تحلیل کنکور تجربی
نوشته شده توسط : sevda

تحلیل سوالات آزمون تجربی ، هر سال توسط کارشناسای کنکور سراسری انجام میشه تا وضعیت این آزمون و میزان سختی سوالات رو مورد سنجش قرار داده و به اطلاع داوطلبا برسونن . بطور مثال بررسی سطح سوالات آزمون تجربی ۹۹ مشخص کرد که مباحث زیست و شیمی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مباحث آزمون های دهه اخیر بوده و همین مسئله تغییرات زیادی رو در شرایط پذیرش داوطلبا ایجاد می کنه .

 

 

 

داوطلبای شرکت کننده در آزمون تجربی 99 و همچنین متقاضیای کنکور سال آینده ، بعد از برگزاری این آزمون ، پیگیر نظرات سایر دانش آموزی شرکت کننده در کنکور تجربی و هم چنین نظر کارشناسای کنکور سراسری درباره این آزمون هستن .

بیشتر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون به دنبال این هستن که ببینن سطح سوالات کنکور تجربی ۹۹ از نظر بقیه داوطلبا چجوری بوده چون وضعیت همه داوطلبا در تعیین رتبه همه داوطلبا تاثیر مستقیم داره . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات کنکور از یک قاعده کلی پیروی می کنه و تغییرات زیادی نداره ، بیشتر داوطلبای کنکور سال آینده برای آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پرتکرار به دنبال تحلیل سوالات کنکور ۹۹ و تعیین درجه سختی تموم مباحث این آزمون هستن .

به خاطر اهمیت تحلیل سوالای کنکور تجربی 99 و تعیین میزان دشواری سوالات در روند تخمین رتبه برای داوطلبایی که در این آزمون شرکت کردن ، تو این مقاله سوالای کنکور گروه آزمایشی تجربی رو بطور کامل تحلیل کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو هم براتون گذاشتیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

تحلیل سوالات عمومی کنکور تجربی ۹۹

در این قسمت سوالات عمومی کنکور تجربی 99 رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات به صورت درصدی و همچنین نظر کارشناسای تحصیلیکو رو بعد از بررسی سوالات ، به صورت کمی براتون در جدول زیر قرار گذاشتیم :

 

تحلیل سوالات عمومی کنکور گروه آزمایشی تجربی
نام درس / سطح سوالات ساده متوسط دشوار نظر کارشناسای تحصیلیکو
ادبیات 8 درصد 21 درصد 71 درصد سخت
عربی 68 درصد 21 درصد 11 درصد متوسط
دینی 70 درصد 18 درصد 12 درصد متوسط
زبان 32 درصد 35 درصد 33 درصد سخت


همونطور که از جدول بالا پیداست ، سوالات عمومی کنکور تجربی 99 در حالت کلی سخت و دور از انتظار بوده و در طراحی بعضی سوالات از ایده های جدیدی استفاده شده . بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه عمومی کنکور تجربی ۹۹ بصورت زیر هستش :

 ادبیات کنکور تجربی

تحلیل درس ادبیات کنکور تجربی 99 مشخص کرد که ، یکی از سخت ترین و چالشی ترین دروس عمومی این آزمون بوده . سوالات معنی لغت ، املا ، آرایه و تاریخ ادبیات سخت و دور از انتظار بود اما سوالات دستور زبان و قرابت معنایی در حد انتظار بود .

بیشتر بخوانید: روش مطالعه ادبیات کنکور

 عربی کنکور تجربی

تحلیل سوالات عربی کنکور تجربی 99 نشون دهنده متعادل ، استاندارد و در حد انتظار بودن این آزمون بود . سوالات ترجمه کاملا منطقی و در حد سوالات آزمون سال های گذشته طراحی شده بود ، همچنین سوالات درک مطلب و قواعد کاملا قابل پیش بینی بودن .

 دینی کنکور تجربی

تحلیل درس دینی کنکور تجربی 99 مشخص کرد که سطح سوالات دینی مطابق آزمون سنوات گذشته ، کاملا در حد انتظار و پیش بینی بود . مطالعه سوالات آزمون سنوات گذشته دید خوبی به داوطلبای شرکت کننده در این آزمون داده بود .

 زبان کنکور تجربی

تحلیل درس زبان کنکور تجربی 99 مشخص کرد که این قسمت ، جزو مباحث سخت آزمون تجربی به شمار میرفت . سوالات گرامر و کلوز تست نسبتا سخت و پیچیده طراحی شده بود ، گرامر و واژگان با هم ترکیب شده و همچنین درک مطلب دوم بسیار سخت و وقت گیر بود .

بیشتر بخوانید: منابع کنکور تجربی

 

 

تحلیل سوالات تخصصی کنکور تجربی ۹۹

در این قسمت سوالات دفترچه اختصاصی کنکور تجربی 99 رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات به صورت درصدی و همچنین نظر کارشناسای تحصیلیکو رو بعد از بررسی سوالات ، به صورت کمی براتون در جدول زیر قرار گذاشتیم :

 

تحلیل سوالات اختصاصی کنکور گروه آزمایشی تجربی
زمین شناسی  74 درصد 10 درصد 13 درصد ساده
ریاضیات 14 درصد 33 درصد 53 درصد سخت
زیست شناسی 25 درصد 40 درصد  35 درصد سخت
فیزیک 8 درصد 24 درصد 68 درصد سخت
شیمی 3 درصد 7 درصد 90 درصد خیلی سخت

 

همونطور که از جدول بالا پیداست ، سوالات اختصاصی کنکور تجربی 99 در حالت کلی سخت و دور از انتظار بوده و در طراحی بیشتر سوالات از ایده های جدیدی استفاده شده . بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه اختصاصی کنکور تجربی ۹۹ بصورت زیر هستش :

 زمین شناسی کنکور تجربی

تحلیل درس زمین شناسی کنکور تجربی 99 مشخص کرد که بیشتر سوالات زمین شناسی کنکور تجربی 99 ، جزو سوالات ساده بودن ، از شکل های کتاب سوال زیادی بیان نشده بود ، برای رسیدن به جواب سوالات نیازی به تحلیل و صرف کردن وقت زیادی نبود . سوالات در متن کتاب وجود داشت و داوطلب با مطالعه کامل متن کتاب می تونست درصد قابل قبولی رو در این درس بدست بیاره .

 ریاضی کنکور تجربی

تحلیل درس ریاضی کنکور تجربی 99 مشخص کرد که سوالات این قسمت نسبت به آزمون تجربی سال های گذشته خیلی سخت و دور از انتظار بود ، تعداد سوالاتی که اشتباه تایپی داشتن هم کم نبود . یکی از دلایل افت درصد داوطلبا در این درس سختی بیش ار نیمی از سوالات این قسمت هستش .

 زیست کنکور تجربی

تحلیل درس زیست کنکور تجربی 99 مشخص کرد که سطح سوالات درس زیست کنکور نسبت به کنکور تجربی سال های اخیر سخت تر بود . در این مبحث سوالات شکل دار و شمارشی یکی از دلایل سختی و وقت گیر بودن آزمون محسوب میشدن .

 فیزیک کنکور تجربی

تحلیل و بررسی سوالات فیزیک کنکور تجربی 99 ، نشون دهنده سختی این مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور 99 بود .  به طور کلی 4 سوال متوسط و 18 سوال سخت و 8 سوال خیلی سخت در این آزمون وجود داشت .

  شیمی کنکور تجربی

تحلیل درس شیمی کنکور تجربی 99 مشخص کرد که میزان سختی شیمی کنکور 99 در دهه اخیر از همه آزمون ها بیشتر بوده . از 35 سوال شیمی کنکور 99 ، 28 سوال سخت و 7 سوال خیلی سخت طراحی شده بود . میانگین درصد شیمی در کنکور 99 با توجه به نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون بسیار پایین هستش .

 

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد تحلیل سوالات کنکور تجربی ۹۹ جواب بدن ، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب این مرکز در ارتباط بوده و از تجربه و اطلاعاتشون در این زمینه بهره مند بشین .

در ادامه بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

 

 

 

سوالات متداول

 

1-  ✔️ با توجه به تحلیل کنکور تجربی ، سطح دشواری سوالای زیست شناسی به چه صورتی هستش ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده با توجه به تحلیل کنکور تجربی ، سطح سوالای زیست شناسی سخت تر انتظار بوده است .

2- ✔️ اطلاع از تحلیل کنکور تجربی 99 ، چه مزیتی داره ؟

✔️ همونطور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، یکی از مزیت های اطلاع از تحلیل کنکور تجربی آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پر تکرار هستش .

3- ✔️ سطح دشواری سوالات شیمی کنکور تجربی از نظر داوطلبای این آزمون چجوری هستش ؟  

✔️ سطح دشواری سوالات شیمی کنکور تجربی از نظر داوطلبای این آزمون خیلی سخت بوده که جزئیات اون در این مقاله گفته شده .

منبع : تحلیل کنکور تجربی





:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: