بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۰ این امکان رو به داوطلبای متقاضی کنکور 1400 میده تا از مباحث مهم و پر تکرار هر کدوم از درس های عمومی و مباحث تخصصی این گروه آزمایشی مطلع شده و بتونن در برنامه ریزی کنکور زبان ۱۴۰۰ زمان بیشتری رو برای این مطالب اختصاص بدن .

 

 

سوالای دفترچه تخصصی کنکور زبان بیشتر بر پایه مباحثی که در سه سال دوره دوم متوسطه یاد گرفتین طراحی میشه . بررسی سوالای کنکور زبان چند سال اخیر نشون داده که نحوه طراحی سوالات کنکور زبان از یک قاعده خاصی پیروی می کنه و اکثرا از مباحث مشخصی طراحی میشن .

اما سوالی که برای اکثر داوطلبای کنکور پیش میاد اینه که از هر مبحث درسی در کنکور 1400 چند سوال طرح می شه ؟ ، با حذف کدوم مباحث کمترین میزان درصد رو از دست میدم ؟ ، پاسخ به این سوالا تنها با آگاهی از بودجه بندی سوالای کنکور سالای گذشته امکان پذیره . به همین دلیل ادامه این مقاله در مورد بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۰ توضیح دادیم . برای اطلاع از بودجه بندی گروه آزمایشی زبان تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور زبان ۱۴۰۰

در این قسمت بودجه بندی کامل درس های دفترچه عمومی کنکور زبان نظام جدید 1400 رو به ترتیب دفترچه سوالا قرار دادیم تا با مطالعه این بودجه بندی از اهمیت همه مباحث دروس عمومی مطلع شده و با آگاهی بیشتری برنامه ریزی تون رو انجام بدین .

  • ادبیات

اولین درس دفترچه عمومی کنکور زبان ۱۴۰۰ به درس ادبیات اختصاص داره که شامل 25 سوال و 18 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . سوالات این درس به صورت مبحثی و شامل تاریخ ادبیات ، املا و لغت ، دستور زبان ، آرایه ادبی و قرابت معنایی هستش . جزئیات بودجه بندی ادبیات کنکور زبان 1400 در جدول زیر گفته شده :

 

بودجه بندی ادبیات کنکور زبان 1400
  معنی لغت املا تاریخ ادبیات دستور زبان آرایه ادبی قرابت معنایی
سال 98 3 سوال 3 سوال 1 سوال 4 سوال 5 سوال 9 سوال

 

  • عربی

دومین مبحث از دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 عربی رو شامل میشه با 25 سوال و 25 دقیقه مدت زمان پاسخگویی . طراحی سوال از این درس در همه گروه های آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت مبحثی انجام میشه . برای قبولی در رشته های خوب ، بهتره به ترتیب روی ترجمه ، قواعد و تحلیل های صرفی مسلط شده تا بتونن از عهده سوالات این قسمت بر بیان . جزئیات بودجه بندی عربی کنکور زبان 1400 در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی عربی کنکور زبان 1400
  ترجمه و تعریب درک مطلب تحلیل صرفی اعراب گذاری قواعد
سال 98 10 سوال 4 سوال 3 سوال 1سوال 7 سوال

 

  • دین و زندگی

سومین قسمت از دفترچه عمومی به درس دین و زندگی با 25 سوال و 17دقیقه زمان پاسخگویی اختصاص داره . بهترین نوع مطالعه برای دینی کنکور به صورت درس به درس هستش . جزئیات درس دین و زندگی برای کنکور زبان 1400 در جدول زیر گفته شده :

 

بودجه بندی دین و زندگی کنکور زبان 1400
  دهم یازدهم دوازدهم
سال 98 9 سوال 8 سوال 8 سوال

 

  • زبان انگلیسی

آخرین درس از دفترچه عمومی زبان هستش که برای این درس در کنکور سراسری 25 سوال با 20 دقیقه مدت زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده . طراحی سوال از این قسمت به صورت مبحثی انجام میشه ، بنابراین بهترین نوع تسلط روی این درس بصورت مبحثی هستش . جزئیات درس زبان برای کنکور زبان ۱۴۰۰ بطور کامل در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی زبان کنکور زبان 1400
  گرامر واژگان درک مطلب کلوز تست
سال 98 4 سوال 8 سوال 8 سوال 5 سوال

 

  درس زبان در قسمت کلوز تست شامل دو بخش گرامر 2 سوال و واژگان 3 سوال میشه برای این که بتونین در درس زبان کنکور زبان 1400 درصد خوبی رو کسب کنین کافیه تا روی واژگان و گرامر مسلط باشین .

حتما بخوانید: روش مطالعه زبان کنکور

 

 

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور زبان ۱۴۰۰

آزمون زبان یکی از گروه های فرعی کنکور سراسری 1400 محسوب میشه که همه داوطلبایی که شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ رو دارن ، می تونن علاوه بر رشته اصلی در آزمون زبان 1400 هم شرکت کنن . با توجه به پراکندگی منابع در کنکور زبان ، پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو به داوطلبای کنکور زبان ۱۴۰۰​استفاده از بودجه بندی در برنامه ریزی کنکور 1400 و بازه های جمع بندیه . با خوندن این قسمت ، از جزئیات جمع بندی دفترچه اختصاصی کنکور زبان ۱۴۰۰ مطلع شده و می تونین برنامه مطالعاتی بهتری برای خودتون داشته باشین .

  • دفترچه اختصاصی کنکور زبان

این دفترچه شامل 70 سوال هستش که 105 دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات این قسمت در نظر گرفته شده .​ جزئیات بودجه بندی دفترچه اختصاصی کنکور زبان 1400 در جدول زیر قرار داده شده :

 

بودجه بندی دفترچه اختصاصی کنکور زبان 1400
  واژگان گرامر کاربرد زبان ترتیب واژه کلوز تست ریدینگ
سال 98 15 سوال 10 سوال 10 سوال 5 سوال 10 سوال 20 سوال

 برای اطلاع از منابع کنکور زبان 1400 ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو مطالعه کنین . 

حتما بخوانید: منابع کنکور زبان

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده بشین .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بودجه بندی درس ادبیات در کنکور زبان به چه صورتی هستش ؟  

✔️ در کنکور زبان ، 25 سوال از مباحث مربوط به این درس طراحی میشه که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .  

2- ✔️ از چه طریقی می تونیم به بودجه بندی کنکور زبان دسترسی داشته باشیم ؟

✔️ بودجه بندی همه درسای کنکور زبان ، بطور کامل در این مقاله قرار داده شده که با مطالعه این مقاله می تونین از اون مطلع بشین .

3- ✔️ بودجه بندی کنکور زبان چه کمکی به داوطلبای متقاضی این آزمون می کنه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد ، داوطلبا با تحلیل بودجه بندی کنکور زبان چند سال اخیر می تونن مباحث مهم و پر تکرار همه درسای این آزمون رو شناخته و در برنامه ریزی شون قرار بدن .

منبع : بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: