نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان
نوشته شده توسط : sevda

دانش آموزای مدارس تیزهوشان سال تحصیلی 99 - 1400 در هر مرحله ای از تحصیل ، ممکنه تصمیم به جابجایی به یک مدرسه تیزهوشان دیگه داخل اون شهرستان یا حتی به شهرستان دیگه رو داشته باشن ، در این صورت لازمه تا حتما امتیاز لازم برای پذیرش در مدرسه مورد نظر رو داشته باشن .

 

 

پذیرش دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه مدارس تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰​ ، از طریق برگزاری آزمون هماهنگ کشوری انجام شد . دانش آموزای متقاضی ادامه تحصیل در این مدارس برای شرکت در این آزمون اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کرده و در این فرم با توجه به استان محل سکونت شون حداکثر 3 مدرسه تیزهوشان رو انتخاب کردن .

دانش آموزای مدرسه تیزهوشان در زمان اعلام نتایج قبولی و یا در حین تحصیل در این مدارس ، ممکنه بنا به دلایلی مثل تغییر محل زندگی تصمیم به جابجایی مدرسه شون داشته باشن . مرکز ملی استعدادهای درخشان ، با فراهم کردن امکان نقل و انتقالی در مدارس تیزهوشان 99 - 1400 ، این فرصت رو در اختیار دانش آموزا گذاشته تا در صورت لزوم ، بتونن برای تغییر مدرسه خودشون اقدام کنن .

مرکز ملی استعدادهای درخشان ، برای این کار شرایط و ضوابطی رو در نظر گرفته تا دانش آموزا با داشتن این شرایط بتونن نسبت به جابه جایی و انتقالی مدرسه شون اقدام کنن ، در این مقاله شرایط نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰​ بطور کامل توضیح داده شده است . برای اطلاع از این شرایط همراهمون باشین !

 

 

زمان نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰

داوطلبایی که تصمیم به جابجایی بین مدارس تیزهوشان رو دارن ، باید با توجه به نوع انتقالی شون در زمان تعیین شده توسط مرکز ملی استعداد های درخشان نسبت به جابجایی خودشون اقدام کنن .

 زمان درخواست نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان از یک شهرستان به شهرستان دیگر
دانش آموزایی که متقاضی انتقالی در مدارس تیزهوشان از یک شهرستان به یک شهرستان دیگه هستن ، باید  بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰ در صورت داشتن شرایط لازم برای انتقالی به آموزش و پرورش منطقه خودشون مراجعه کنن .

 زمان درخواست نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان در داخل یک شهرستان 
دانش آموزایی که تصمیم به جابجایی در مدارس تیزهوشان داخل یک شهرستان دارن ، لازمه تا سال اول رو در مدرسه محل قبولی خودشون تحصیل کرده و بعد از اتمام امتحانات پایانی خرداد ماه ، در صورت داشتن شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان 99 -1400 با مراجعه به آموزش و پرورش ناحیه خودشون فرم تقاضا نامه انتقال مدارس تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰ رو تکمیل کنن .

بیشتر بخوانید: مقایسه مدارس

 

 

شرایط نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان ۹۹ - ۱۴۰۰

دانش آموزای مدارس تیزهوشان ، که به هر دلیلی تصمیم به جابه جایی و انتقالی به مدرسه تیزهوشان دیگه ای دارن ، تنها در صورتی می تونن اقدام به این کار کنن که شرایط لازم برای نقل و انتقالی بین مدارس تیزهوشان رو داشته باشن . بطور کلی جابه جایی بین مدارس تیزهوشان دو حالت داره که تو این قسمت شرایط نقل و انتقالی ۹۹ - ۱۴۰۰​ در هر دو حالت رو بطورکامل گفتیم :

 حالت اول : نقل و انتقالی دانش آموزان مدارس تیزهوشان از یک شهرستان به شهرستان دیگر

دانش آموزایی که قصد جابه جایی از یک شهرستان به شهرستان دیگه رو دارن در صورت داشتن همه شرایط زیر می تونن برای نقل و انتقالی خودشون اقدام کنن :

 پذیرش در یکی از مدارس تیزهوشان انتخاب شده توسط دانش آموز ، در شهرستان مبدا

 داشتن امتیاز لازم برای پذیرش در یکی از مدارس تیزهوشان شهرستان مقصد

موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدا و مقصد

 

 حالت دوم : نقل و انتقالی دانش آموزان مدارس تیزهوشان در داخل یک شهرستان

دانش آموزایی که بعد از قبولی در یکی از مدارس انتخابی شون بنا به هر دلیلی تمایل به جابه جایی دارن در صورت داشتن شرایط زیر می تونن نسبت به جابه جایی در مدارس تیزهوشان اقدام کنن :

در سال اول پذيرش ، جا به جایی دانش آموزا بين مدارس استعدادهای درخشان در داخل يک شهرستان در دوره های اول و دوم متوسطه ( حتی در صورت دارا بودن امتياز پذيرش مدرسه مقصد ) ممنوع هستش .

 انتقالی دانش آموزان پذيرفته شده دوره اول در سال تحصيلی ۹۹ - ۱۴۰۰ ، در سنوات و پايه های بالاتر ( تا پايان دوره اول متوسطه ) تنها در صورت داشتن شرایط زیر امکان پذیره :

  1.  کسب امتياز پذيرش برای مدرسه مقصد

  2. موافقت اداره کل استان های مبدا و مقصد

 

 

به خاطر ممنوعیت نقل و انتقالی بین مدارس تیزهوشان داخل یک استان در سال اول ، دانش آموزا باید در انتخاب اولویت های خودشون زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان باید دقت کافی رو داشته باشن .

 

 برای اطلاع از اسامی قبول شدگان آزمون مدارس تیزهوشان ، پیشنهاد میشه حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان 99 - 1400 داشتین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این سامانه در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال مدارس تحصیلیکو باشین تا از همه اخبار مربوط به مدارس تیزهوشان مطلع بشین .

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دانش آموزا چه زمانی می تونن برای انتقالی در مدارس تیزهوشان اقدام کنن ؟

✔️ دانش آموزایی که متقاضی جا به جایی در مدارس تیزهوشان هستن باید تو زمان تعیین شده اقدام به ثبت درخواست خودشون کنن که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ نقل و انتقالی داخل یک شهرستان چه زمانی امکان پذیر هستش ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، انتقالی دانش آموزا در یک شهرستان از سال دوم امکان پذیره .

3- ✔️ برای ثبت انتقالی در مدارس تیزهوشان چه شرایطی لازم هستش ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، از مهم ترین شرط انتقالی در مدارس قبولی دانش آموز در یکی از مدارس تیزهوشان هستش .

منبع : نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: