مشکلات برنامه شاد
نوشته شده توسط : sevda

خیلی از دانش آموزا زمان استفاده از برنامه شاد با مشکلاتی مثل عدم نصب اپلیکیشن ،خطاهای 401 ، 402 ، 403 ، 406 و یا 417 شاد مواجه میشن که بروز هر کدوم از این خطاها دلیل مشخصی داره . بطور مثال خطای عدم نصب نرم افزار شاد به خاطر پایین بودن نسخه سیستم عامل گوشی هستش .

 

 

با توجه به همه گیری بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مبارزه با این بیماری ، بر تداوم تعطیلی مدارس جهت حفظ سلامتی افراد ، با شروع سال تحصیلی جدید آموزش‌ و پرورش اقدام به برگزاری کلاس ها بصورت مجازی و از طریق شبکه شاد کرد تا آموزش دچار لطمه نشه و در یک محیط ایمن و اختصاصی انجام بگیره .

هدف از راه اندازی سامانه شاد ، برگزاری کلاس های درسی در مدارس سراسر کشور به صورت آنلاین هستش . این روزها دانش آموزا ، اولیا ، معلما و حتی مدیرا مشکلات زیادی برای وارد شدن به این سامانه دارن و ممکنه با پیغام های خطا مواجه بشن که باعث سردرگمیشون در مراحل نصب این اپلیکیشن بشه .

به خاطر اهمیت اطلاع از دلیل بروز خطا در برنامه شاد برای راحتی در نصب نرم افزار شاد ، در این مقاله دلایل بروز خطا و نحوه برطرف کردن این خطاها رو بطور کامل توضیح دادیم . پس همراهمون باشین !

 

 

انواع خطا در نصب اپلیکیشن شاد

در هر کدوم از مراحل نصب برنامه شاد ممکنه با خطا مواجه بشین . در این قسمت همه مشکلات و خطاهای برنامه شاد و نحوه برطرف کردن این مشکلات رو براتون آوردیم تا اگه با هرکدوم از این ارورها روبرو شدین ، بدونین که چه کاری باید انجام بدین .

 

 1. خطای عدم نصب اپلیکیشن شاد

یکی از مهم ترین مشکلات برنامه شاد ، خطای عدم نصب این اپلیکیشن هستش که زمان نصب این برنامه با اون مواجه میشیم .

  • دلایل بروز خطای عدم نصب اپلیکیشن :
  1. عدم مطابقت نرم افزار دانلود شده با سیستم عامل دستگاه

  2.  سیستم عامل دستگاه کمتر از 4.4 باشه

  3. نداشتن فضای داخلی مورد نیاز

  4. عدم اجازه تلفن همراه برای نصب برنامه شاد

برای برطرف کردن این خطا باید اول به قسمت تنظیمات گوشی همراه خود ( setting ) رفته و اجازه نصب رو به نرم افزار شاد داده تا بتونین ادامه مراحل نصب این نرم افزار رو انجام بدین .

 

 2. خطای عدم انطباق اطلاعات شناسنامه‌ای در برنامه شاد

اطلاعات دانش آموزان قبل از ثبت نام ، باید توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت شده تا برای احراز هویت در سامانه شاد از اطلاعات این سامانه استفاده بشه .

برای رفع این خطا باید با مراجعه به سامانه همگام اطلاعات دانش آموز چک شده و در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات شناسنامه ای و اطلاعات ثبت شده با مدیر مدرسه تماس گرفته تا اطلاعات دانش آموز در سامانه سناد ویرایش بشه . رفع خطا در این حالت تا 24 ساعت بعد امکانپذیر هستش .

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه شاد

 

 3. هزینه بالای اینترنت زمان استفاده از نرم افزار شاد

یکی از مشکلاتی که معلما و دانش آموزا دارن ، هزینه بالای اینترنت زمان استفاده از برنامه شاد هستش . راه حلی که آموزش و پرورش در این خصوص در نظر گرفته رایگان کردن اینترنت برنامه شاد و یا کم کردن تعرفه های ویژه ای مثل پرداخت هزینه آبونمان برای مصرف اینترنت برنامه شاد هستش .

 

 4. خطای 401 و 402

در صورتی که بعد از ثبت مشخصات دانش آموز در برنامه شاد ، با خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ مواجه شدین باید یک مرحله عقب برگشته و مرحله ثبت مشخصات دانش آموز رو مجدد انجام بدین .

اگه بعد از مرحله احراز هویت خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ نشون داده شد ، به قسمت دانش آموز رفته و از لیست دانش آموزا ، نام دانش آموز رو مجددا انتخاب کنین .

 

 4. خطای 403

این خطا در هنگام احراز هویت دانش آموز رخ میده و داوطلب نمی تونه وارد صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه ‌ای ( کد ملی و سریال شناسنامه و ...) خودش بشه .

  • نحوه برطرف کردن خطای 403 :

1. خاموش کردن فیلتر شکن در هنگام کار با نرم افزار شاد و احراز هویت

2. وارد کردن اعداد به انگلیسی

3. چک کردن صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد

4. کپی لینک صفحه اینترنتی احراز هویت روی مرورگر دیگه در گوشی یا کامپیوتر و انجامادامه مراحل حراز هویت

5. به خاطر مشکلات ترافیک و سرعت اینترنت ، مراحل احراز هویت را مجددا در زمان ‌های مختلف انجام بدین

6. بروز رسانی مرورگر یا استفاده از یک مرورگر دیگه مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس

7. نصب و راه اندازی نرم افزار روی یک گوشی دیگه با همین شماره موبایل . بعد از اتمام کار در گوشی دوم ، دانش آموز به کلاس اضافه شده و می‌ تونه برنامه رو از گوشی دوم حذف کنه .

8. وارد کردن حاصل جمع دو عدد  در کادر مشخص شده

بیشتر بخوانید: احراز هویت سامانه شاد

 

 5. خطای 406

برای افزایش امنیت اپلیکیشن شاد ، هر دانش آموز پنج دقیقه زمان داره تا مشخصات شناسنامه ایش رو ثبت کنه اگه ثبت اطلاعات در این مدت زمان انجام نشه با خطای ۴۰۶ روبرو میشین که در این صورت باید مجددا اقدام به ثبت مشخصاتتون کنین .

 

 6. خطای 417

زمانی با خطای ۴۱۷ روبرو میشین که IP اینترنت شما برای ایران نباشه چون نرم افزار شاد یک محیط ایمن برای دانش آموزاست وزارت آموزش و پرورش فقط اجازه دسترسی با IP و اینترنت ایران رو به اپلیکیشن شاد داده . در صورتی که با خطای 417 روبرو شدین ، فیلتر شکن خودتون رو خاموش کنین .

 

 7. عدم نصب نرم افزار شاد بر روی کامپیوتر و سیستم عامل IOS

در حال حاضر نرم افزار شاد صرفا برای گوشی های اندروید با سیستم عامل بالای 4.4 قابل نصب هستش . دانش آموزا و معلمایی که تصمیم به استفاده از گوشی های آیفون یا کامپیوتر رو دارن ، می تونن تا زمان انتشار نسخه آیفون و کامپیوتر این برنامه ، از نسخه تحت وب نرم افزار شاد استفاده کنن .

 

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد مشکلات برنامه شاد جواب بدن ، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب این مرکز در ارتباط بوده و از تجربه و اطلاعاتشون در این زمینه بهره مند بشین . همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرامی مدارس تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به مدارس مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: نسخه جدید شاد

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ اگه زمان نصب برنامه شاد با خطای 417 روبرو شدیم ، چه کاری باید انجام بدیم ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، زمان مواجه با خطای 417 لازمه تا حتما فیلتر شکن خودتون رو خاموش کنین .

2- ✔️ دلیل بروز خطای عدم نصب در اپلیکیشن شاد چیه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، یکی از دلایل بروز خطای عدم نصب پایین بودن نسخه سیستم عامل گوشی هستش .

3- ✔️  زمان بروز خطای 401 ، چه کاری باید انجام بدیم ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، زمان بروز خطای 401 لازمه تا حتما به قسمت دانش آموز ، بخش لیست دانش آموزان رفته و نام دانش آموز رو مجددا انتخاب کنین .

منبع : مشکلات برنامه شاد





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: