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) ، دکتری حرفه ای ، اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد و يا دكتری حرفه ای که مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی يا وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری و يا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی باشه .


 فارغ التحصيلا و دانشجويان رشته های گروه پزشكی متقاضی شركت در اين آزمون ، قبل از اقدام به ثبت نام بايد توجه داشته باشن كه از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، وضعيت خودشون رو مشخص و منعی برای ثبت نام ، شركت در آزمون دکتری 1400 و ادامه تحصیل در این مقطع نداشته باشن .

 رشته امتحانی انتخابی در دوره دكتری باید متناسب با رشته ی تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد داوطلب و مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط ، جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ( جداول شماره 3 تا 9 دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ) باشه .

 پذیرفته شدگان روزانه آزمون دکتری ( Ph.D ) سال 99 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 رو ندارن .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

 

 

مقررات وظیفه عمومی دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

داوطلبای مرد متقاضی شرکت در آزمون دکتری 1400 باید قبل از شروع ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، مطالعه قوانین و مقررات وظیفه عمومی نوشته شده در این دفترچه و اطلاع از وضعیت خودشون در صورت داشتن شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1400 نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنن . از مهم ترین شرایط و مقررات وظیفه عمومی میشه به موارد زیر اشاره کرد :

 

 مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نیستن و در صورت شركت در آزمون و قبولی ( به دلیل نقض مقررات دفترچه ثبت نام دکترا سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ) ، در دانشگاه معافيت تحصيلی براشون صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام این دسته از افراد نیستن .

فارغ التحصيلای دوره دكتری مجاز به شركت مجدد در آزمون دکتری 1400 نیستن .

دانشجوهای اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره سربازی و يا اخذ معافيت دائم ، مجاز به ادامه تحصيل نیستن .

حداکثر سنوات تحصيلی مجاز در مقطع دكتری شش سال در نظر گرفته شده .

 

 برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400 ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

سهميه ها و تسهيلات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

با توجه به قوانین و مقرراتی که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 نوشته شده ، بر اساس تصويب قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران ،  25 درصد از ظرفيت پذيرش به رزمندگان و ايثارگران ، به شرط كسب حد نصاب علمی ( كسب حداقل 70 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط ايثارگران و كسب حداقل 80 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص می یابد .


برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 توصیه می کنیم حتما عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی تحصیلیکو بشین . همچنین مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما در خصوص جزئیات نوشته شده در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ پاسخگو باشن ، برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین .

 

 برای اطلاع از مراحل پذیرش آزمون دکتری 1400 ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی دکتری

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا در انتخاب مجموعه امتحانی دکتری محدودیت داریم ؟

✔️ بله ، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، داوطلبا باید با توجه به مجموعه رشته های مورد پذیرش در هر رشته امتحانی که در دفترچه ثبت نام نوشته شده ثبت نام کنن .

2- ✔️ از کجا بدونیم که سهمیه ها بهمون تعلق می گیره یا نه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، جزئیات شرایط استفاده از سهمیه های دکتری در دفترچه ثبت نام این آزمون دکترا نوشته میشه .

3- ✔️ دفترچه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد تو چه سایتی منتشر میشه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده ، دفترچه جدایی واسه ثبت نام دکتری آزاد منتشر نمیشه و متقاضیا می تونن شرایط ثبت نام رو از طریق دفترچه ثبت نام آزمون دکترا سازمان سنجش چک کنن .

منبع : دفترچه ثبت نام آزمون دکتری





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: