روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر کنکور
نوشته شده توسط : sevda

درس دینی به خاطر ضریب بالایی که داره در رتبه و نمره داوطلبا تاثیر خوبی میزاره یعنی دانش‌آموزایی که بتونن در این درس تراز بالایی کسب کنن شانس بیشتری برای قبولی دارن . برای رسیدن به درصد بالا در درس دینی کنکور باید با روش مطالعه صحیح متن ، آیات کتاب درسی و مرور مطالب آشنا باشین ، تا بتونین به راحتی با استفاده از بهترین منابع تستی دینی ، به نتیجه دلخواهتون برسین .



درس دینی ، یکی از دروس عمومی مهم با ضریب بالا برای داوطلبای کنکور سراسری در همه گروه های آزمایشی محسوب میشه که از دو بخش آیات و متن تشکیل شده . داوطلبایی که می خوان به درصد بالایی در درس دینی برسن باید این درس رو به بهترین روش بخونن .

اما خیلی از داوطلبا با توجه به مطالعه زیاد درس دینی باز هم موفق به کسب درصدی بالا در این درس نمیشن و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستن . برای اطلاع از روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور با ما همراه باشین !

 

نحوه مطالعه دین و زندگی کنکور

برای گرفتن نتیجه خوب در درس دینی بهتره تا اول بدونین که از کجا شروع کنین و چجوری بخونین . مرحله اول برای شروع مطالعه درس دینی کنکور آشنایی با ماهیت این درس هستش . درس دینی سومین درس از دفترچه عمومی کنکور سراسری هستش که ضریب در نظر گرفته شده برای این درس 3 هستش . این قسمت شامل 25 سوال و 17 دقیقه مدت زمان پاسخگوییه یعنی هر سوال باید در 42 ثانیه جواب داده بشه .

حالا بریم سراغ روش مطالعه درس دینی تا بدونین که برای مطالعه این درس چیکار کنین تا بتونین درصد بالایی رو بدست بیارین .

 

  اطلاع از بودجه بندی کنکور درس دینی

طراحی سوالات دینی کنکور به صورت پایه ای و از پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم انجام میشه . برای شروع مطالعه دینی کنکور بهتره که بدونیم هر پایه چه میزان اهمیت داره . بررسی بودجه بندی دینی کنکور باعث میشه تا درس های پر اهمیت و پر تکرار رو شناخته و بدونین روی چه درس هایی باید وقت بیشتری بزارین تا یک برنامه ریزی کنکور دقیق داشته باشین .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری

 روخوانی کامل متن درس دین و زندگی کنکور

برای شروع مطالعه دینی بهتره ابتدا یک دور از روی متن درس ، آیه ها و پیام آیات با دقت بخونین و زیر نکته های مهم خط بکشید . سعی کنید فقط از روی کتاب درسی بخونین نه منابع کمک آموزشی ! پیام آیات رو کنار هر آیه وارد کنین تا در مواقع مرور و مطالعه راحت تر باشین .

 

 طبقه بندی مطالب دینی کنکور در ذهن

بعد از مطالعه کلی درس دینی و به دست آوردن یک دید کلی نسبت به متن ، حالا نوبت طبقه بندی مطالب درسی در ذهنتون هستش . برای این کار لازمه تا حتما مطالب رو بصورت پاراگرافی خونده و بعد از مطالعه اون قسمت ، تموم نکات مهم و پیام آیه مرتبط با اون پاراگراف رو به خاطر بسپارین . در این قسمت می تونین از درسنامه منابع کمک آموزشی هم استفاده کنین .

 

 استخراج پیام آیه برای آیات ابتدای هر درس دین و زندگی

بعد از مطالعه و یادگیری متن درس دینی ، بهتره برگردین به آیات ابتدای هر درس و بعد از خوندن آیه و ترجمه مربوط به اون ، پیام آیات رو برای هر آیه استخراج کنین . در این حالت می تونین از منابع کتاب آموزشی هم برای سرعت بخشیدن به کارتون استفاده کنین .

 

 تکنیک تست زنی دینی کنکور

قبل از تسلط روی متن درس و پیام آیه های مربوط به درس دینی ، به هیچ وجه تست نزنین چون بدون تسلط روی آیات ، احادیث و متن درس فقط دچار گمراهی میشین و وقتتون رو هدر میدین  پس بهتره بعد از اتمام مطالعه هر درس سراغ حل تست رفته و با اطلاع کافی شروع به تست زنی کنین .

در حل تست سعی کنین بیشتر از سوالات مشابه کنکور سراسری استفاده کنین تا با سوالات مورد نظر طراح سوال آشنا بشین .

 

سعی کنین حتما ، بلافاصله بعد از یادگیری کامل هر درس سراغ تست ها برین تا اگه مبحثی رو متوجه نشدین همون موقع بتونین مشکلتون رو برطرف کنین .

بیشتر بخوانید : تکنیک تست زنی

 انجام مرور به موقع

با توجه به ماهیت درس دینی و فرار بودن اون ، بهتره حتما مرور مطالب رو در بازه های مشخصی انجام بدین تا مباحث در ذهنتون کم رنگ نشن . برای سرعت بخشیدن به مرورهاتون سعی کنین حتما حین مطالعه هر درس خلاصه نویسی رو هم انجام بدین .

سعی کنید در هر مطالعه و تست زنی ، خلاصه‌های خودتون رو بروز رسانی کنین و نکات جدیدی که از درس متوجه شدین رو یادداشت کنین .

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری

 

 

 

 

 

بهترین منابع دین و زندگی کنکور

همونطور که گفته شد ، برای موفقیت در این رقابت بزرگ خوندن کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و ما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه . برای رسیدن به نتیجه دلخواه لازمه تا در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس دینی هم استفاده کنین . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتابای موجود در بازار ، بهترین منابع درس دین و زندگی رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

 

سطح منبع نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
منبع پیشنهادی جامع انتشارات خیلی سبز سری تست زهرا سمیعی عارف و حامد دورانی دو جلدی (جلد اول درسنامه و بانک تست ، جلد دوم پاسخنامه تشریحی )
منبع آموزش بیشتر انتشارات گاج سری میکروطلایی مرتضی محسنی کبیر و محمدرضا بقا دو جلدی (جلد اول درسنامه ، جلد دوم بانک تست و پاسخنامه تشریحی )
منبع تست بیشتر انتشارات گاج سری میکروطبقه بندی افشین افشار و فرشته الماشی دو جلدی (جلد اول درسنامه و بانک تست ، جلد دوم پاسخنامه تشریحی )


پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش . ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسب هستش .

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه و یادگیری در درس دینی دارین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط بوده تموم سوالاتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید : بهترین روش جمع بندی دینی کنکور

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بهترین روش مطالعه درس دینی برای کنکور چیه ؟

✔️ یکی از روش مطالعه ، مطالعه بصورت درس به درس هستش که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

2-  ✔️ در خلاصه نویسی دینی فقط همه مطالب و آیات رو باید بنویسیم ؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله توضیح داده شده منظور از خلاصه نویسی فقط نوشتن مطالب مهم هستش .

3- ✔️ برای مطالعه درس دینی باید از چه منبع استفاده کنیم ؟

✔️ برای مطالعه این درس استفاده از کتاب درسی و یک کتاب کمک درسی با توجه به وضعیت تحصیلیتون کافیه ، بهترین منابع مطالعاتی دینی در این مقاله گفته شده .

منبع : روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر کنکور





:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: